Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα 🔒
Συνέχισε με Google ή email για να δεις το δωρεάν μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='1η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 1η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ✏️ **Εκφράζουμε το χρωματισμένο μέρος κάθε σχήματος με κλάσμα:** - 🍥 **Πρώτο σχήμα:** Το κλάσμα είναι: \[ \frac{2}{5} \] - ⭐ **Δεύτερο σχήμα:** Το κλάσμα είναι: \[ \frac{2}{6} \] - 🔷 **Τρίτο σχήμα:** Το κλάσμα είναι: \[ \frac{5}{6} \] - ⬡ **Τέταρτο σχήμα:** Το κλάσμα είναι: \[ \frac{3}{8} \] - ⬢ **Πέμπτο σχήμα:** Το κλάσμα είναι: \[ \frac{8}{8} \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 2η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> 📏 **Ανάλυση της σημαίας της Νιγηρίας:** 1. **Χρωματισμένα μέρη:** - Το άσπρο μέρος είναι: \[ \frac{1}{3} \] - Το πράσινο μέρος είναι: \[ \frac{2}{3} \] 2. **Απάντηση στον Νίκο:** Η σημαία της Κόστα Ρίκα έχει το κόκκινο χρώμα που καλύπτει τα: \[ \frac{2}{6} \] της σημαίας, το οποίο είναι ίσο με: \[ \frac{1}{3} \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 3η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> 📝 **Υπολογισμός και σχεδίαση των μερών και του όλου:** Να υπολογίσεις και να σχεδιάσεις το μέρος και το όλο: --- **α. Να χρωματίσεις τα** \(\frac{3}{4}\) **του ορθογωνίου** 🔴 - Το ορθογώνιο χωρίζεται σε 4 ίσα μέρη και χρωματίζουμε τα 3 από αυτά με κόκκινο χρώμα. --- **β. Να κυκλώσεις τους βόλους που αποτελούν τα** \(\frac{2}{5}\) **του συνόλου των βόλων** 🔴 - Εδώ, το σύνολο των βόλων είναι 25. Από αυτούς, τα \(\frac{2}{5}\) σημαίνουν ότι πρέπει να κυκλώσεις 10 βόλους. --- **γ. Οι βόλοι στο διπλανό σχήμα είναι το** \(\frac{1}{4}\) **από όλους τους βόλους** 🔵 - Στο σχήμα υπάρχουν 3 μπλε βόλοι, που αποτελούν το \(\frac{1}{4}\) του συνολικού αριθμού. Άρα, το συνολικό σύνολο των βόλων είναι 12. Σχεδιάζουμε λοιπόν όλους τους βόλους. --- **δ. Το πράσινο είναι τα** \(\frac{2}{3}\) **ενός ορθογωνίου** 🟩 - Το ορθογώνιο χωρίζεται σε 3 ίσα μέρη και τα 2 από αυτά είναι χρωματισμένα πράσινα. Στη συνέχεια, σχεδιάζουμε το υπόλοιπο ορθογώνιο. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='1ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 1ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> 🚴♂️ **Στρατηγική:** Χωρίζουμε την αριθμογραμμή σε 3 ίσα κομμάτια. **Απάντηση:** Ο ποδηλάτης έχει καλύψει το \[ \frac{1}{3} \] της διαδρομής. **Υπόλοιπο διαδρομής:** Ο ποδηλάτης πρέπει να καλύψει ακόμα τα: \[ \frac{2}{3} \] της διαδρομής. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 2ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> ⏰ **Λύση:** - **Ο Νίκος:** Έκανε ποδήλατο 15 λεπτά, δηλαδή \[ \frac{1}{4} \] της ώρας. - **Η Ιωάννα:** Έκανε ποδήλατο \[ \frac{1}{3} \] της ώρας, δηλαδή 20 λεπτά: \[ 60 \div 3 = 20 \] **Σύγκριση:** \[ \frac{1}{4} < \frac{1}{3} \] **Συμπέρασμα:** Περισσότερη ώρα ποδήλατο έκανε η Ιωάννα. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 3ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> 🏡 **Στρατηγική:** Χωρίζουμε το σχήμα σε 2 ίσα μέρη, καθένα από τα οποία περιέχει 15 τετράγωνα: \[ 30 \div 2 = 15 \] **Χρωματίζουμε:** Το ένα κομμάτι είναι το σπίτι. Το άλλο κομμάτι χωρίζεται σε 5 ίσα μέρη, και χρωματίζουμε τα 2. Ο κήπος περιέχει 6 τετράγωνα: \[ 15 \div 5 = 3 \] και \[ 2 \times 3 = 6 \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Διερεύνηση - Επέκταση'> <AccordionTrigger> ## Διερεύνηση - Επέκταση </AccordionTrigger> <AccordionContent> 🧮 **Στρατηγική:** Στο ραβδόγραμμα ο άξονας που δείχνει το πλήθος των παιδιών χωρίζεται ανά 20 παιδιά. Συμπληρώνουμε τα αντίστοιχα σημεία και υπολογίζουμε: **Απάντηση:** - **Όμιλος Αθλητισμού:** \[ 240 \div 120 = 2 \] Άρα, \[ \frac{1}{2} \] - **Όμιλος Μουσικής:** \[ 240 \div 60 = 4 \] Άρα, \[ \frac{1}{4} \] - **Όμιλος Θεάτρου:** \[ 240 \div 30 = 8 \] Άρα, \[ \frac{1}{8} \] - **Όμιλος Εικαστικών:** \[ 240 \div 30 = 8 \] Άρα, \[ \frac{1}{8} \] **Συμπέρασμα:** - **Διαγράμματα:** Και από τα δύο διαγράμματα, μπορούμε να πάρουμε τις ίδιες πληροφορίες. Στο ραβδόγραμμα μπορούμε να «διαβάσουμε» το πλήθος των παιδιών που προτιμούν κάθε όμιλο, ενώ στο κυκλικό διάγραμμα βλέπουμε το ποσοστό των παιδιών που προτιμούν τον κάθε όμιλο σε σχέση με το σύνολο. - **Πλεονεκτήματα ραβδογράμματος:** Είναι πιο εύκολο να σχεδιαστεί με το χέρι και μπορεί να συμπεριλάβει περισσότερες πληροφορίες, καθώς και να συγκρίνει τις διαφορετικές συχνότητες μεταξύ τους. - **Πλεονεκτήματα κυκλικού διαγράμματος:** Εμφανίζει κυρίως το ποσοστό σε σχέση με το σύνολο, αλλά δεν περιλαμβάνει λεπτομερείς πληροφορίες. </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>