Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='Άσκηση 1η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 1η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### **Άσκηση: Εξέταση Ζευγών Λόγων και Αναλογιών** Για να καταλάβουμε αν δύο λόγοι σχηματίζουν **αναλογία**, πρέπει να δούμε αν είναι ίσοι μεταξύ τους, δηλαδή αν έχουν την ίδια **τιμή** όταν τους υπολογίσουμε. ### **Εξετάζουμε τα ζεύγη των λόγων:** #### **Πρώτο ζευγάρι:** \[ \frac{1}{2} \quad \text{και} \quad \frac{2}{4} \] **Υπολογίζουμε:** \[ \frac{1}{2} = 0,5 \] \[ \frac{2}{4} = 0,5 \] **Συμπέρασμα:** Επειδή οι δύο λόγοι είναι ίσοι, σχηματίζουν **αναλογία**. Εδώ βάζουμε το σύμβολο της ισότητας (**=**). --- #### **Δεύτερο ζευγάρι:** \[ \frac{3}{2} \quad \text{και} \quad \frac{2}{3} \] **Υπολογίζουμε:** \[ \frac{3}{2} = 1,5 \] \[ \frac{2}{3} \approx 0,67 \] **Συμπέρασμα:** Επειδή οι δύο λόγοι **δεν** είναι ίσοι, **δεν** σχηματίζουν αναλογία. --- #### **Τρίτο ζευγάρι:** \[ \frac{3}{4} \quad \text{και} \quad \frac{9}{12} \] **Υπολογίζουμε:** \[ \frac{3}{4} = 0,75 \] \[ \frac{9}{12} = 0,75 \] **Συμπέρασμα:** Επειδή οι δύο λόγοι είναι ίσοι, σχηματίζουν **αναλογία**. Εδώ βάζουμε το σύμβολο της ισότητας (**=**). --- #### **Τέταρτο ζευγάρι:** \[ \frac{1}{3} \quad \text{και} \quad \frac{5}{15} \] **Υπολογίζουμε:** \[ \frac{1}{3} \approx 0,33 \] \[ \frac{5}{15} \approx 0,33 \] **Συμπέρασμα:** Επειδή οι δύο λόγοι είναι ίσοι, σχηματίζουν **αναλογία**. Εδώ βάζουμε το σύμβολο της ισότητας (**=**). ### **Συμπέρασμα:** Οι λόγοι που σχηματίζουν **αναλογία** είναι: - **Πρώτο ζευγάρι:** \(\frac{1}{2} = \frac{2}{4}\) - **Τρίτο ζευγάρι:** \(\frac{3}{4} = \frac{9}{12}\) - **Τέταρτο ζευγάρι:** \(\frac{1}{3} = \frac{5}{15}\) </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 2η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 2η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 📝 Λύση: #### α) Πώς από τον λόγο \( \frac{2}{5} \) μπορώ να σχηματίσω τον ίσο λόγο \( \frac{8}{20} \); 👉 Παρατηρώ ότι το 20 προκύπτει αν πολλαπλασιάσω το 5 με το 4. Άρα, για να παραμείνει ο λόγος ίδιος, πρέπει να πολλαπλασιάσω και το 2 με το 4. \[ \frac{2}{5} \times \frac{4}{4} = \frac{8}{20} \] #### β) Πώς από τον λόγο \( \frac{9}{36} \) μπορώ να σχηματίσω τον ίσο λόγο \( \frac{3}{12} \); 👉 Παρατηρώ ότι το 12 προκύπτει αν διαιρέσω το 36 με το 3. Άρα, για να παραμείνει ο λόγος ίδιος, πρέπει να διαιρέσω και το 9 με το 3. \[ \frac{9}{36} \div \frac{3}{3} = \frac{3}{12} \] 🎉 Έτσι σχηματίζουμε ίσους λόγους! </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Άσκηση 3η'> <AccordionTrigger> ## Άσκηση 3η </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 📝 Λύση: #### 1ο Κλάσμα: \( \frac{1}{2} \) Στο 1ο κλάσμα, παρατηρούμε ότι το 2 προέκυψε από το 1 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 2. Αφού τα κλάσματα είναι ίσα, και το 2 στον αριθμητή θα πολλαπλασιαστεί με το 2. Οπότε: \[ \frac{1}{2} = \frac{2}{4} \] #### 2ο Κλάσμα: \( \frac{3}{2} \) Στο 2ο κλάσμα, το 10 προέκυψε από το 2 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 5. Άρα, και το 3 στον αριθμητή θα πολλαπλασιαστεί με το 5. Οπότε: \[ \frac{3}{2} = \frac{15}{10} \] #### 3ο Κλάσμα: \( \frac{3}{4} \) Στο 3ο κλάσμα, το 12 προέκυψε από το 4 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 