Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='1η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 1η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### 🟥 **α)** Τα \(\frac{3}{4}\) είναι 18 τετραγωνάκια. Το \(\frac{1}{4}\) είναι 18:3 = 6 τετραγωνάκια. Τα \(\frac{4}{4}\) είναι 6×4 = 24 τετραγωνάκια. **β)** Τα \(\frac{5}{4}\) είναι 6×5 = 30 τετραγωνάκια. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 2η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Συμπλήρωσε ό,τι λείπει για να ισχύουν οι ισότητες! ✏️ --- ### Πρώτη σειρά 🧮 **1.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ \frac{4}{5} = \frac{\underline{\ \ \ }}{100} \] - Θέλουμε να βρούμε πόσο πρέπει να είναι το κλάσμα πάνω από το 100 ώστε να είναι ίσο με \(\frac{4}{5}\). - Για να το βρούμε, κάνουμε τον εξής υπολογισμό: - Πολλαπλασιάζουμε το 4 με το 20 γιατί το 5 έχει γίνει 100 όταν το πολλαπλασιάσαμε με το 20 (γιατί 5 × 20 = 100). - Έτσι, το 4 × 20 = 80. - Άρα το σωστό κλάσμα είναι: \[ \frac{80}{100} \] **2.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ \frac{15}{100} = \frac{\underline{\ \ \ }}{20} \] - Θέλουμε να βρούμε ποιος αριθμός πάνω από το 20 είναι ίσος με το \(\frac{15}{100}\). - Για να το βρούμε, κάνουμε τον εξής υπολογισμό: - Διαιρούμε το 15 με το 5 γιατί το 100 έχει γίνει 20 όταν το διαιρέσαμε με το 5 (γιατί 100 ÷ 5 = 20). - Έτσι, το 15 ÷ 5 = 3. - Άρα το σωστό κλάσμα είναι: \[ \frac{3}{20} \] **3.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ \frac{24}{10} \times \frac{?}{?} = 1 \] Tο σωστό κλάσμα για να καταλήξουμε στη μονάδα είναι το αντίστροφο δηλαδή: \[ \frac{10}{24} \] --- ### Δεύτερη σειρά 🧮 **4.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ \frac{1}{4} \cdot \frac{3}{5} = \frac{\underline{\ \ \ }}{\underline{\ \ \ }} \] - Θέλουμε να βρούμε το σωστό κλάσμα. - Για να το βρούμε, κάνουμε τον εξής υπολογισμό: - Πολλαπλασιάζουμε τους αριθμούς πάνω και κάτω: - Το 1 × 3 = 3. - Το 4 × 5 = 20. - Άρα το σωστό κλάσμα είναι: \[ \frac{3}{20} \] **5.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ \frac{5}{8} \times 3 = \underline{\ \ \ }\frac{\ \ \ }{\underline{\ \ \ }} \] - Θέλουμε να βρούμε το αποτέλεσμα όταν πολλαπλασιάζουμε το \(\frac{5}{8}\) με το 3. - Για να το βρούμε, κάνουμε τον εξής υπολογισμό: - Πολλαπλασιάζουμε το 5 με το 3, που μας κάνει 15, και αφήνουμε το 8 όπως είναι: \[ \frac{15}{8} \] - Αυτό είναι ένα *μικτό αριθμό*: - Το 15 ÷ 8 = 1 και περισσεύει 7. - Άρα: \[ 1\frac{7}{8} \] **6.** - Έχουμε την εξίσωση: \[ 3 : \frac{4}{8} = \underline{\ \ \ } \] - Θέλουμε να βρούμε το αποτέλεσμα όταν διαιρούμε το 3 με το \(\frac{4}{8}\). - Για να το βρούμε, θυμόμαστε τον εξής κανόνα: - Αντιστρέφουμε το κλάσμα \(\frac{4}{8}\) και το πολλαπλασιάζουμε με το 3: \[ 3 \times \frac{8}{4} = 3 \times 2 = 6 \] - Άρα το αποτέλεσμα είναι: \[ 6 \] --- </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 3η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Στην τρίτη άσκηση, πρέπει να τοποθετήσουμε τον αριθμό 1 στις αριθμογραμμές. - Στην πρώτη γραμμή, το \(\frac{1}{5}\) αναπαριστά το 1/5 του συνολικού μήκους. Επομένως, αν προσθέσουμε πέντε \(\frac{1}{5}\), φτάνουμε στο 1. - Στη δεύτερη γραμμή, το \(\frac{1}{10}\) αναπαριστά το 1/10. Έτσι, αν προσθέσουμε δέκα \(\frac{1}{10}\), φτάνουμε επίσης στο 1. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='1ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 1ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Ο Αντρέι και η Αγγελική ανταλλάσσουν κάρτες! 