Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Διόρθωση της Αναλογίας 🔍 **Αγγελική's Λάθος:** - Η Αγγελική έγραψε την αναλογία **100/350 = x/34**. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζουμε το ποσοστό στα 350 και ζητάμε το ποσοστό στα 34, κάτι που είναι λάθος. **Η Σωστή Αναλογία:** - Η σωστή αναλογία για να βρούμε το 34% των 350 είναι: \[ \frac{34}{100} = \frac{x}{350} \] **Λύση:** \[ \frac{34}{100} = \frac{x}{350} \] \[ 100 \cdot x = 34 \cdot 350 \] \[ 100 \cdot x = 11.900 \] \[ x = \frac{11.900}{100} = 119 \] **Απάντηση:** Το 34% των 350 είναι **119**. 🎯 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Ποσοστό Διαφημίσεων Παιχνιδιών 🎮 Για να βρούμε το ποσοστό των διαφημίσεων παιχνιδιών σε σχέση με τις υπόλοιπες διαφημίσεις, ακολουθούμε τα εξής βήματα: \[ \frac{12}{20} = \frac{x}{100} \] Πολλαπλασιάζουμε σταυρωτά: \[ 20 \cdot x = 12 \cdot 100 \] \[ 20x = 1.200 \] \[ x = \frac{1.200}{20} = 60 \] **Άρα:** Το ποσοστό των διαφημίσεων παιχνιδιών είναι **60%**. 📺 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 3ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 3ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Κόστους και Έκπτωσης 🎽 Για να βρούμε πόσο πλήρωσε η Μαρίνα για τα δύο πουλόβερ και ποιο ήταν το ποσοστό της έκπτωσης, ακολουθούμε τα εξής βήματα: 1. **Υπολογισμός συνολικού κόστους:** - Το 1ο πουλόβερ κόστιζε **41,70 €**. - Το 2ο πουλόβερ, με κανονική τιμή **27,80 €**, το πλήρωσε στη μισή τιμή: \[ \frac{27,80}{2} = 13,90 € \] - Συνολικά, πλήρωσε: \[ 41,70 + 13,90 = 55,60 € \] 2. **Υπολογισμός κανονικού κόστους χωρίς έκπτωση:** - Αν δεν υπήρχε η προσφορά, θα πλήρωνε: \[ 41,70 + 27,80 = 69,50 € \] 3. **Υπολογισμός ποσοστού έκπτωσης:** - Η διαφορά στην τιμή λόγω της έκπτωσης είναι: \[ 69,50 - 55,60 = 13,90 € \] - Για να βρούμε το ποσοστό έκπτωσης, χρησιμοποιούμε την εξίσωση: \[ \frac{13,90}{69,50} = \frac{x}{100} \] - Λύνοντας για το \(x\): \[ 69,50 \cdot x = 13,90 \cdot 100 \] \[ 69,50x = 1.390 \] \[ x = \frac{1.390}{69,50} = 20 \] **Άρα:** Η Μαρίνα πέτυχε **20%** έκπτωση! 🎉 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 4ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 4ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Υπολογισμός Ποσοστού Βιβλίων 📚 Για να βρούμε τι ποσοστό των βιβλίων που εκδόθηκαν το 1990 ήταν για νέους και παιδιά, ακολουθούμε τα εξής βήματα: 1. **Δίνεται:** - Σύνολο βιβλίων: **43.100** - Βιβλία για νέους και παιδιά: **5.172** 2. **Εξίσωση για το ποσοστό:** \[ \frac{5.172}{43.100} = \frac{x}{100} \] 3. **Λύση της εξίσωσης:** \[ 43.100 \cdot x = 5.172 \cdot 100 \] \[ 43.100x = 517.200 \] \[ x = \frac{517.200}{43.100} = 12 \] **Άρα:** Τα βιβλία για νέους και παιδιά αντιπροσωπεύουν το **12%** του συνόλου των βιβλίων! 