Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Να εκφράσεις με κλάσματα τα πηλίκα των διαιρέσεων και να τα απλοποιήσεις όπου είναι δυνατόν 📏 ### α) \(3 : 5 = \frac{3}{5}\) Αυτό σημαίνει ότι όταν διαιρέσουμε το 3 με το 5, παίρνουμε το κλάσμα \(\frac{3}{5}\). --- ### β) \(8 : 1000 = \frac{8}{1000}\) Αν απλοποιήσουμε το \(\frac{8}{1000}\), βρίσκουμε το κλάσμα \(\frac{1}{125}\). > **Τι σημαίνει απλοποίηση;** > Σημαίνει ότι βρίσκουμε έναν μικρότερο αριθμό για τον αριθμητή και τον παρονομαστή που διατηρεί την ίδια αξία για το κλάσμα. --- ### γ) \(20 : 50 = \frac{20}{50}\) Αν απλοποιήσουμε το \(\frac{20}{50}\), βρίσκουμε το κλάσμα \(\frac{2}{5}\). --- ### δ) \(1 : 3 = \frac{1}{3}\) Αυτό σημαίνει ότι όταν διαιρέσουμε το 1 με το 3, παίρνουμε το κλάσμα \(\frac{1}{3}\). </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Να κάνεις τη διαίρεση που εκφράζεται με καθένα από τα παρακάτω κλάσματα: ### α) \(\frac{3}{25} = 0,12\) Δηλαδή, όταν διαιρέσουμε το 3 με το 25, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,12**. --- ### β) \(\frac{1}{25} = 0,04\) Δηλαδή, όταν διαιρέσουμε το 1 με το 25, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,04**. --- ### γ) \(\frac{18}{3} = 6\) Δηλαδή, όταν διαιρέσουμε το 18 με το 3, παίρνουμε τον ακέραιο αριθμό **6**. --- ### δ) \(\frac{45}{72} = 0,625\) Δηλαδή, όταν διαιρέσουμε το 45 με το 72, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,625**. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 3η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 3η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Σημείωσε το σωστό ✅ Σε αυτήν την άσκηση, πρέπει να βρούμε ποιος δεκαδικός αριθμός αντιστοιχεί σωστά σε κάθε κλάσμα. Ας τα δούμε ένα-ένα: ### 1. Κλάσμα \(\frac{73}{100}\) Όταν διαιρούμε το 73 με το 100, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,73**. - **73** είναι πολύ μεγαλύτερος αριθμός. - **7,3** είναι σαν να έχουμε ένα 7 και μετά δεκαδικά. - **0,73** είναι σωστό, γιατί το κλάσμα \(\frac{73}{100}\) είναι ακριβώς 0,73. ✅ --- ### 2. Κλάσμα \(\frac{730}{1000}\) Όταν διαιρούμε το 730 με το 1000, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,73**. - **7,3** είναι σαν να μετακινήσαμε την υποδιαστολή πολύ δεξιά. - **73** είναι ολόκληρος αριθμός. - **0,73** είναι σωστό, γιατί το \(\frac{730}{1000}\) είναι ακριβώς 0,73. ✅ --- ### 3. Κλάσμα \(\frac{531}{100}\) Όταν διαιρούμε το 531 με το 100, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **5,31**. - **53,1** είναι σαν να μετακινήσαμε την υποδιαστολή δεξιά. - **0,531** είναι σαν να κάναμε την υποδιαστολή πολύ μικρή. - **5,31** είναι σωστό, γιατί το \(\frac{531}{100}\) είναι ακριβώς 5,31. ✅ --- ### 4. Κλάσμα \(\frac{531}{1000}\) Όταν διαιρούμε το 531 με το 1000, παίρνουμε το δεκαδικό αριθμό **0,531**. - **5,31** είναι σαν να ξεχάσαμε ότι διαιρούμε με 1000. - **53,1** είναι ακόμα μεγαλύτερο λάθος. - **0,531** είναι σωστό, γιατί το \(\frac{531}{1000}\) είναι ακριβώς 0,531. ✅ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 4η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 4η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Να σημειώσεις στην αριθμογραμμή τα ακόλουθα