3. Άρα, και το 9 στον αριθμητή θα διαιρεθεί με το 3. Οπότε: \[ \frac{3}{4} = \frac{9}{12} \] #### 4ο Κλάσμα: \( \frac{3}{7} \) Στο 4ο κλάσμα, το 15 προέκυψε από το 3 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 5. Άρα, και το 7 στον αριθμητή θα πολλαπλασιαστεί με το 5. Οπότε: \[ \frac{3}{7} = \frac{15}{35} \] #### 5ο Κλάσμα: \( \frac{2}{5} \) Στο 5ο κλάσμα, το 20 προέκυψε από το 2 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 10. Άρα, και το 5 στον αριθμητή θα πολλαπλασιαστεί με το 10. Οπότε: \[ \frac{2}{5} = \frac{20}{50} \] #### 6ο Κλάσμα: \( \frac{4}{9} \) Στο 6ο κλάσμα, το 8 προέκυψε από το 4 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 2. Άρα, και το 18 στον αριθμητή θα διαιρεθεί με το 2. Οπότε: \[ \frac{4}{9} = \frac{8}{18} \] #### 7ο Κλάσμα: \( \frac{1}{6} \) Στο 7ο κλάσμα, το 30 προέκυψε από το 6 αν το πολλαπλασιάσουμε με το 5. Άρα, και το 1 στον αριθμητή θα πολλαπλασιαστεί με το 5. Οπότε: \[ \frac{1}{6} = \frac{5}{30} \] Με αυτές τις αναλογίες, βλέπουμε πώς σχηματίζονται ίσοι λόγοι με απλές πράξεις. 📊 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 1ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 1ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 🎨 Λύση: Παρατηρούμε ότι: \[ \frac{3}{9} = \frac{1}{3} \] Άρα, το χρώμα που θα προκύψει θα είναι το ίδιο με το αρχικό 🎨. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Πρόβλημα 2ο'> <AccordionTrigger> ## Πρόβλημα 2ο </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 🖨️ Λύση: Έχουμε 2 εκτυπωτές, τον Α και τον Β. Ο Α τυπώνει 6 σελίδες ανά λεπτό, δηλαδή \[ \frac{6}{1}. \] Ο Β τυπώνει 6 σελίδες σε 60 δευτερόλεπτα ή αλλιώς 6 σελίδες ανά λεπτό, δηλαδή \[ \frac{6}{1}. \] Βλέπουμε ότι έχουν την ίδια απόδοση, αλλά **ο Β είναι πιο οικονομικός** 💰, οπότε και θα τον προτιμήσουμε. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Δραστηριότητες με προεκτάσεις'> <AccordionTrigger> ## Δραστηριότητες με προεκτάσεις </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 👩⚖️ Λύση: Για να υπάρχει ισότητα, ο λόγος **γυναίκες προς άνδρες** πρέπει να είναι **1 προς 3**: \[ \text{γυναίκες} = \frac{1}{3} \text{άνδρες} \] Εφόσον στο ψηφοδέλτιο υπάρχουν 27 άνδρες, η αντίστοιχη αναλογία θα είναι: \[ \frac{1}{3} = \frac{9}{27} \] ### 📝 Απάντηση: Άρα, **πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 9 γυναίκες**. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση'> <AccordionTrigger> ## Θέματα για διερεύνηση και συζήτηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 🔍 Λύση: - **Δεν είναι απαραίτητο** να υπάρχει η ίδια αναλογία και στις γυναίκες που θα εκλεγούν, καθώς εξαρτάται από το ποιοι θα ψηφιστούν από τους πολίτες. Η αναλογία που ορίζεται ισχύει μόνο για τους υποψήφιους, όχι για το τελικό αποτέλεσμα της εκλογής. - Η **πολιτεία** έχει θέσει αυτή την αναλογία (1 προς 3) για να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των γυναικών στις κρατικές υπηρεσίες. Προσωπικά, πιστεύω ότι η αναλογία θα μπορούσε να αυξηθεί ώστε να είναι **1 προς 2** ή ακόμα και **1 προς 1**, προωθώντας την ισότητα των φύλων. ### 💬 Σχόλιο: Αυτή είναι μια προτεινόμενη απάντηση. Μπορείτε να εκφράσετε και τη δική σας άποψη και να υποστηρίξετε τη σκέψη σας! </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>