Λύσεις Σχολικού - Ενότητα 1.3
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='ex1'> <AccordionTrigger> Άσκηση 1 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Συμπλήρωσε στον πίνακα τα τετράγωνα και τους κύβους των αριθμών.<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <Image invert id="5f2f0091-92d8-43fa-bc17-3d50ba37ae00"/> <Image invert id="5233ad30-c41f-4aa6-2609-4fa12cc71d00"/> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex2'> <AccordionTrigger> Άσκηση 2 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Γράψε με την μορφή των δυνάμεων τα γινόμενα:<br /> </font> <font size="3"> <br /> (α) <Math> 5·5·5·5·5·5</Math> (β) <Math> 8·8·8·8·8·8·6·6·6</Math> (γ) <Math>1·1·1·1·1·1 </Math> (δ) <Math> α·α·α·α</Math> (ε) <Math> x·x·x </Math> (στ) <Math> 2·2·2·2·α·α·α </Math> <br /><br /> Απάντηση: </font> (α) <Math> 5^6</Math> (β) <Math> 8^6 \\cdot 6^3</Math> (γ) <Math> 1^6</Math> (δ) <Math> α^4</Math> (ε) <Math> x^3</Math> (στ) <Math> 2^4 \\cdot α^3</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex3'> <AccordionTrigger> Άσκηση 3 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Υπολόγισε τις δυνάμεις <Math> 2^1</Math>, <Math> 2^2</Math>, <Math> 2^3</Math>, <Math> 2^4</Math>, <Math> 2^5</Math>, <Math> 2^6</Math>, <Math> 2^7</Math>, <Math> 2^8</Math>, <Math> 2^9</Math>, <Math> 2^{10}</Math><br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <Image invert id="63454120-9270-44fb-41d7-118d3c0c3300"/> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex4'> <AccordionTrigger> Άσκηση 4 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Βρες τα τετράγωνα των αριθμών: 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 και 90.<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> <Math> 10^2=100</Math>, <Math> 20^2=400</Math>, <Math> 30^2=900</Math>, <Math> 40^2=1.600</Math>, <Math> 50^2=2.500</Math>, <Math> 60^2=3.600</Math>, <Math> 70^2=4.900</Math>, <Math> 80^2=6.400</Math>, <Math> 90^2=8.100</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex5'> <AccordionTrigger> Άσκηση 5 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Βρες τους κύβους των αριθμών: 10, 20, 30, 40, 50.<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> <Math> 10^3=1.000</Math>, <Math> 20^3=8.000</Math>, <Math> 30^3=27.000</Math>, <Math> 40^3=64.000</Math>, <Math> 50^3=125.000</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex6'> <AccordionTrigger> Άσκηση 6 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Κάνε τις πράξεις: (α) <Math>3·5^2</Math>, (β) <Math>3·5^2 +2</Math>, (γ) <Math>3·5^2+2^2</Math>, (δ) <Math>3·5 + 2^2</Math>, (ε) <Math>3·(5+2)^2</Math>.<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>3·5^2=3·25=75</Math><br /> (β) <Math>3·5^2 +2 = 3·25+2=75+2=77</Math><br /> (γ) <Math>3·5^2+2^2=3·25+4=75+4=79</Math><br /> (δ) <Math>3·5 + 2^2= 3·5+4=15+4=19</Math><br /> (ε) <Math>3·(5+2)^2=3·7^2=3·49=147</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex7'> <AccordionTrigger> Άσκηση 7 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Κάνε τις πράξεις: (α) <Math>3^2+3^3+2^3+2^4</Math>, (β) <Math>(13-2)^4+5·3^2</Math><br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>3^2+3^3+2^3+2^4=9+27+8+16=60</Math><br /> (β) <Math>(13-2)^4+5·3^2=11^4+5·3^2=14.641+45=14.686</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex8'> <AccordionTrigger> Άσκηση 8 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Βρες τις τιμές των παραστάσεων: (α) <Math>(6+5)^2</Math> και <Math>6^2+5^2</Math>, (β) <Math>(3+6)^2</Math> και <Math>3^2+6^2</Math><br /> Τι παρατηρείς;<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α)<br /> <Math>(6+5)^2=11^2=121</Math><br /><Math>6^2+5^2=36+25=61</Math><br /><br /> (β)<br /> <Math>(3+6)^2=9^2=81</Math><br /><Math>3^2+6^2=9+36=45</Math><br /><br /> <Alert title='Παρατήρηση' variant='default'> Το τετράγωνο του αθροίσματος δύο αριθμών π.χ. <Math>(6+5)^2</Math>, δεν είναι ίδιο με το άθροισμα των τετραγώνων τους π.χ. <Math>6^2+5^2</Math> </Alert> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex9'> <AccordionTrigger> Άσκηση 9 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Γράψε πιο σύντομα τα παρακάτω αθροίσματα και γινόμενα: (α) <Math>α+α+α</Math>, (β) <Math>α·α·α</Math>, (γ) <Math>x+x+x+x</Math> (δ) <Math>x·x·x·x</Math><br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>α+α+α=3 \\cdot α</Math><br /> (β) <Math>α·α·α=α^3</Math><br /> (γ) <Math>x+x+x+x= 4 \\cdot x</Math> <br /> (δ) <Math>x·x·x·x=x^4</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex10'> <AccordionTrigger> Άσκηση 10 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Γράψε τους αριθμούς: (α) 34.720, (β) 123.654, (γ) 890.650 σε αναπτυγμένη μορφή με χρήση των δυνάμεων του 10<br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>34.720 = 3 \\cdot 10^4 + 4 \\cdot 10^3 + 7 \\cdot 10^2 + 2 \\cdot 10^1</Math><br /> (β) <Math>123.654 = 1 \\cdot 10^5 + 2 \\cdot 10^4 + 3 \\cdot 10^3 + 6 \\cdot 10^2 + 5 \\cdot 10^1 + 4</Math><br /> (γ) <Math>890.650 = 8 \\cdot 10^5 + 9 \\cdot 10^4 + 0 \\cdot 10^3 + 6 \\cdot 10^2 + 5 \\cdot 10^1</Math> <br /> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex11'> <AccordionTrigger> Άσκηση 11 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Αντιστοίχισε τα αποτελέσματα που υπάρχουν στο δεύτερο πίνακα με το εξαγόμενο των πράξεων κάθε γραμμής του πρώτου πίνακα. <br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>(1 + 2) \\cdot (3 + 4) = 21</Math><br /> (β) <Math>1 \\cdot (2 + 3 \\cdot 4 ) = 14</Math><br /> (γ) <Math>(1 \\cdot 2 + 3) \cdot 4 = 20</Math> <br /> (δ) <Math>1 + (2 + 3) \\cdot 4 = 2</Math> </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='ex12'> <AccordionTrigger> Άσκηση 12 </AccordionTrigger> <AccordionContent> <font size="4"> Αντιστοίχισε τα αποτελέσματα που υπάρχουν στο δεύτερο πίνακα με το εξαγόμενο των πράξεων κάθε γραμμής του πρώτου πίνακα. <br /><br /> </font> <font size="3"> Απάντηση: </font> <br /> <br /> (α) <Math>2 + 2 \\cdot 2 = 6</Math><br /> (β) <Math>3 + 3 \\cdot 3 = 12</Math><br /> (γ) <Math>4 + 4 \\cdot 4 \cdot 4 = 68</Math> <br /> (δ) <Math>5 + 5 \\cdot 5 + 5 \\cdot 5 = 55 </Math> <br /> (ε) <Math>5 \\cdot 5 + 5 \\cdot 5 \\cdot 5= 150 </Math> <br /> (στ) <Math>4 + 4 \\cdot 4 - 4 = 16 </Math> </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>