Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βάλουμε σε κύκλο τα δεκαδικά κλάσματα και να τα γράψουμε σε δεκαδική μορφή, κάνουμε τις εξής μετατροπές: \[ \frac{25}{10} = 2,5 \] \[ \frac{50}{1000} = 0,05 \] \[ \frac{234}{100} = 2,34 \] \[ \frac{10}{100} = 0,1 \] \[ \frac{150}{1000} = 0,15 \] \[ \frac{505}{1000} = 0,505 \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να μετατρέψουμε ένα δεκαδικό αριθμό σε κλάσμα, βάζουμε αριθμητή τον αριθμό χωρίς υποδιαστολή και παρανομαστή το 1 με τόσα μηδενικά όσα είναι τα δεκαδικά ψηφία: \[ 12,4 = \frac{124}{10} \] \[ 30,50 = \frac{3.050}{100} \] \[ 20,03 = \frac{2.003}{100} \] \[ 0,36 = \frac{36}{100} \] \[ 1,009 = \frac{1.009}{1000} \] \[ 0,09 = \frac{9}{100} \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 3η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 3η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Ας αντιστοιχίσουμε το κατάλληλο κλάσμα στον κατάλληλο δεκαδικό αριθμό: - **8/10** → **0,8** - **8/1000** → **0,008** - **808/100** → **8,08** - **43/100** → **0,43** - **4003/1000** → **4,003** - **403/100** → **4,03** - **62/100** → **0,62** - **62/1000** → **0,062** - **602/100** → **6,02** </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να συγκρίνουμε τα 2 άλματα, πρέπει οι μονάδες μέτρησης να έχουν την ίδια μορφή. Δηλαδή, είτε να είναι και οι δύο δεκαδικοί αριθμοί είτε και οι δύο κλάσματα: **Α' τρόπος**: \[ \frac{280}{100} = 2,8 > 2,08 \] Άρα, το καλύτερο άλμα το έκανε ο Λευτέρης με **2,8 μέτρα**. **Β' τρόπος**: \[ \frac{2,08}{1} = \frac{208}{100} < \frac{280}{100} \] Άρα, το καλύτερο άλμα το έκανε ο Λευτέρης. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να προσθέσουμε τις 2 ποσότητες ζάχαρης (της Εύης και της Βίκυς) πρέπει να έχουν την ίδια μορφή. Δηλαδή να είναι και οι δύο δεκαδικοί αριθμοί. Οπότε μετατρέπουμε το κλάσμα σε δεκαδικό: \[ \frac{6}{10} = 0,6 \] 0,6 κιλά + 0,75 κιλά = 1,35 κιλά < 1,5 κιλά ζάχαρη. **Απάντηση**: Θα τους φτάσει το 1,5 κιλό ζάχαρη. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> Ο Στέργιος πρέπει να επιλέξει μεταξύ δύο επιλογών χρηματικής αύξησης που του δίνουν οι γονείς του: \[ \frac{15}{100} = 0,15 \] 0,15x5=0,75 0,75 < 0,8 **Απάντηση**: Πρέπει να προτιμήσει την **2η επιλογή** με **0,8€ κάθε Δευτέρα**. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις: Αστική συγκοινωνία </AccordionTrigger> <AccordionContent> Συγκρίνοντας τις δύο διαδρομές, υπολογίζουμε τα συνολικά χιλιόμετρα: **Α' διαδρομή**: 5,5 + 2,5 + 3,5 + 5,5 = **17 χλμ.** **Β' διαδρομή**: \[ 5,5 + 2 + \frac{4}{10} + 4 + \frac{4}{10} + 5 + \frac{3}{10} + 1 + 1 = 19,6 \text{χλμ.} \] **Απάντηση**: Αφού 17 < 19,6, η συντομότερη διαδρομή είναι η **Α' διαδρομή**. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> **α)** Παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη σχεδίαση συγκοινωνιακών διαδρομών: - Η μορφολογία του εδάφους, - Οι κλιματολογικές συνθήκες, - Οι ανάγκες του πληθυσμού, - Η σύνδεση των απομονωμένων περιοχών. **β)** Χρειάζεται επανεξέταση των δρομολογίων καθώς αλλάζει ο αριθμός των κατοίκων και οι ανάγκες τους για μετακίνηση. **γ)** Ο ρόλος της συγκοινωνίας στην αρχαιότητα και σήμερα: - Στην αρχαιότητα, τα μέσα συγκοινωνίας ήταν κυρίως τα πλοία, τα ζώα και οι τροχοφόρες άμαξες και χρησιμοποιούνταν για εμπορικούς σκοπούς. - Σήμερα, τα μέσα συγκοινωνίας είναι πιο ανεπτυγμένα και εξελιγμένα (αυτοκίνητα, τρένα, λεωφορεία, πλοία, αεροπλάνα) και εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες μας με μεγαλύτερη ταχύτητα και ευκολία. </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>