Βιβλίο και Λύσεις
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα 🔒
Συνέχισε με Google ή email για να δεις το δωρεάν μάθημα
## 🔍 Διερεύνηση 1. Τα παιδιά της τάξης, ύστερα από επίσκεψή τους σε ένα μουσείο με έργα του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν, δημιούργησαν τους δικούς τους πίνακες. Ένας από αυτούς είναι και ο παρακάτω. ✂️ **Κόβουμε τα κομμάτια του πίνακα από το παράρτημα και με τη βοήθεια τους υπολογίζουμε:** > Γράφουμε με αριθμό το μέρος του πίνακα που καλύπτουν τα γεωμετρικά σχήματα: > > - **Α** = \(\frac{1}{4} = \frac{8}{32}\) > - **Β** = \(\frac{1}{8} = \frac{4}{32}\) > - **Γ** = \(\frac{1}{16} = \frac{2}{32}\) > - **Δ** = \(\frac{1}{32}\) > - **Ε** = ❓ --- ## 💡 Συζητάμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να υπολογίσουμε το μέρος που καλύπτει το σχήμα **Ε**. ### 🔴 **Ο πίνακας μπορεί να χωριστεί σε 32 ίσα σχήματα σαν του σχήματος Δ.** 🟢 Επομένως το σχήμα **Ε** χωράει μέσα του 4 ολόκληρα σχήματα **Δ** και δύο μισά. E = \(\frac{5}{32}\) 🎨 Στη διαγράμμιση μπορούμε να δούμε πώς τα σχήματα **Δ** χωρούν μέσα στο σχήμα **Ε**. --- ## 📿 Κατασκευή Βραχιολιού 2. **Η Δανάη διάλεξε τις χάντρες της εικόνας για να φτιάξει ένα βραχιόλι.** **📝 Γράφουμε με αριθμό το μέρος από τις συνολικές χάντρες που είναι:** - α. **Κίτρινες**: \(\frac{8}{12}\) - β. **Κόκκινες**: \(\frac{4}{12}\) ### 💭 Συζητάμε πώς μπορούμε να εκφράσουμε το μέρος των κίτρινων και κόκκινων χαντρών με απλούς τρόπους. ### Ας το απλοποιήσουμε: - **Κίτρινες**: \(\frac{8}{12} = \frac{4}{6} = \frac{2}{3}\) - **Κόκκινες**: \(\frac{4}{12} = \frac{2}{6} = \frac{1}{3}\) 🔢 **Άρα**, οι κίτρινες χάντρες είναι τα \(\frac{2}{3}\) από όλες τις χάντρες, ενώ οι κόκκινες είναι το \(\frac{1}{3}\). --- | **Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίες** | **Παραδείγματα** | |:---------------------------------------------------------------:|:---------------------------------------------:| | **Κάθε κλάσμα** είναι ένας αριθμός. Σχηματίζεται από τον **αριθμητή** και τον **παρονομαστή**, που λέγονται όροι του κλάσματος και χωρίζονται με τη **γραμμή κλάσματος**. | **Παράδειγμα**: \(\frac{3}{4}\) <br> Διαβάζουμε: **τρία τέταρτα** | | Ένα **κλάσμα** μπορεί να εκφράζει μια ποσότητα από κάτι ολόκληρο, το **μέρος ενός όλου**. Το ολόκληρο ή όλο το λέμε **ακέραιη μονάδα**. | **Παράδειγμα**: \(\frac{2}{5}\) από το σύνολο των γεωμετρικών σχημάτων είναι τρίγωνα. | | Όταν το κλάσμα δείχνει το **μέρος ενός όλου** τότε: <ul><li>Ο **παρονομαστής** δείχνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίζουμε το όλο.</li><li>Ο **αριθμητής** δείχνει πόσα από αυτά τα ίσα μέρη παίρνουμε.</li></ul> | **Παράδειγμα**: \(\frac{4}{6}\) της πίτσας έχουν ντομάτα. | | Όταν ο **παρονομαστής** είναι ίσος με τον **αριθμητή**, το κλάσμα είναι ίσο με την ακέραιη μονάδα. | **Παράδειγμα**: \(\frac{15}{15} = 1\) | --- ## 📏 Εφαρμογή: Κλάσματα στην αριθμογραμμή ### **Να τοποθετήσετε πάνω στην αριθμογραμμή τα κλάσματα:** \(\frac{1}{4}, \frac{2}{4}, \frac{3}{4}, \frac{4}{4}\) ## Βήματα: ### 1️⃣ο Βήμα: Χωρίζουμε κάθε μονάδα στην αριθμογραμμή σε **4 ίσα μέρη**. (Βλέπουμε ότι το κάθε κομμάτι είναι \(\frac{1}{4}\) της μονάδας.) ### 2️⃣ο Βήμα: Προσδιορίζουμε πάνω στην αριθμογραμμή την κλασματική μονάδα **\(\frac{1}{4}\)**. ### 3️⃣ο Βήμα: Για να τοποθετήσουμε το κλάσμα **\(\frac{2}{4}\)**, επαναλαμβάνουμε **2 φορές** την κλασματική μονάδα **\(\frac{1}{4}\)**. ### 4️⃣ο Βήμα: Προσδιορίζουμε πάνω στην αριθμογραμμή το κλάσμα **\(\frac{3}{4}\)** με τον ίδιο τρόπο. ### Τελευταίο Βήμα: Προσδιορίζουμε πάνω στην αριθμογραμμή το κλάσμα **\(\frac{4}{4}\)**, το οποίο είναι ίσο με **1**. 🔢 **Παρατηρούμε** ότι \(\frac{4}{4} = 1\). --- ## 🎯 Αναστοχασμός ### 1️⃣ Γράφουμε με κλάσμα το μέρος των παιδιών της τάξης μας που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: π.χ. τα **\(\frac{13}{25}\)** από τα παιδιά είναι κορίτσια. --- ### 2️⃣ Βρίσκουμε κλάσματα μικρότερα, ίσα και μεγαλύτερα της μονάδας: - **Κλάσματα μικρότερα της μονάδας**: - \(\frac{15}{20}\) - \(\frac{5}{8}\) - \(\frac{36}{45}\) - **Κλάσματα ίσα με τη μονάδα**: - \(\frac{4}{4}\) - \(\frac{25}{25}\) - \(\frac{50}{50}\) - **Κλάσματα μεγαλύτερα της μονάδας**: - \(\frac{6}{5}\) - \(\frac{15}{10}\) - \(\frac{44}{42}\) --- ### 3️⃣ **Πίτσα 🍕**: Τα \(\frac{3}{8}\) της πίτσας έχουν φαγωθεί (δηλαδή τα 3 από τα 8).