Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να υπολογίσουμε την αριθμητική παράσταση: \[ \frac{5}{4} \cdot \frac{2}{3} - \frac{3}{8} \cdot 2 \] 1. Πρώτα πολλαπλασιάζουμε τα κλάσματα: - \(\frac{5}{4} \cdot \frac{2}{3} = \frac{10}{12}\) - \(\frac{3}{8} \cdot 2 = \frac{6}{8} = \frac{18}{24}\) 2. Στη συνέχεια, κάνουμε την αφαίρεση: - \(\frac{10}{12} - \frac{6}{8} = \frac{20}{24} - \frac{18}{24} = \frac{2}{24} = \frac{1}{12}\) Άρα, το τελικό αποτέλεσμα είναι: \[ \boxed{\frac{1}{12}} \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να υπολογίσουμε την αριθμητική παράσταση: \[ \left( 5 \cdot \frac{1}{2} + 0,4 + \frac{4}{5} \right) \cdot \left( 2 - 1 \frac{1}{3} \right) \] 1. Υπολογίζουμε το πρώτο μέρος της παράστασης: \[ 5 \cdot \frac{1}{2} = \frac{5}{2} = \frac{25}{10} \] \[ 0,4 = \frac{4}{10} \] \[ \frac{4}{5} = \frac{8}{10} \] Έτσι, έχουμε: \[ \frac{25}{10} + \frac{4}{10} + \frac{8}{10} = \frac{37}{10} \] 2. Υπολογίζουμε το δεύτερο μέρος της παράστασης: \[ 2 - 1 \frac{1}{3} = 2 - \frac{4}{3} = \frac{6}{3} - \frac{4}{3} = \frac{2}{3} \] 3. Πολλαπλασιάζουμε τα αποτελέσματα: \[ \frac{37}{10} \cdot \frac{2}{3} = \frac{37 \cdot 2}{10 \cdot 3} = \frac{74}{30} = \frac{111}{20} = 5 \frac{11}{20} \] Άρα, το τελικό αποτέλεσμα είναι: \[ \boxed{5 \frac{11}{20}} \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βρούμε το **εμβαδόν** του ορθογωνίου, πολλαπλασιάζουμε τη μικρή πλευρά (\(\frac{1}{3}\) μέτρα) με τη μεγάλη πλευρά (\(\frac{5}{8}\) μέτρα): \[ \text{Εμβαδόν} = \frac{1}{3} \times \frac{5}{8} = \frac{5}{24} \text{ τετραγωνικά μέτρα} \] Άρα, το εμβαδόν του ορθογωνίου είναι **\(\frac{5}{24}\)** τετραγωνικά μέτρα. 📏📐 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βρούμε πόσα δαχτυλίδια με βάρος \(3 \frac{1}{4}\) γραμμαρίων μπορούν να φτιαχτούν από \(16 \frac{2}{8}\) γραμμάρια χρυσού, διαιρούμε το συνολικό βάρος του χρυσού με το βάρος κάθε δαχτυλιδιού: \[ 16 \frac{2}{8} \div 3 \frac{1}{4} = \frac{130}{8} \div \frac{13}{4} = \frac{130}{8} \times \frac{4}{13} = \frac{520}{104} = 5 \text{ δαχτυλίδια} \] **Απάντηση**: Μπορούν να φτιαχτούν **5 δαχτυλίδια**. 💍 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Ο κ. Γεωργιάδης κέρδισε στο λαχείο και κράτησε το \(\frac{1}{3}\) των χρημάτων του για εκείνον και τη γυναίκα του. Το υπόλοιπο \(\frac{2}{3}\) μοιράστηκε εξίσου στα 3 παιδιά του. Κάθε παιδί πήρε: \[ \frac{2}{3} \div 3 = \frac{2}{3} \times \frac{1}{3} = \frac{2}{9} \text{ του συνολικού ποσού}. \] Αν τα παιδιά πήραν συνολικά 1.800 €, τότε το \(\frac{2}{3}\) του ποσού είναι 1.800 €. Άρα, το \(\frac{1}{3}\) του ποσού είναι: \[ \frac{1.800}{2} = 900 \text{ €}. \] Και το συνολικό ποσό (δηλαδή τα \(\frac{3}{3}\)) είναι: \[ 3 \times 900 = 2.700 \text{ €}. \] **Απάντηση**: Το συνολικό ποσό ήταν **2.700 €**. 💰 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση #### α) Χρωμάτισμα χώρου 1. **Καμηλοπαρδάλεις**: \[ \frac{1}{4} = \frac{5}{20} \quad \Rightarrow \quad 5 \text{ τετραγωνάκια} \] 2. **Ελέφαντες**: \[ \frac{3}{10} = \frac{6}{20} \quad \Rightarrow \quad 6 \text{ τετραγωνάκια} \] 3. **Παπαγάλοι**: \[ \frac{3}{20} \quad \Rightarrow \quad 3 \text{ τετραγωνάκια} \] 4. **Μαϊμούδες**: \[ \frac{1}{4} = \frac{5}{20} \quad \Rightarrow \quad 5 \text{ τετραγωνάκια} \] 5. **Λιμνούλα**: \[ \frac{1}{20} \quad \Rightarrow \quad 1 \text{ τετραγωνάκι} \] Τα χρωματίζουμε στο σχέδιο όπως φαίνεται στη λύση. --- #### β) Κλάσματα ζώων στον ζωολογικό κήπο 1. **Σύνολο ζώων**: \[ 20 + 15 + 10 + 5 = 50 \quad \text{ζώα} \] 2. **Αριθμός κάθε είδους**: - **Μαϊμούδες (M)**: \[ \frac{20}{50} = \frac{2}{5} \] - **Πτηνά (Π)**: \[ \frac{15}{50} = \frac{3}{10} \] - **Καμηλοπαρδάλεις (Κ)**: \[ \frac{10}{50} = \frac{1}{5} \] - **Ελέφαντες (Ε)**: \[ \frac{5}{50} = \frac{1}{10} \] #### γ) Σχεδιασμός πίνακα Στον πίνακα χρωματίζουμε ανάλογα τα τετραγωνάκια ώστε να δείχνουν το ποσοστό κάθε είδους όπως υποδεικνύεται. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη λύση. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση - **Τα ζώα δεν χρειάζονται τον ίδιο χώρο** για τις καθημερινές τους ανάγκες. **Όσο μεγαλύτερο είναι το ζώο**, τόσο περισσότερο χώρο χρειάζεται. - Για να υπολογίσουμε **πόσος χώρος από την τάξη** αναλογεί σε κάθε μαθητή: - Υπολογίζουμε το **εμβαδόν της τάξης**. - Το **διαιρούμε με τον αριθμό των μαθητών**. \[ \text{Χώρος ανά μαθητή} = \frac{\text{εμβαδόν τάξης}}{\text{αριθμός μαθητών}} \] - Για να υπολογίσουμε **πόσος χώρος από την αυλή** αναλογεί σε κάθε μαθητή: - Υπολογίζουμε το **εμβαδόν της αυλής**. - Το **διαιρούμε με τον αριθμό των μαθητών**. \[ \text{Χώρος ανά μαθητή} = \frac{\text{εμβαδόν αυλής}}{\text{αριθμός μαθητών}} \] </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>