Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Απαιτούμενων Κιλών Ζαχαρότευτλων 🍬 **Δεδομένα:** - Η περιεκτικότητα του ζαχαρότευτλου σε ζάχαρη είναι **8%** του βάρους του. - Χρειαζόμαστε **50 κιλά ζάχαρη**. **Υπολογισμός:** - Σε **100 κιλά** ζαχαρότευτλων, τα **8 κιλά** είναι ζάχαρη. Άρα, για **x** κιλά ζαχαρότευτλων, θα πάρουμε **50 κιλά ζάχαρη**. \[ x = \frac{100 \cdot 50}{8} = \frac{5000}{8} = 625 \text{ κιλά ζαχαρότευτλων} \] ### Συμπέρασμα: Για να παραχθούν **50 κιλά ζάχαρη**, θα χρειαστούν **625 κιλά** ζαχαρότευτλων. 🍬 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Αριθμού Ερωτηματολογίων που Στάλθηκαν 📝 **Δεδομένα:** - Από τις εταιρείες που έλαβαν το ερωτηματολόγιο, απάντησαν **152 εταιρείες**. - Αυτό αντιστοιχεί στο **32%** των εταιρειών. **Υπολογισμός:** - Στις **100 εταιρείες** απάντησαν οι **32**. Άρα, στις **x** εταιρείες, απάντησαν οι **152**. \[ x = \frac{100 \cdot 152}{32} = \frac{15.200}{32} = 475 \text{ εταιρείες} \] ### Συμπέρασμα: Στάλθηκαν **475 ερωτηματολόγια** σε εταιρείες. 📋 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Λογαριασμού με Βάση το Φιλοδώρημα 💸 **Δεδομένα:** - Ο καθηγητής αφήνει πάντα φιλοδώρημα **15%** της αξίας του γεύματός του. - Βρέθηκε ότι άφησε **2,40 €**. **Υπολογισμός:** - Στα **100 €** το φιλοδώρημα είναι **15 €**. Άρα, στα **x €** το φιλοδώρημα είναι **2,40 €**. \[ x = \frac{100 \cdot 2,40}{15} = \frac{240}{15} = 16 € \] ### Συμπέρασμα: Ο λογαριασμός του καθηγητή ήταν **16 €**. 🍽️ </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 4ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 4ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Πωλήσεων για τον Μήνα Δεκέμβριο 📊 **Δεδομένα:** - Οι πωλήσεις τον Ιανουάριο ήταν **18.000 €**. - Μειώθηκαν κατά **10%** σε σχέση με τον Δεκέμβριο. **Υπολογισμός:** - Αν οι πωλήσεις τον Ιανουάριο αντιπροσωπεύουν το **90%** των πωλήσεων του Δεκεμβρίου, τότε: \[ \text{Μείωση}: 100\% - 10\% = 90\% \] \[ \text{Πωλήσεις Δεκεμβρίου} = \frac{18.000 \times 100}{90} = \frac{1.800.000}{90} = 20.000 € \] ### Συμπέρασμα: Οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο ήταν **20.000 €**. 💰 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 5ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 5ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Ανάλυση Εσόδων Κινηματογράφου 🍿🎬 **Δεδομένα:** - Συνήθως ο κινηματογράφος έχει **70** θεατές τις Δευτέρες. - Μια αφίσα διαφήμισης προσέλκυσε **45** επιπλέον θεατές, συνολικά **60%** των θεατών. #### α) Υπολογισμός Θεατών: - **Συνήθης κατανομή:** 100 θεατές → 60 κέρδισαν από την αφίσα. - **Νέα κατανομή:** 45 θεατές → x κέρδισαν από την αφίσα. \[ \text{x} = \frac{45 \times 100}{60} = \frac{4.500}{60} = 75 \text{ θεατές} \] #### β) Υπολογισμός Κέρδους: - Κάθε Δευτέρα, ο κινηματογράφος κερδίζει **420 €** με **70** θεατές. **Τη Δευτέρα με την προσφορά:** \[ \text{Κέρδος} = (75 \times 6) - (45 \times 2) = 450 - 90 = 360 € \] - **Σύγκριση:** **60 €** λιγότερα από άλλες Δευτέρες. ### Συμπέρασμα: Η προσφορά έφερε κέρδος **360 €**. Άρα, συμφέρει να συνεχιστεί η προσφορά για τις επόμενες Δευτέρες! 📈 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Συνολικών Μαθητών με Βάση το Δείγμα 🎒 Για να προσδιορίσουμε τον συνολικό αριθμό των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα, χρησιμοποιούμε τον αριθμό των μαθητών που απάντησαν (210) και το ποσοστό που αντιπροσωπεύει το δείγμα (70%). #### Βήματα Υπολογισμού: 1. **Γνωστά δεδομένα:** - **70%** των μαθητών απάντησαν στην έρευνα. - Αυτό αντιπροσωπεύει **210** μαθητές. 2. **Υπολογίζουμε το συνολικό αριθμό των μαθητών:** \[ \text{x} = \frac{210 \times 100}{70} = \frac{21.000}{70} = 300 \text{ μαθητές} \] Άρα, συνολικά συμμετείχαν **300 μαθητές** στην έρευνα. 📊 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Γιατί Πρέπει να Γίνονται Συχνά Έρευνες και Πώς Επιλέγουμε Αντιπροσωπευτικό Δείγμα? 📊 **Γιατί πρέπει να γίνονται συχνά έρευνες;** - Οι επιλογές, οι απόψεις και οι συνήθειες των ανθρώπων **μεταβάλλονται** με την πάροδο του χρόνου. Για αυτόν τον λόγο, οι παλαιότερες έρευνες μπορεί να μην είναι πλέον αξιόπιστες ή αντιπροσωπευτικές των τωρινών συνθηκών. **Πώς πρέπει να επιλέγεται το δείγμα ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό;** - Το δείγμα πρέπει να επιλέγεται με τέτοιο τρόπο ώστε **κάθε μονάδα του πληθυσμού** να έχει την **ίδια πιθανότητα** να επιλεγεί. Με αυτόν τον τρόπο, το δείγμα θα είναι αντιπροσωπευτικό και τα αποτελέσματα θα αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τον πληθυσμό. </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>