Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα 🔒
Συνέχισε με Google ή email για να δεις το δωρεάν μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Στο σχήμα δεξιά υπάρχουν συνολικά 24 τελείες. Γράψε με ένα κλάσμα τι μέρος του όλου είναι οι τελείες που βρίσκονται: α) Μέσα στον κύκλο: **Λύση**: \(\frac{6}{24}\) ⚪ β) Έξω από το ορθογώνιο: **Λύση**: \(\frac{12}{24}\) 🔲 γ) Μέσα στον κύκλο και στο ορθογώνιο: **Λύση**: \(\frac{16}{24}\) ⚪🔲 δ) Έξω από τον κύκλο και το ορθογώνιο: **Λύση**: \(\frac{8}{24}\) 🚫 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> - Στο (α) χρωματίζουμε τα 2 κυκλάκια γιατί το \(\frac{1}{4}\) του 8 είναι το 2. 🔵🔵 - Στο (β) χρωματίζουμε όλα τα κυκλάκια γιατί το \(\frac{4}{4}\) του 8 είναι και τα 8 κυκλάκια. 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 - Στο (γ) χρωματίζουμε τα μισά γιατί το \(\frac{1}{2}\) του 8 είναι τα 4, δηλαδή τα μισά. 🔵🔵🔵🔵 - Στο (δ) χρωματίζουμε το 1 κυκλάκι γιατί το \(\frac{1}{8}\) του 8 είναι το 1. 🔵 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 3η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 3η </AccordionTrigger> <AccordionContent> Αν τα παρακάτω σχήματα παριστάνουν σοκολάτες και τα σκιασμένα μέρη είναι τα κομμάτια που καταναλώθηκαν, να τα γράψεις με τη μορφή κλάσματος και μεικτού αριθμού: - Πρώτο σχήμα: \(\frac{11}{12}\) ή \(3\frac{2}{3}\) 🍫 - Δεύτερο σχήμα: \(\frac{7}{8}\) ή \(3\frac{1}{2}\) 🍫 - Τρίτο σχήμα: \(\frac{15}{4}\) ή \(3\frac{3}{4}\) 🍫 - Τέταρτο σχήμα: \(\frac{10}{3}\) ή \(3\frac{1}{3}\) 🍫 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση - **1 στοίβα** των 20 μονών λεπτών. - **20 στοίβες** του 1 μονού λεπτού η καθεμία. - **2 στοίβες** των 10 μονών λεπτών η καθεμία. - **10 στοίβες** των 2 μονών λεπτών η καθεμία. - **4 στοίβες** των 5 μονών λεπτών η καθεμία. - **5 στοίβες** των 4 μονών λεπτών η καθεμία. Κάθε στοίβα μπορεί να εκφραστεί **με κλασματική μονάδα** που εκφράζει το μέρος του όλου αντίστοιχα: - \(\frac{1}{1}\) του 20 = 20 ή \(\frac{1}{20} \times 20 = 1\) - \(\frac{1}{20}\) του 20 = 1 - \(\frac{1}{2}\) του 20 = 10 ή \(\frac{1}{10} \times 20 = 2\) - \(\frac{1}{10}\) του 20 = 2 - \(\frac{1}{4}\) του 20 = 5 Με παρονομαστή το 100 αντίστοιχα: - \(\frac{1}{1}\) του 20 = \(\frac{100}{100}\) ή \(\frac{1}{20}\) του 20 = \(\frac{5}{100}\) - \(\frac{1}{2}\) του 20 = \(\frac{50}{100}\) ή \(\frac{1}{10}\) του 20 = \(\frac{10}{100}\) - \(\frac{1}{4}\) του 20 = \(\frac{25}{100}\) ή \(\frac{1}{5}\) του 20 = \(\frac{20}{100}\) Σε κάθε στοίβα υπάρχουν αντίστοιχα: - 20 λ. = 0,20 € ή 1 λ. = 0,01 € ή 10 λ. = 0,10 € - ή 2 λ. = 0,02 € ή 5 λ. = 0,05 € ή 4 λ. = 0,04 € </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση Για να βρούμε πόσα γραμμάρια σοκολάτας έφαγε η Μαρία, χωρίζουμε τη σοκολάτα σε 8 ίσα μέρη και παίρνουμε τα 3. Δηλαδή: 120 ÷ 8 = 15 γραμμάρια το κάθε μέρος και 3 × 15 = 45 γραμμάρια τα 3 μέρη. Άρα, η **Μαρία** έφαγε **45 γραμμάρια**. 🍫 Η **Πόπη** έφαγε 120 ÷ 3 = **40 γραμμάρια** σοκολάτας. 🍫 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση Το σπίτι της Νίνας απέχει \(\frac{10}{8}\) του χιλιομέτρου, ενώ του Βαγγέλη \(\frac{1}{8}\) του χιλιομέτρου. Ποιο παιδί μένει πιο κοντά στο κολυμβητήριο; Το σπίτι της Νίνας απέχει: \[ \frac{10}{8} = \frac{8}{8} + \frac{2}{8} = 1 + \frac{2}{8} = 1 \frac{2}{8} \] Αλλά, \(1 \frac{1}{8} < 1 \frac{2}{8}\). Επομένως, πιο κοντά είναι ο Βαγγέλης. **Απάντηση**: Ο Βαγγέλης βρίσκεται πιο κοντά στο κολυμβητήριο. 