Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Βρες τα ζευγάρια των ισοδύναμων κλασμάτων 🎲 ### Στα κλάσματα \( \frac{9}{15} \), \( \frac{2}{10} \), \( \frac{8}{4} \), \( \frac{3}{5} \), \( \frac{24}{12} \) και \( \frac{1}{5} \) υπάρχουν τρία ζευγάρια ισοδύναμων κλασμάτων. ### Μπορείς να τα εντοπίσεις; 🕵️♂️ ### Λύση: 1. **Πρώτο ζευγάρι**: \[ \frac{9}{15} \text{ και } \frac{3}{5} \] Αν απλοποιήσουμε το \(\frac{9}{15}\) διαιρώντας με το 3, παίρνουμε \(\frac{3}{5}\): \[ \frac{9 \div 3}{15 \div 3} = \frac{3}{5} \] 2. **Δεύτερο ζευγάρι**: \[ \frac{2}{10} \text{ και } \frac{1}{5} \] Αν απλοποιήσουμε το \(\frac{2}{10}\) διαιρώντας με το 2, παίρνουμε \(\frac{1}{5}\): \[ \frac{2 \div 2}{10 \div 2} = \frac{1}{5} \] 3. **Τρίτο ζευγάρι**: \[ \frac{8}{4} \text{ και } \frac{24}{12} \] Αν απλοποιήσουμε το \(\frac{24}{12}\) διαιρώντας με το 12, παίρνουμε \(\frac{2}{1}\), το οποίο είναι ίσο με \(\frac{8}{4}\) όταν διαιρεθεί με το 4: \[ \frac{24 \div 12}{12 \div 12} = 2 \quad \text{και} \quad \frac{8 \div 4}{4 \div 4} = 2 \] ### Συμπέρασμα: - Το **πρώτο ζευγάρι** είναι \(\frac{9}{15}\) και \(\frac{3}{5}\). - Το **δεύτερο ζευγάρι** είναι \(\frac{2}{10}\) και \(\frac{1}{5}\). - Το **τρίτο ζευγάρι** είναι \(\frac{8}{4}\) και \(\frac{24}{12}\). Τα κλάσματα αυτά είναι **ισοδύναμα** μεταξύ τους! 🎉 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Συμπλήρωσε τις Ισότητες ✍️ ### Δεδομένες Ισότητες: \[ \frac{2}{5} = \frac{4}{10} = \frac{6}{15} = \frac{8}{20} = \frac{10}{25} = \frac{12}{30} \] ### Με ποιον δεκαδικό αριθμό είναι ίσα αυτά τα κλάσματα; ### Λύση: Όλα αυτά τα κλάσματα είναι **ισοδύναμα** μεταξύ τους και όταν τα μετατρέπουμε σε δεκαδικό αριθμό, παίρνουμε: \[ \frac{2}{5} = 0,4 \] Άρα, όλα αυτά τα κλάσματα είναι ίσα με τον **δεκαδικό αριθμό 0,4**! 🎉 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 3η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 3η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Συμπλήρωσε τον Όρο που Λείπει 🧮 ### Οδηγίες: Συμπλήρωσε τον όρο που λείπει από τα κλάσματα, για να είναι σωστές οι ισότητες: ### Δεδομένες Ισότητες: 1. \(\frac{1}{2} = \frac{4}{8}\) 2. \(\frac{5}{7} = \frac{25}{35}\) 3. \(\frac{6}{9} = \frac{36}{54}\) 4. \(\frac{21}{84} = \frac{7}{28}\) ### Με ποια μέθοδο βρήκες τους αριθμούς; ### Λύση: #### 1. Πρώτη Ισότητα: \[ \frac{1}{2} = \frac{4}{8} \] - **Μέθοδος:** Πολλαπλασιάζουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή του \(\frac{1}{2}\) με 4. #### 2. Δεύτερη Ισότητα: \[ \frac{5}{7} = \frac{25}{35} \] - **Μέθοδος:** Πολλαπλασιάζουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή του \(\frac{5}{7}\) με 5. #### 3. Τρίτη Ισότητα: \[ \frac{6}{9} = \frac{36}{54} \] - **Μέθοδος:** Πολλαπλασιάζουμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή του \(\frac{6}{9}\) με 6. #### 4. Τέταρτη Ισότητα: \[ \frac{21}{84} = \frac{7}{28} \] - **Μέθοδος:** Διαιρούμε τον αριθμητή και τον παρονομαστή του \(\frac{21}{84}\) με 3. ### Συμπέρασμα: Βρήκαμε τους αριθμούς είτε **πολλαπλασιάζοντας** είτε **διαιρώντας** τους όρους του κλάσματος με τον ίδιο αριθμό. ✨ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 4η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 4η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Βάλε σε