μήκη 📏 ### α) \(\frac{4}{5} \, μ\) Για να βρούμε πού αντιστοιχεί το κλάσμα \(\frac{4}{5}\) στην αριθμογραμμή, κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{4}{5} = 4 \div 5 = 0,8 \, μ \] Αυτό σημαίνει ότι το \(\frac{4}{5}\) είναι **0,8 μ** και βρίσκεται λίγο πριν το 1. --- ### β) \(\frac{8}{4} \, μ\) Για να βρούμε πού αντιστοιχεί το κλάσμα \(\frac{8}{4}\), κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{8}{4} = 8 \div 4 = 2 \, μ \] Αυτό σημαίνει ότι το \(\frac{8}{4}\) είναι **2 μ** και βρίσκεται ακριβώς στο σημείο 2. --- ### γ) \(\frac{50}{100} \, μ\) Για να βρούμε πού αντιστοιχεί το κλάσμα \(\frac{50}{100}\), κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{50}{100} = 50 \div 100 = 0,5 \, μ \] Αυτό σημαίνει ότι το \(\frac{50}{100}\) είναι **0,5 μ** και βρίσκεται ακριβώς στο σημείο 0,5. --- ### δ) \(\frac{12}{8} \, μ\) Για να βρούμε πού αντιστοιχεί το κλάσμα \(\frac{12}{8}\), κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{12}{8} = 12 \div 8 = 1,5 \, μ \] Αυτό σημαίνει ότι το \(\frac{12}{8}\) είναι **1,5 μ** και βρίσκεται στο σημείο 1,5, ακριβώς στη μέση μεταξύ 1 και 2. --- ### ε) \(\frac{3}{5} \, μ\) Για να βρούμε πού αντιστοιχεί το κλάσμα \(\frac{3}{5}\), κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{3}{5} = 3 \div 5 = 0,6 \, μ \] Αυτό σημαίνει ότι το \(\frac{3}{5}\) είναι **0,6 μ** και βρίσκεται λίγο μετά το 0,5. --- ### Στην αριθμογραμμή σημειώνουμε: - Το **0,5 μ** βρίσκεται ακριβώς στη μέση μεταξύ 0 και 1. - Το **0,6 μ** βρίσκεται λίγο μετά το 0,5. - Το **0,8 μ** βρίσκεται λίγο πριν το 1. - Το **1,5 μ** βρίσκεται ακριβώς στη μέση μεταξύ 1 και 2. - Το **2 μ** βρίσκεται ακριβώς στο σημείο 2. 🎯 Τώρα η αριθμογραμμή σου είναι γεμάτη με τα σωστά σημεία! </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Ένας φούρνος με 4 κιλά αλεύρι φτιάχνει 10 ψωμάκια 🍞 ### Ερώτηση: Να υπολογίσεις πόσο αλεύρι χρειάζεται για κάθε ψωμάκι: α) σε κιλά και β) σε γραμμάρια. --- ### Λύση: Για να βρούμε πόσο αλεύρι χρειάζεται για κάθε ψωμάκι, πρέπει να διαιρέσουμε την ποσότητα του αλευριού (4 κιλά) με τον αριθμό των ψωμιών (10). ### α) Σε κιλά: \[ \frac{4 \, \text{κιλά}}{10} = 0,4 \, \text{κιλά} \] Άρα, για κάθε ψωμάκι χρειάζονται **0,4 κιλά** αλεύρι. --- ### β) Σε γραμμάρια: Ξέρουμε ότι 1 κιλό είναι ίσο με 1000 γραμμάρια. Άρα: \[ 4 \, \text{κιλά} = 4 \times 1000 = 4000 \, \text{γραμμάρια} \] Τώρα, για να βρούμε πόσα γραμμάρια αλευριού χρειάζεται για κάθε ψωμάκι, κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{4000 \, \text{γραμμάρια}}{10} = 400 \, \text{γραμμάρια} \] Άρα, για κάθε ψωμάκι χρειάζονται **400 γραμμάρια** αλεύρι. --- ### Συμπέρασμα: - Για κάθε ψωμάκι χρειάζονται **0,4 κιλά** αλεύρι ή **400 γραμμάρια**. 🥖 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Ένα δοχείο περιέχει 8 λίτρα νερού 💧 ### Ερώτηση: Αν το νερό μοιραστεί εξίσου σε 3 κανάτες, πόσο νερό θα χωρέσει κάθε κανάτα; Να εκφράσεις το αποτέλεσμα με δύο τρόπους. Ποιος είναι ο πιο ακριβής; --- ### Λύση: Για να βρούμε πόσο νερό θα χωρέσει κάθε κανάτα, πρέπει να διαιρέσουμε την ποσότητα του νερού (8 λίτρα) με τον αριθμό των κανατών (3). ### Πρώτος τρόπος: \[ \frac{8}{3} \, \text{λίτρα} \] ### Δεύτερος τρόπος: Μπορούμε επίσης να εκφράσουμε το αποτέλεσμα ως δεκαδικό με περισσότερη ακρίβεια. Όμως, και πάλι, η πιο κοινή απάντηση είναι: \[ 8 \div 3 = 2,666... \] Εδώ βλέπουμε ότι το αποτέλεσμα είναι **2,66** αν στρογγυλοποιήσουμε στα δύο δεκαδικά ψηφία. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Η Μαριάννα έφτιαξε 6 κρέπες για τα δύο παιδιά της 🥞 ### Ερώτηση: Ήρθαν όμως και δύο φίλοι τους, και έτσι τις μοίρασε σε 4 ίσες μερίδες. Πόσο έφαγε κάθε παιδί; --- ### Λύση: Για να βρούμε πόσες κρέπες έφαγε κάθε παιδί, πρέπει να διαιρέσουμε τις 6 κρέπες με τις 4 μερίδες. \[ \frac{6}{4} \, \text{κρέπες} = 1,5 \, \text{κρέπες} \] ### Απάντηση: Κάθε παιδί έφαγε **1,5 κρέπες**. 🍽️ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Τρεις φίλοι μέτρησαν τα ύψη τους 👬📏 ### Ερώτηση: Τρεις φίλοι μέτρησαν τα ύψη τους και, για να μπερδέψουν ο ένας τον άλλον, ανακοίνωσαν το αποτέλεσμα της μέτρησης με διαφορετικό τρόπο. Να μετατρέψεις τους αριθμούς σε δεκαδικούς και να σημειώσεις ένα γράμμα για τον καθένα στη διπλανή αριθμογραμμή στο σημείο που αντιστοιχεί στο ύψος του καθενός. --- ### Λύση: Ας μετατρέψουμε τα κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς για να βρούμε το ύψος του καθενός: ### α) Πέτρος (Π): \(\frac{15}{25}\) Για να βρούμε το ύψος του Πέτρου σε δεκαδικό αριθμό, κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{15}{25} = 0,60 \, \text{μέτρα} \] Αλλά επειδή το μέτρο αρχίζει από 1, το ύψος του Πέτρου είναι: \[ 1 + 0,60 = 1,60 \, \text{μέτρα} \] ### β) Ανδρέας (Α): \(\frac{580}{1000}\) Για να βρούμε το ύψος του Ανδρέα σε δεκαδικό αριθμό, κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{580}{1000} = 0,580 \, \text{μέτρα} \] Αλλά επειδή το μέτρο αρχίζει από 1, το ύψος του Ανδρέα είναι: \[ 1 + 0,580 = 1,580 \, \text{μέτρα} \] ### γ) Μιχάλης (Μ): \(\frac{155}{100}\) Για να βρούμε το ύψος του Μιχάλη σε δεκαδικό αριθμό, κάνουμε τη διαίρεση: \[ \frac{155}{100} = 1,55 \, \text{μέτρα} \] ### Απάντηση: - Ο **Πέτρος (Π)** έχει ύψος **1,60 μέτρα**. - Ο **Ανδρέας (Α)** έχει ύψος **1,580 μέτρα**. - Ο **Μιχάλης (Μ)** έχει ύψος **1,55 μέτρα**. Μπορείς να σημειώσεις τα σημεία αυτά στην αριθμογραμμή για να δεις ακριβώς πού βρίσκεται το ύψος του καθενός! 📏 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Πληροφορίες για το ύψος του ψηλότερου ανθρώπου και του πιο ψηλού θηλαστικού 🌍 ### Ψηλότερος Άνθρωπος: Ο ψηλότερος άνθρωπος που έχει ποτέ καταγραφεί ήταν ο **Ρόμπερτ Γουάντλοου**. Το ύψος του ήταν **2 μέτρα και 72 εκατοστά**. Έζησε από το 1918 έως το 1940. Σήμερα, ο ψηλότερος άνθρωπος που είναι εν ζωή είναι ο **Ουκρανός Λεονίντ Στάντνικ**, με ύψος **2,57 μέτρα**. ### Πιο Ψηλό Θηλαστικό: Το πιο ψηλό ζώο στον κόσμο είναι η **καμηλοπάρδαλη**. Η καμηλοπάρδαλη μπορεί να φτάσει σε ύψος έως και **5,5 μέτρα**. Το βάρος της μπορεί να φτάσει τα **1.350 κιλά**. ### Συμπέρασμα: - **Ψηλότερος άνθρωπος**: Ρόμπερτ Γουάντλοου, με ύψος 2,72 μέτρα. - **Πιο ψηλό θηλαστικό**: Καμηλοπάρδαλη, με ύψος έως 5,5 μέτρα. Αυτές οι πληροφορίες δείχνουν πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν τόσο οι άνθρωποι όσο και τα ζώα στη φύση! 🌟 </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>