Βιβλίο και Λύσεις
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
## Ποσοστά 📊 ### Τι είναι το ποσοστό; **Ποσοστό** ενός ποσού είναι ένα μέρος του ποσού αυτού **(ο λόγος του μέρους προς όλο το ποσό)**. Όταν το μέρος ενός ποσού το μετατρέψουμε σε ισοδύναμο κλάσμα με **παρονομαστή το 100**, τότε λέμε ότι έχουμε **ποσοστό στα 100**. Το ποσοστό **από ένα σύνολο** το συμβολίζουμε με το σύμβολο **%**. \[ \frac{\text{Ποσό}}{100} = \text{Ποσοστό} \] --- ### Παράδειγμα ✏️ - Το τεστ στα Αγγλικά είχε **20 ερωτήσεις**. - **Μαργαρίτα:** Είχε ποσοστό επιτυχίας **19 στα 20** (19/20). - **Βασίλης:** Είχε ποσοστό επιτυχίας **17 στα 20** (17/20). **Υπολογισμός ποσοστού** > Για να βρούμε πόσο καλά τα πήγαν, μπορούμε να μετατρέψουμε τα κλάσματα σε ποσοστά. Το ποσοστό μάς δείχνει πόσες σωστές απαντήσεις είχαν αν οι ερωτήσεις ήταν 100 αντί για 20. Η δασκάλα τους ανακοινώνει τα ποσοστά σωστών απαντήσεων στα 100: - **Μαργαρίτα**, είχες **95%**. - **Βασίλη**, εσύ είχες **85%**. ### Χρήση κλάσματος με διαφορετικό παρονομαστή Για μικρό μέρος μεγάλου ποσού, χρησιμοποιούμε κλάσμα με **παρονομαστή το 1.000** και το λέμε **ποσοστό στα χίλια (‰)**. --- ### Δραστηριότητα 1η 🌳 Οι Ε’ και ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Ουμσιάνι συμμετείχαν στη δενδροφύτευση που οργάνωσε ο δήμος Χίου. - Τα παιδιά της **Ε’ τάξης** φύτεψαν **25 δέντρα**, από τα οποία **φύτρωσαν τα 20**. - Τα παιδιά της **ΣΤ’ τάξης** φύτεψαν **50 δέντρα**, από τα οποία **φύτρωσαν τα 30**. #### Ερώτηση: Ποια τάξη είχε το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στη δενδροφύτευση; ### Λύση 🌟 Για να απαντήσουμε στην ερώτηση, δεν αρκεί να δούμε μόνο πόσα δέντρα φύτεψαν και πόσα φύτρωσαν, αλλά πρέπει να υπολογίσουμε **το ποσοστό επιτυχίας** κάθε τάξης. #### Υπολογισμός ποσοστών: - **Ε’ τάξη:** \[ \frac{\text{αριθμός δέντρων που φύτρωσαν}}{\text{αριθμός δέντρων που φυτεύτηκαν}} = \frac{20}{25} = \frac{4}{5} = 0,8 \times 100 = 80\% \] - **ΣΤ’ τάξη:** \[ \frac{\text{αριθμός δέντρων που φύτρωσαν}}{\text{αριθμός δέντρων που φυτεύτηκαν}} = \frac{30}{50} = \frac{3}{5} = 0,6 \times 100 = 60\% \] #### Συμπέρασμα: **Η Ε’ τάξη** είχε το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας, **80%**. --- ### Δραστηριότητα 2η 🏀 Στον αγώνα μπάσκετ της ΣΤ’ τάξης: - Ο **Αχιλλέας** πέτυχε **17 καλάθια** στις **25 προσπάθειες**. - Ο **Σωτήρης** πέτυχε **16 καλάθια** στις **20 προσπάθειες**. #### Ερώτηση: Ποιος είχε το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας; ### Λύση 🌟 #### Υπολογισμός ποσοστών: - **Αχιλλέας:** \[ \frac{17}{25} = \frac{17 \times 4}{25 \times 4} = \frac{68}{100} = 68\% \] - **Σωτήρης:** \[ \frac{16}{20} = \frac{16 \times 5}{20 \times 5} = \frac{80}{100} = 80\% \] #### Συμπέρασμα: **Ο Σωτήρης** είχε το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας, **80%**. --- ### Ερωτήσεις για Αυτοέλεγχο και Συζήτηση 🤔 1. **Το ποσοστό είναι ένας λόγος.** - **Σωστό** ✅ 2. **Τα ποσοστά τα χρησιμοποιούμε μόνο για εκπτώσεις.** - **Λάθος** ❌