Κύκλο τα Κλάσματα που είναι Ανάγωγα 🎯 ### Οδηγίες: Βάλε σε κύκλο τα κλάσματα που **δεν απλοποιούνται άλλο**, δηλαδή τα κλάσματα που είναι **ανάγωγα**. --- ### Λύση: Τα κλάσματα που είναι **ανάγωγα** και δεν απλοποιούνται άλλο είναι: - \(\frac{11}{7}\) - \(\frac{5}{18}\) - \(\frac{7}{20}\) - \(\frac{2}{9}\) --- ### Τι είναι τα Ανάγωγα Κλάσματα; **Ανάγωγα** είναι τα κλάσματα που **δεν απλοποιούνται άλλο**. Δηλαδή, δεν υπάρχει κάποιος αριθμός, εκτός από το 1, που να μπορεί να διαιρέσει τόσο τον αριθμητή όσο και τον παρονομαστή τους. ✅ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Βενζίνη στο Ρεζερβουάρ 🚗⛽ ### Ερώτηση: Το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου χωρά 60 λίτρα βενζίνης. Όταν έχει καταναλώσει τα \(\frac{45}{60}\) του καυσίμου, σε ποιο σημείο είναι ο δείκτης; Σημείωσε το στο σχήμα και εξήγησε την απάντησή σου. ### Λύση: Η κλίμακα του οργάνου μέτρησης της βενζίνης είναι χωρισμένη σε **τέταρτα**, δηλαδή: \[ \frac{1}{4}, \, \frac{2}{4}, \, \frac{3}{4}, \, \frac{4}{4} \] Όταν το αυτοκίνητο έχει καταναλώσει \(\frac{45}{60}\) λίτρα βενζίνης: \[ \frac{45}{60} = \frac{45 \div 15}{60 \div 15} = \frac{3}{4} \] Άρα, ο δείκτης της βενζίνης θα δείχνει στο \(\frac{1}{4}\) που μένει από το καύσιμο, αφού: \[ \frac{4}{4} - \frac{3}{4} = \frac{1}{4} \] > Ο δείκτης θα είναι στο \(\frac{1}{4}\), δηλαδή κοντά στο **E** (Empty - Άδειο). --- ### Αντίστροφη Υπολογισμός: Πόσα Λίτρα Αντιστοιχούν σε Κάθε Μέρος; 🧮 - Αν το \(\frac{4}{4}\) (γεμάτο ρεζερβουάρ) είναι **60 λίτρα**: - Τότε το \(\frac{1}{4}\) αντιστοιχεί σε **60 ÷ 4 = 15 λίτρα**. - Άρα, τα \(\frac{3}{4}\) που καταναλώθηκαν είναι **15 × 3 = 45 λίτρα**. ### Συμπέρασμα: - Όταν το αυτοκίνητο έχει καταναλώσει **45 λίτρα** βενζίνης, έχει μείνει με **15 λίτρα** και ο δείκτης θα δείχνει στο \(\frac{1}{4}\) που είναι κοντά στο **E**. 📉 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Έλεγχος Βαθμολογίας 📝 ### Ερώτηση: Στο ένα τμήμα της ΣΤ' τάξης τα \(\frac{20}{25}\) των μαθητών έγραψαν άριστα στο επαναληπτικό τεστ, ενώ στο άλλο έγραψαν άριστα τα \(\frac{24}{30}\). Έλεγξε αν οι μαθητές των δύο τμημάτων έγραψαν εξίσου καλά. ### Λύση: Ας απλοποιήσουμε τα δύο κλάσματα για να δούμε αν είναι ισοδύναμα. 1. **Πρώτο κλάσμα:** \[ \frac{20}{25} = \frac{20 \div 5}{25 \div 5} = \frac{4}{5} \] 2. **Δεύτερο κλάσμα:** \[ \frac{24}{30} = \frac{24 \div 6}{30 \div 6} = \frac{4}{5} \] ### Απάντηση: Τα δύο κλάσματα είναι ίσα, δηλαδή \(\frac{4}{5}\). Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές των δύο τμημάτων έγραψαν **εξίσου καλά**! 🎉 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Καταγραφή Απουσιών σε Σχολείο 🏫 ### Ερώτηση: Μετά από πρόσφατη κακοκαιρία, η Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να κάνει μια τηλεφωνική έρευνα στα σχολεία για να καταγράψει πόσοι μαθητές απουσίαζαν εκείνη τη μέρα. Ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Τριανδρίας επισκέφτηκε τις τάξεις και κατέγραψε τους απόντες μαθητές με ένα κλάσμα. Να βρείτε τον αριθμό των μαθητών που έλειπαν από κάθε τάξη και να τον γράψετε. --- ### Λύση: Ας υπολογίσουμε τον αριθμό των μαθητών που απουσίαζαν από κάθε τάξη, χρησιμοποιώντας τα κλάσματα που δόθηκαν. --- ### Α' τρόπος #### Α' τάξη: \[ \frac{2}{5} \text{ από 25 μαθητές} = \frac{2 \times 5}{5 \times 5} = \frac{10}{25} = 10 \text{ μαθητές} \] #### Β' τάξη: \[ \frac{2}{3} \text{ από 30 μαθητές} = \frac{2 \times 10}{3 \times 10} = \frac{20}{30} = 20 \text{ μαθητές} \] #### Γ' τάξη: \[ \frac{3}{7} \text{ από 28 μαθητές} = \frac{3 \times 4}{7 \times 4} = \frac{12}{28} = 12 \text{ μαθητές} \] #### Δ' τάξη: \[ \frac{4}{6} \text{ από 24 μαθητές} = \frac{4 \times 4}{6 \times 4} = \frac{16}{24} = 16 \text{ μαθητές} \] #### Ε' τάξη: \[ \frac{3}{13} \text{ από 26 μαθητές} = \frac{3 \times 2}{13 \times 2} = \frac{6}{26} = 6 \text{ μαθητές} \] #### Στ' τάξη: \[ \frac{2}{9} \text{ από 27 μαθητές} = \frac{2 \times 3}{9 \times 3} = \frac{6}{27} = 6 \text{ μαθητές} \] --- ### Β' τρόπος (πιο απλός υπολογισμός) - Για την Α' τάξη: \[ \text{Το} \frac{1}{5} \text{ των μαθητών είναι } 25 \div 5 = 5, \text{ οπότε } \frac{2}{5} \text{ των μαθητών είναι } 5 \times 2 = 10 \text{ μαθητές.} \] - Για την Β' τάξη: \[ \text{Το} \frac{1}{3} \text{ των μαθητών είναι } 30 \div 3 = 10, \text{ οπότε } \frac{2}{3} \text{ των μαθητών είναι } 10 \times 2 = 20 \text{ μαθητές.} \] - Για την Γ' τάξη: \[ \text{Το} \frac{1}{7} \text{ των μαθητών είναι } 28 \div 7 = 4, \text{ οπότε } \frac{3}{7} \text{ των μαθητών είναι } 4 \times 3 = 12 \text{ μαθητές.} \] Ομοίως και για τις υπόλοιπες τάξεις. --- ### Συνολικός Αριθμός Απουσιών: \[ 10 + 20 + 12 + 16 + 6 + 6 = 70 \text{ μαθητές} \] ### Απάντηση: **Συνολικά, 70 μαθητές** απουσίαζαν από το σχολείο εκείνη την ημέρα λόγω της κακοκαιρίας. 🌧️ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Χρειάζεται να γνωρίζουν οι υγειονομικές αρχές αν πολλοί μαθητές απουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιτίας ιώσεων; ### Λύση: 🔹 **Ναι**, γιατί έτσι μπορούν να πάρουν τα κατάλληλα μέτρα προφύλαξης. 🛡️ 🔹 Γιατί, υπάρχουν μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων από άλλες χώρες στη δική μας, και έτσι μπορεί να μεταφερθεί κάποιος ιός και σε εμάς. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να προλάβουμε να πάρουμε τα κατάλληλα μέτρα προφύλαξης. ✈️ --- ### Τι είναι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ); 🌍 🔹 **Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας**, ή **Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (World Health Organization - WHO)**, είναι ένας αυτόνομος διεθνής διακρατικός οργανισμός που συνδέεται με τον **ΟΗΕ**. Αποτελεί εξειδικευμένη οργάνωση και ιδρύθηκε το 1948 με έδρα στη Γενεύη. 🔹 **Κύρια Όργανα του ΠΟΥ**: - Η **Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας**: Στην οποία συμμετέχουν αντιπρόσωποι όλων των Κρατών-μελών του ΟΗΕ. - Το **Εκτελεστικό Συμβούλιο**: Αποτελείται από 31 κράτη-μέλη. - Η **Γενική Γραμματεία**: Επικεφαλής είναι ο Γενικός Διευθυντής. --- ### Σκοπός του WHO 🎯 🔹 Σκοπός του Διεθνούς Οργανισμού είναι η απόκτηση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου Υγείας για όλους τους λαούς της Γης. Υπερβαίνει τα σύνορα και προσφέρει υπηρεσίες παγκοσμίως, υποστηρίζοντας ιατρικές έρευνες, οργανώνοντας εργαστήρια και σεμινάρια για την διασφάλιση της υγείας όλων. 🚑 Με αυτόν τον τρόπο, ο WHO βοηθάει να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι ιώσεις και οι επιδημίες παγκοσμίως! 🌐 </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>