Λύσεις Σχολικού
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='test1'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 1 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## 📚 Ανάλυση της Ιστορίας: Χώρος, Πρόσωπα και Φιγούρες του Παιχνιδιού ### 📋 Πίνακας: Χώρος, Πρόσωπα και Φιγούρες του Παιχνιδιού | Χώρος | Πρόσωπα | Φιγούρες του Παιχνιδιού | |---------------------------------------------------------|-----------------------------------------------------------|---------------------------------------------| | Έναν μακρινό τόπο | Ο Ένας | Πολιτεία λευκή και πολιτεία μαύρη | | Βόρεια πολιτεία | Ο Άλλος | Πύργοι | | Νότια πολιτεία | Η Φωτεινή | Άλογα | | Μια λίμνη που την ονόμασαν «Ειρηνική» | Ο Στράτος | Αξιωματικοί | | Όχθες της λίμνης Ειρηνικής | Η Βασιλική | Βασιλιάς | | Κασέλες και υπόγεια | Ο Φάνης | Βασίλισσα | | Χόρτα δίπλα στη λίμνη | Η Ισμήνη | Μικρά στρατιωτάκια | | Πολιτείες του Ένα και του Άλλου | Ο Πέτρος | | | | Τελάλης | | ### 📝 Επεξηγήσεις: - **Χώρος**: - Αναφέρεται στον τόπο και τις περιοχές όπου εξελίσσεται η ιστορία, όπως οι πολιτείες, η λίμνη, οι όχθες και τα υπόγεια. - **Πρόσωπα**: - Περιλαμβάνει τους βασικούς χαρακτήρες της ιστορίας, δηλαδή τον Ένα, τον Άλλο και τα παιδιά (Φωτεινή, Στράτος, Βασιλική, Φάνης, Ισμήνη, Πέτρος) καθώς και τον τελάλη. - **Φιγούρες του Παιχνιδιού**: - Περιλαμβάνει τα αντικείμενα που δημιούργησαν τα παιδιά για το παιχνίδι τους, όπως οι λευκές και μαύρες πολιτείες, οι πύργοι, τα άλογα, οι αξιωματικοί, ο βασιλιάς, η βασίλισσα και τα μικρά στρατιωτάκια. ### 💡 Σημείωση Αυτές οι κατηγορίες βοηθούν στην κατανόηση της δομής της ιστορίας, δίνοντας έμφαση στα διάφορα στοιχεία που την συνθέτουν. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='test2'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 2 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## 📝 Περίληψη του Κειμένου ### Βήμα 1: Χωρισμός σε Παραγράφους 1. **Εισαγωγή στον τόπο και τους βασιλιάδες** Μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν μακρινό τόπο –εκεί όπου μόνο η φαντασία μπορεί να φτάσει– ζούσαν δύο ξακουστοί βασιλιάδες: ο Ένας και ο Άλλος. Οι πολιτείες τους, η βόρεια και η νότια, καμάρωναν η μια απέναντι στην άλλη. Μια λίμνη τις στόλιζε, αλλά και τις ένωνε, έτσι που, αν δεν το ήξερες, θα νόμιζες πως και οι δυο μαζί ήταν μια μεγάλη και όμορφη πολιτεία. Τη λίμνη την ονόμασαν «Ειρηνική». Άντρες και γυναίκες συναντιόντουσαν εκεί και τα παιδιά έπαιζαν ξένοιαστα στις όχθες της. 2. **Το όνειρο και η απόφαση του Ένα** Ο Ένας και ο Άλλος είχαν πολύ μεγάλη φιλία, τέτοια που μόνο στα παραμύθια βρίσκει κανείς. Όμως κάποιο βράδυ ο Ένας είδε ένα περίεργο όνειρο: ήταν, λέει, υπηρέτης του Άλλου. Το άλλο πρωί ξύπνησε όλο νεύρα. Ξέχασε ότι όλα αυτά είχαν γίνει στον ύπνο του και αποφάσισε πως οι γείτονές του έπρεπε να τιμωρηθούν. Έτσι, κήρυξε αμέσως πόλεμο στη γειτονική πολιτεία. Οι μάχες θα άρχιζαν σε λίγες μέρες. 3. **Η αντίδραση των παιδιών** Οι κάτοικοι έπεσαν σε μεγάλη στενοχώρια. Τα παιδιά συναντήθηκαν στις όχθες της Ειρηνικής για να σκεφτούν τι θα μπορούσαν να κάνουν στην παρούσα κατάσταση. Καθισμένοι στα χόρτα, η Φωτεινή, ο Στράτος, η Βασιλική, ο Φάνης, η Ισμήνη κι ο Πέτρος συζητούσαν. 