📖 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 5ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 5ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> **Εκφώνηση:** Αν υποθέσουμε ότι το 75% των μαθητών έχουν καστανά μαλλιά και το 25% έχουν πράσινα μάτια, μπορούμε να πούμε ότι κάθε μαθητής στην τάξη έχει ή καστανά μαλλιά ή πράσινα μάτια; **Απάντηση** **Όχι** ❌, γιατί δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν κάθε μαθητής με καστανά μαλλιά έχει και πράσινα μάτια. Θα μπορούσαμε να βγάλουμε συμπέρασμα αν είχαμε το σύνολο των μαθητών. 👩🎓👨🎓 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητα με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητα με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Ας λύσουμε το πρόβλημα! 🎉 ### Ερώτηση #### Υποθέτουμε ότι θέλεις να βγάλεις ένα συμπέρασμα για το πόσοι μαθητές φορούν αθλητικά παπούτσια. Βρίσκεις ότι οι 22 από τους 25 μαθητές στην τάξη σου φορούν αθλητικά παπούτσια. Υπάρχουν 583 μαθητές στο σχολικό συγκρότημα. 1. **Ποιος είναι ο πληθυσμός;** **Ποιο είναι το δείγμα;** 2. **Αν υποθέσουμε ότι το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό των μαθητών, ποιο είναι το ποσοστό (%) των μαθητών που φορούν αθλητικά παπούτσια;** 3. **Είναι αντιπροσωπευτικό το δείγμα; Γιατί;** --- ### Λύση 🌟 #### α) **Πληθυσμός** Ο πληθυσμός είναι όλοι οι **583 μαθητές** του σχολικού συγκροτήματος. 👩🎓👨🎓 **Δείγμα** είναι οι **25 μαθητές** που εξετάζουμε στην τάξη σου. 👧👦 #### β) **Υπολογισμός Ποσοστού** Για να βρούμε το ποσοστό (%) των μαθητών που φορούν αθλητικά παπούτσια: \[ \frac{22}{25} = \frac{22 \cdot 4}{25 \cdot 4} = \frac{88}{100} = 88\% \] Άρα, **88%** των μαθητών στο δείγμα φορούν αθλητικά παπούτσια. 👟 #### γ) **Είναι το δείγμα αντιπροσωπευτικό;** Όχι 😕. Το δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί έχουν επιλεγεί μαθητές **μόνο από μία τάξη**. Για να είναι αντιπροσωπευτικό, θα έπρεπε να περιλαμβάνει μαθητές από **όλο το σχολείο**. 🏫 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ## Εκφώνηση 📝 - **Από ένα δείγμα 30 μαθητών μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το σύνολο των μαθητών της χώρας μας;** - **Το γάλα αποτελείται κατά 86% από νερό. Επομένως μπορώ να πω πως το ποσοστό των υπολοίπων συστατικών του είναι ασήμαντο. Γιατί να το πίνουμε λοιπόν; Συζητήστε τι σημαίνει "σημαντικό" και "ασήμαντο". Είναι μόνο θέμα ποσότητας ή ποσοστού στα εκατό;** --- ## Λύση 🌟 - **Φυσικά και όχι**. Για να μπορέσουμε να βγάλουμε σωστά αποτελέσματα, πρέπει να διαλέξουμε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. Δηλαδή, το δείγμα **δεν είναι αντιπροσωπευτικό**. 🧑🏫 - Το υπόλοιπο ποσοστό **100% - 86% = 14%** δεν είναι καθόλου μικρό και ασήμαντο. ❗ --- 🎯 **Σημείωση**: Το να θεωρούμε το 14% μικρό και ασήμαντο μπορεί να μας οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα. Είναι σημαντικό να κατανοούμε ότι ακόμα και μικρά ποσοστά μπορούν να έχουν μεγάλη σημασία, ανάλογα με το πρόβλημα. 📊 </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>