Βιβλίο και Λύσεις
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
| **Στρατηγικές σύγκρισης** | **Εξήγηση των στρατηγικών** | |----------------------------|------------------------------| | Στα κλάσματα που έχουν **ίσους παρανομαστές**, μεγαλύτερο είναι το κλάσμα που έχει μεγαλύτερο αριθμητή. | \(\frac{5}{7} > \frac{4}{7}\) <br> | | Στα κλάσματα που έχουν **ίσους αριθμητές**, μεγαλύτερο είναι το κλάσμα που έχει μικρότερο παρανομαστή. | \(\frac{9}{5} > \frac{9}{6}\) <br> | | Ένα κλάσμα που έχει **μεγαλύτερο αριθμητή και μικρότερο παρανομαστή** από ένα άλλο κλάσμα είναι μεγαλύτερο από αυτό. | \(\frac{18}{24} > \frac{16}{27}\) | ## Διερεύνηση 🔍 ### Τα παιδιά έχουν χωριστεί σε ζευγάρια και παίζουν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι 🎮: ### α. Ο ήρωας του Νίκου έχει καλύψει τα \( \frac{4}{7} \) της πίστας-διαδρομής και του Αντρέα τα \( \frac{5}{7} \). ### β. Ο ήρωας της Αγγελικής έχει καλύψει τα \( \frac{2}{17} \) της πίστας-διαδρομής και της Δανάης τα \( \frac{3}{19} \). ### γ. Ο ήρωας του Ορέστη έχει καλύψει τα \( \frac{1}{2} \) της πίστας-διαδρομής και της Κέλλυ τα \( \frac{17}{31} \). ### δ. Ο ήρωας του Σπύρου έχει καλύψει τα \( \frac{16}{27} \) της πίστας-διαδρομής και της Λίας τα \( \frac{18}{24} \). ### Ποιος ήρωας έχει καλύψει τη μεγαλύτερη διαδρομή σε κάθε ζευγάρι; Για να απαντήσουμε πρέπει να συγκρίνουμε τα κλάσματα όπως κάνουμε παρακάτω: Οι ήρωες που κάλυψαν τη μεγαλύτερη διαδρομή σε κάθε ζευγάρι είναι: * ο ήρωας του Αντρέα 🏆, * ο ήρωας της Αγγελικής 🏆, * ο ήρωας της Κέλλυ 🏆, * ο ήρωας της Λίας 🏆. --- ## Συγκρίνουμε τα κλάσματα \( (>, =, <) \) και περιγράφουμε τη στρατηγική που χρησιμοποιήσαμε σε κάθε περίπτωση. ### α' Ζευγάρι \[ \frac{4}{7} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{5}{7} \] **Στα ομώνυμα κλάσματα** (με ίδιο παρονομαστή), **μεγαλύτερο** είναι αυτό που έχει **μεγαλύτερο αριθμητή**. --- ### β' Ζευγάρι \[ \frac{2}{17} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{3}{19} \] **Στα κλάσματα με ίδιο αριθμητή**, **μεγαλύτερο** είναι αυτό που έχει **μικρότερο παρονομαστή**. --- ### γ' Ζευγάρι \[ \frac{1}{2} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{17}{31} \] Μπορούμε τα ετερώνυμα να τα κάνουμε ομώνυμα κλάσματα βρίσκοντας το Ε.Κ.Π του παρονομαστή τους. Ε.Κ.Π \( (2, 31) = 62 \) Συνεπώς: \[ \frac{31}{62} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{34}{62} \] --- ### δ' Ζευγάρι \[ \frac{16}{27} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{18}{24} \] Κλάσμα με **μεγαλύτερο αριθμητή** και **μικρότερο παρονομαστή** από ένα άλλο κλάσμα είναι μεγαλύτερο από αυτό. --- ## Εφαρμογή 💡 **Να συγκρίνετε τα κλάσματα** \( \frac{3}{7} \) **και** \( \frac{5}{8} \) ### α’ τρόπος: Μετατρέπουμε σε ισοδύναμα κλάσματα που έχουν ίδιο παρονομαστή. * Βρίσκουμε το Ε.Κ.Π των παρονομαστών: \( Ε.Κ.Π. (7,8) = 56 \) * Δημιουργούμε κλάσματα ισοδύναμα με τα αρχικά με παρονομαστή ίδιο με το Ε.Κ.Π. \( (7,8) \): \[ \frac{3}{7} \times \frac{8}{8} = \frac{24}{56} \quad \text{και} \quad \frac{5}{8} \times \frac{7}{7} = \frac{35}{56} \] * Συγκρίνουμε τους αριθμητές των δύο νέων κλασμάτων, άρα: \[ \frac{24}{56} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{35}{56} \] --- ### β’ τρόπος: Συγκρίνουμε ως προς ένα κοινό σημείο αναφοράς. * Επιλέγουμε το \( \frac{1}{2} \) ως σημείο αναφοράς, για να συγκρίνουμε τα δύο κλάσματα. * Συγκρίνουμε το \( \frac{3}{7} \) με το \( \frac{1}{2} \): \[ \frac{3}{7} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{1}{2} \] * Συγκρίνουμε το \( \frac{5}{8} \) με το \( \frac{1}{2} \): \[ \frac{5}{8} \quad \textcolor{red}{>} \quad \frac{1}{2} \] * Επομένως: \[ \frac{3}{7} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{5}{8} \] --- ## Αναστοχασμός 💭 1. **Βρίσκουμε κλάσματα που είναι μικρότερα από το** \( \frac{1}{2} \). Για να βρούμε κλάσματα μικρότερα από το \( \frac{1}{2} \), θα πρέπει να βρούμε κλάσματα με μεγαλύτερο παρονομαστή όπως π.χ. \( \frac{1}{5}, \frac{1}{12} \) κλπ. --- 2. **Τα κλάσματα** \( \frac{13}{15} \) **και** \( \frac{17}{19} \) **είναι ισοδύναμα ή όχι; Αιτιολογούμε την απάντησή μας.** Όχι δεν είναι ισοδύναμα, γιατί άμα τα κάνουμε ομώνυμα και τα συγκρίνουμε δεν είναι ίσα. Δηλαδή: \[ \frac{13}{15} \times \frac{19}{19} = \frac{247}{285} \quad \text{και} \quad \frac{17}{19} \times \frac{15}{15} = \frac{255}{285} \] Άρα \( \frac{247}{285} \quad \textcolor{red}{<} \quad \frac{255}{285} \). --- 3. **Κλάσματα κοντά στο** \( 1 \) **αλλά ελάχιστα μικρότερα**: π.χ. \( \frac{7}{8}, \frac{15}{16} \) Κλάσματα κοντά στο \( 1 \) αλλά ελάχιστα μεγαλύτερα: π.χ. \( \frac{25}{24}, \frac{185}{184} \).