4. **Η ιδέα της Ισμήνης** – Μα πού ακούστηκε πόλεμος για το τίποτα! λέει ο Στράτος. Νομίζουν ότι βρήκαν ένα παιχνίδι για να περνάει η ώρα… – Αν πράγματι θέλουν παιχνίδι, θα τους φτιάξουμε εμείς ένα, λέει η Ισμήνη. – Κι όταν το ετοιμάσουμε, θα το παρουσιάσουμε και στον Έναν και στον Άλλο και θα τους πούμε: «Πάρτε και παίξτε μ’ αυτό και ξεχάστε τον πόλεμο!». 5. **Κατασκευή του παιχνιδιού** Έψαξαν στις κασέλες και στα υπόγεια και το άλλο πρωί συναντήθηκαν πάλι. Έφεραν έναν χάρτη, κοπίδια, μολυβένια ανθρωπάκια, βότανα για να φτιάξουν τα χρώματα, μια ξύλινη τετράγωνη τάβλα, πηλό και υφάσματα, ψαλίδια, νήματα και, τέλος, η Ισμήνη έφερε μια παλιά ζυγαριά της γιαγιάς της. 6. **Δημιουργία των φιγούρων** Στην αρχή χάραξαν τους δρόμους για να περπατάνε οι φιγούρες και μετά έφτιαξαν χρώμα λευκό και μαύρο για να τις βάψουν. Στρώθηκαν στη δουλειά. Έφτιαξαν τις φιγούρες που θα έπαιζαν στο παιχνίδι, έτσι που να θυμίζουν τις πολιτείες τους. Μια πολιτεία λευκή και μια μαύρη, και η μια στεκόταν απέναντι από την άλλη. Οι πολιτείες είχαν πύργους. Σκέφτηκαν ότι πόλη δίχως άλογα είναι σαν άμαξα δίχως ρόδες, και τα έπλασαν κι αυτά. Δίπλα τους έβαλαν τους αξιωματικούς. Έντυσαν, ακόμα, έναν βασιλιά και μια βασίλισσα για κάθε πολιτεία και μπροστά απ’ όλους έβαλαν να στέκονται μικρά στρατιωτάκια. Με τη ζυγαριά θα υπολόγιζαν την αξία κάθε φιγούρας. 7. **Ορισμός των κανόνων** – Ενδιαφέρον είναι το παιχνίδι μας, κι όταν ορίσουμε και τους κανόνες… – Τι εννοείς μ’ αυτό; ρώτησαν τα παιδιά. Άρχισαν να μιλάνε όλοι μαζί για τους κανόνες, κι ακόμα θα μιλούσαν, αν δεν έλεγε ο Φάνης την ιδέα του: Αφού όσα φτιάξανε υπήρχαν στην πραγματικότητα μέσα στις πολιτείες τους, ας πήγαιναν από κοντά να τα παρατηρήσουν. Έτσι κι έγινε. Κάθε παιδί θα παρατηρούσε πώς συμπεριφερόταν κάθε φιγούρα στην πραγματικότητα. 8. **Παρατήρηση και συζήτηση** Την άλλη μέρα το απόγευμα συναντήθηκαν πάλι, και ο καθένας ανέφερε τις κινήσεις που παρατήρησε. Μετά από πολλή συζήτηση αποφάσισαν για τις κινήσεις που κάθε φιγούρα επιτρέπεται να κάνει στο παιχνίδι. 9. **Συγκέντρωση για τον πόλεμο** Ξαφνικά ακούστηκε η δυνατή φωνή του τελάλη, που τους ζητούσε, μόλις πέσει ο ήλιος, να συγκεντρωθούν όλοι στην Ειρηνική για να συζητήσουν για τον πόλεμο. Από τη συγκέντρωση δεν έλειπε κανείς. Ο Ένας και ο Άλλος ήταν σοβαροί και μουτρωμένοι. Στην πραγματικότητα δε θέλανε να γίνει πόλεμος, αλλά ποιος θα έκανε πίσω με τέτοιες ετοιμασίες; Τότε ο Στράτος, αφού κοίταξε καλά γύρω του, τους είπε: 10. **Παρουσίαση του παιχνιδιού** – Εμείς τα παιδιά δε θέλουμε τον πόλεμο. Αποφασίσαμε να αναλάβουμε ενεργό δράση. Φτιάξαμε, λοιπόν, ένα παιχνίδι που θα σας κάνει να τον ξεχάσετε. Άρχισε να τους εξηγεί το παιχνίδι τους με καμάρι. Όταν τελείωσε, όλοι ενθουσιάστηκαν. Ο Ένας και ο Άλλος χαμογέλασαν επιτέλους και αγκαλιασμένοι πήγαν παράμερα να παίξουν μια παρτίδα. Μόνο μια στιγμή σήκωσαν το κεφάλι τους και ρώτησαν το Στράτο: – Δε μας είπες, μικρέ, το όνομα του παιχνιδιού. Τα παιδιά κοιτάχτηκαν. Είχαν ξεχάσει να του βρούνε όνομα. Εγώ όμως το