🏊♂️ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 4ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 4ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση Τα παιδιά έκαναν μια έρευνα στο σχολείο τους και ανακοίνωσαν ότι τα \(\frac{3}{7}\) των μαθητών φορούν γυαλιά, ενώ τα \(\frac{5}{9}\) από αυτά είναι αγόρια. Αν γνωρίζουμε ότι το σχολείο έχει 126 μαθητές, πόσα παιδιά συνολικά φορούν γυαλιά και πόσα από αυτά είναι αγόρια; **Βήμα 1: Υπολογισμός του αριθμού των μαθητών που φορούν γυαλιά** Για να βρούμε πόσα παιδιά φορούν γυαλιά, υπολογίζουμε τα \(\frac{3}{7}\) του συνόλου των μαθητών. Το σχολείο έχει 126 μαθητές συνολικά, οπότε: \[ \frac{3}{7} \times 126 = \frac{3 \times 126}{7} \] Αρχικά, διαιρούμε το 126 με το 7: \[ 126 ÷ 7 = 18 \] Στη συνέχεια, πολλαπλασιάζουμε το αποτέλεσμα με το 3: \[ 18 \times 3 = 54 \] Άρα, **54 μαθητές** φορούν γυαλιά. 👓 **Βήμα 2: Υπολογισμός του αριθμού των αγοριών που φορούν γυαλιά** Από αυτούς τους 54 μαθητές, τα \(\frac{5}{9}\) είναι αγόρια. Για να βρούμε πόσα αγόρια φορούν γυαλιά, υπολογίζουμε τα \(\frac{5}{9}\) των 54 μαθητών: \[ \frac{5}{9} \times 54 = \frac{5 \times 54}{9} \] Αρχικά, διαιρούμε το 54 με το 9: \[ 54 ÷ 9 = 6 \] Στη συνέχεια, πολλαπλασιάζουμε το αποτέλεσμα με το 5: \[ 6 \times 5 = 30 \] Άρα, **30 αγόρια** φορούν γυαλιά. 👦👓 **Συμπέρασμα**: - Συνολικά, 54 μαθητές φορούν γυαλιά. - Από αυτούς, 30 είναι αγόρια. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση - Το **A5** είναι το \(\frac{1}{2}\) του **A4** γιατί κόψαμε το **A4** σε 2 ίσα κομμάτια. 📏✂️ - Το **A6** είναι το \(\frac{1}{2}\) του **A5** γιατί κόψαμε το **A5** σε 2 ίσα κομμάτια. 📏✂️ - Το **A6** είναι το \(\frac{1}{4}\) του **A4** γιατί κόψαμε το **A4** σε 4 ίσα κομμάτια. 📏✂️ - Για να σχηματίσουμε τα **A7** και **A8**, διπλώνουμε στη μέση τις μεγάλες πλευρές των ορθογώνιων κομματιών **A6** και **A7**. 📄➡️✂️ Αυτή η διαδικασία μας βοηθά να κατανοήσουμε τη σχέση μεταξύ των διαφορετικών μεγεθών χαρτιού από τη σειρά **A**.📐 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Λύση - **Η σχέση μεταξύ των μεγεθών A3 και A4**: Το **A3** είναι διπλάσιο από το **A4**, το **A2** είναι διπλάσιο από το **A3**, και ούτω καθεξής. Αυτό σημαίνει ότι αν πάρουμε ένα φύλλο χαρτί **A4** και το διπλώσουμε στη μέση κατά μήκος της μεγαλύτερης πλευράς του, θα έχουμε ένα φύλλο **A5**. Αν διπλώσουμε ένα **A3** φύλλο στη μέση, θα έχουμε ένα φύλλο **A4**. Έτσι, κάθε μεγαλύτερο μέγεθος είναι διπλάσιο από το επόμενο μικρότερο μέγεθος. - **Γιατί χρειαζόμαστε χαρτιά διαφορετικού μεγέθους**: Χρειαζόμαστε χαρτιά διαφορετικού μεγέθους για διάφορες περιπτώσεις και ανάγκες. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε μεγάλα χαρτιά όπως **A1** και **A2** για αρχιτεκτονικά σχέδια, αφίσες ή άλλες μεγάλες εκτυπώσεις. Τα **A4** και **A5** χρησιμοποιούνται ευρέως για έγγραφα, σημειώσεις, και εκτυπώσεις. Επιπλέον, τα διαφορετικά μεγέθη εξυπηρετούν τη βιβλιοδεσία και την οργάνωση εγγράφων, καθώς μπορούμε να έχουμε βιβλία ή φακέλους σε ποικιλία μεγεθών που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες μας. 📏📄 </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>