γνωρίζω, κι αν ήμουνα εκεί, θα τους το ψιθύριζα: «Το όνομά του είναι ΣΚΑΚΙ». ### Βήμα 2: Υπογράμμιση των Λέξεων-Κλειδιά 1. **Μακρινός τόπος**, **φαντασία**, **βασιλιάδες**, **πολιτείες**, **λίμνη Ειρηνική** 2. **όνειρο**, **νεύρα**, **πόλεμος**, **μάχες** 3. **στενοχώρια**, **παιδιά**, **όχθες Ειρηνικής** 4. **παιχνίδι**, **Ισμήνη**, **ιδέα** 5. **κατασκευή**, **υλικά** 6. **φιγούρες**, **πολιτείες**, **πύργοι**, **άλογα**, **αξιωματικοί**, **βασιλιάς**, **βασίλισσα**, **στρατιωτάκια** 7. **κανόνες**, **παρατήρηση** 8. **παρατήρηση**, **κινήσεις**, **συζήτηση** 9. **συγκέντρωση**, **πόλεμος**, **τελάλης** 10. **παρουσίαση**, **παιχνίδι**, **ενθουσιασμός**, **όνομα**, **σκάκι** ### Βήμα 3: Τίτλοι Παραγράφων 1. **Μακρινός Τόπος και Βασιλιάδες** 2. **Το Όνειρο του Ένα και ο Πόλεμος** 3. **Αντίδραση των Παιδιών** 4. **Η Ιδέα της Ισμήνης** 5. **Κατασκευή του Π αιχνιδιού** 6. **Δημιουργία των Φιγούρων** 7. **Ορισμός των Κανόνων** 8. **Παρατήρηση και Συζήτηση** 9. **Συγκέντρωση για τον Πόλεμο** 10. **Παρουσίαση του Παιχνιδιού** ### Βήμα 4: Περίληψη Μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν μακρινό τόπο ζούσαν δύο ξακουστοί βασιλιάδες, ο Ένας και ο Άλλος, με τις πολιτείες τους να ενώνει μια λίμνη ονόματι «Ειρηνική». Παρά τη μεγάλη φιλία τους, ο Ένας είδε ένα περίεργο όνειρο και αποφάσισε να κηρύξει πόλεμο κατά του Άλλου. Τα παιδιά των πολιτειών, βλέποντας τη στενοχώρια των κατοίκων, αποφάσισαν να δράσουν και πρότειναν να φτιάξουν ένα παιχνίδι για να αποτρέψουν τον πόλεμο. Συγκέντρωσαν υλικά και έφτιαξαν φιγούρες που αναπαριστούσαν τις πολιτείες τους, με πύργους, άλογα, αξιωματικούς, βασιλιάδες, βασίλισσες και στρατιωτάκια. Παρατήρησαν τις κινήσεις στην πραγματικότητα και όρισαν κανόνες για το παιχνίδι. Όταν ήρθε η ώρα της συγκέντρωσης για τον πόλεμο, τα παιδιά παρουσίασαν το παιχνίδι τους στους βασιλιάδες, που τελικά ενθουσιάστηκαν και άφησαν τον πόλεμο για να παίξουν το νέο παιχνίδι, το οποίο ονομάστηκε σκάκι. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='test3'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 3 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## ✍️ Υπογράμμιση Απρόσωπων Ρημάτων και Υποκειμένων 1. **Δε γίνεται να μετακινείτε τον πύργο σε όλα τετράγωνα.** - Απρόσωπο ρήμα: **γίνεται** - Υποκείμενο: **να μετακινείτε τον πύργο σε όλα τετράγωνα** 2. **Σε κάθε τετράγωνο της σκακιέρας πρέπει να βρίσκεται μόνο ένα κομμάτι.** - Απρόσωπο ρήμα: **πρέπει** - Υποκείμενο: **να βρίσκεται μόνο ένα κομμάτι** 3. **Για να κερδίσεις ένα αντίπαλο κομμάτι, θα πρέπει να τοποθετήσεις ένα δικό σου κομμάτι στη θέση του.** - Απρόσωπο ρήμα: **πρέπει** - Υποκείμενο: **να τοποθετήσεις ένα δικό σου κομμάτι στη θέση του** 4. **Φαίνεται ότι ο Βασιλιάς είναι το πιο δυνατό πιόνι.** - Απρόσωπο ρήμα: **Φαίνεται** - Υποκείμενο: **ότι ο Βασιλιάς είναι το πιο δυνατό πιόνι** </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='test4'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 4 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## ✍️ Μετατροπή Ρημάτων στην Υποτακτική 1. **Μετακίνησε τον πύργο στην οριζόντια ή κάθετη διαδρομή.** - Να μετακινήσεις τον πύργο στην οριζόντια ή κάθετη διαδρομή. 2. **Παίξε με τον πύργο μία μόνο κίνηση και απείλησε τον αξιωματικό.** - Να παίξεις με τον πύργο μία μόνο κίνηση και να απειλήσεις τον αξιωματικό. 3. **Κέρδισε με μια μόνο κίνηση όποιο κομμάτι μπορείς με τον αξιωματικό.** - Να κερδίσεις με μια μόνο κίνηση όποιο κομμάτι μπορείς με τον αξιωματικό. 4. **Παίξε με τον ίππο μια μόνο κίνηση και προστάτεψε τον πύργο.** - Να παίξεις με τον ίππο μια μόνο κίνηση και να προστατέψεις τον πύργο. 5. **Προφύλαξε τον βασιλιά, είναι πολύτιμος.** - Να προφυλάξεις τον βασιλιά, είναι πολύτιμος. 6. **Αιχμαλώτισε τον βασιλιά για να είσαι ο νικητής του παιχνιδιού.** - Να αιχμαλωτίσεις τον βασιλιά για να είσαι ο νικητής του παιχνιδιού. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='test5'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 5 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## ✍️ Συμπλήρωση των Κενών Η μαθήτρια είναι **αριστούχος** και συνήθως οι **αριστούχοι** μαθητές είναι και **επιτυχόντες** στο πανεπιστήμιο. Η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι γι’ αυτή θέμα **πρωτεύουσας** σημασίας αλλά το **επείγον** είναι, στην **υπάρχουσα** κατάσταση, να τελειώσει το λύκειο. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='test6'> <AccordionTrigger> ## Ερώτηση 6 </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## ✍️ Υπογραμμίσεις Παρομοιώσεων και Μεταφορών Ο Ηλίας είναι ένα αγόρι με ξανθά μαλλιά, καστανά μάτια, ζεστό βλέμμα και ένα ψηλό κορμί **σαν κυπαρίσσι**. Οι φίλοι του στο σχολείο τον αγαπούν πολύ γιατί έχει **χρυσή καρδιά**. Του αρέσει να παίζει διάφορα παιχνίδια. Αγαπάει το τρέξιμο και δεν τον φτάνει κανένας. Τρέχει **σαν αέρας**. Ασχολείται με το μπάσκετ. Πιστεύει ότι, για να παίξει κάποιος μπάσκετ, εκτός από αρκετά ψηλός και δυνατός, πρέπει να είναι και έξυπνος. Οι γονείς του λένε γι’ αυτόν ότι έχει **μυαλό ξυράφι** και χαίρονται όταν τον βλέπουν να καρφώνει με δύναμη την μπάλα στο καλάθι. Εκτός από το παιχνίδι, του αρέσει πολύ να διαβάζει λογοτεχνία. Συχνά χώνεται με τις ώρες σ’ ένα βιβλίο και ξεχνάει τα πάντα. Τότε ο χρόνος γι’ αυτόν **σταματάει**. ### 📝 Νέο Κείμενο με Χρήση Παρομοιώσεων και Μεταφορών Η Μαρία είναι μια κοπέλα με καταπράσινα μάτια και μακριά, κυματιστά μαλλιά **σαν χρυσές αλυσίδες**. Οι φίλοι της την εκτιμούν γιατί έχει **καρδιά λιονταριού** και είναι πάντα πρόθυμη να βοηθήσει όποιον το χρειάζεται. Λατρεύει το κολύμπι και, όταν βρίσκεται στη θάλασσα, κολυμπά **σαν δελφίνι**. Εκτός από το κολύμπι, της αρέσει πολύ να μαγειρεύει. Οι γονείς της συχνά λένε ότι έχει **χέρια μάγου** γιατί τα φαγητά της είναι πάντα νόστιμα. Στον ελεύθερο χρόνο της, της αρέσει να διαβάζει ιστορίες περιπέτειας. Όταν βυθίζεται σε ένα βιβλίο, νιώθει ότι **ταξιδεύει σε άλλους κόσμους** και ότι **ο χρόνος για εκείνη σταματάει**. ### Παρομοιώσεις και Μεταφορές που Χρησιμοποιήθηκαν - **σαν χρυσές αλυσίδες** - **καρδιά λιονταριού** - **σαν δελφίνι** - **χέρια μάγου** - **ταξιδεύει σε άλλους κόσμους** - **ο χρόνος για εκείνη σταματάει** </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>