🃏 --- **Γνωρίζουμε ότι:** - Η Αγγελική έδωσε τα \(\frac{2}{5}\) των 50 καρτών της στον Αντρέι. - Ο Αντρέι έχει 80 κάρτες. --- ### Ζητάμε να βρούμε: - **Πόσες κάρτες** πρέπει να δώσει ο Αντρέι στην Αγγελική, ώστε να έχουν ανταλλάξει τον ίδιο αριθμό καρτών. --- ### Λύση: 1. **Η Αγγελική έδωσε:** \[ \frac{2}{5} \times 50 = \frac{100}{5} = 20 \text{ κάρτες} \] - Άρα, η Αγγελική έδωσε 20 κάρτες στον Αντρέι. 2. **Επομένως, ο Αντρέι πρέπει να δώσει:** - 20 από τις 80 κάρτες του. 3. **Ας το υπολογίσουμε:** - Για να βρούμε το ποσοστό που αντιστοιχεί στις 20 κάρτες από τις 80, κάνουμε τον εξής υπολογισμό: \[ \frac{20}{80} = \frac{1}{4} \] --- ### Απάντηση: - **Ο Αντρέι πρέπει να δώσει το \(\frac{1}{4}\) των καρτών του.** 🎯 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 2ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Πότε θα φτάσει η καταιγίδα; ⛈️ --- **Γνωρίζουμε ότι:** - Η καταιγίδα ταξίδεψε 45 χιλιόμετρα σε \(\frac{1}{2}\) ώρα. - Τώρα η ώρα είναι 8:00 μ.μ. - Η καταιγίδα βρίσκεται 135 χιλιόμετρα μακριά. --- ### Ζητάμε να βρούμε: - **Σε ποια χρονική στιγμή** θα φτάσει η καταιγίδα στην περιοχή μας. --- ### Στρατηγική που ακολουθώ: - Χωρίζουμε τα 135 χιλιόμετρα σε 3 ίσα μέρη, αφού 135 ÷ 45 = 3. --- ### Λύση: - Αφού η καταιγίδα ταξίδεψε 45 χιλιόμετρα σε μισή ώρα (\(\frac{1}{2}\) της ώρας), σε μία ώρα (2 × \(\frac{1}{2}\) της ώρας) θα ταξιδέψει: - \(2 \times 45 = 90\) χιλιόμετρα. - Σε μιάμιση ώρα (\(\frac{3}{2}\) της ώρας) θα ταξιδέψει: - \(3 \times 45 = 135\) χιλιόμετρα. --- ### Απάντηση: - **Η καταιγίδα θα φτάσει στην περιοχή μας στις 9:30 μ.μ.** 🕤 </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 3ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> Στο τρίτο πρόβλημα, ο κ. Κώστας θέλει να μοιράσει \(\frac{1}{2}\) των χρημάτων του στα τρία εγγόνια του. - Για να βρούμε πόσα θα πάρει το καθένα, διαιρούμε το \(\frac{1}{2}\) με το 3: \(\frac{1}{2} : 3 = \frac{1}{6}\). **Απάντηση:** Κάθε παιδί θα πάρει το \(\frac{1}{6}\) των χρημάτων του κ. Κώστα. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='4ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 4ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> Στο τέταρτο πρόβλημα, τρεις φίλοι μοιράζονται εξίσου δύο σοκολάτες. - Για να βρούμε πόσο θα πάρει ο καθένας, διαιρούμε τις σοκολάτες με τον αριθμό των φίλων: \(2:3 = \frac{2}{3}\). **Απάντηση:** Ο καθένας θα πάρει τα \(\frac{2}{3}\) της κάθε σοκολάτας. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='5ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 5ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> ### Ο Νίκος και η Δανάη στο Λούνα Παρκ! 🎢 --- ### Ερώτημα Α: Ποιος ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα; 💰 **Απάντηση:** - **Επειδή δεν γνωρίζουμε πόσα χρήματα είχε το κάθε παιδί, δεν μπορούμε να βρούμε ποιος ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα.** - Τα κλάσματα \(\frac{1}{4}\) και \(\frac{1}{3}\) μας δείχνουν το μέρος του όλου. - Δεν γνωρίζουμε, όμως, πόσο είναι το όλο, ώστε να βρούμε το μέρος που ζητείται. --- ### Ερώτημα Β: Είναι πιθανό ο Νίκος να ξόδεψε περισσότερα χρήματα από τη Δανάη; 🔍 **Απάντηση:** - **Αν ο Νίκος είχε περισσότερα χρήματα από τη Δανάη, είναι πιθανό να ξόδεψε περισσότερα χρήματα.** ### Μερικά παραδείγματα: - **Αν ο Νίκος είχε 36€ και η Δανάη 21€**, τότε: - Ο Νίκος ξόδεψε: \[ \frac{1}{4} \times 36 = \frac{36}{4} = 9\text{€}. \] - Η Δανάη ξόδεψε: \[ \frac{1}{3} \times 21 = \frac{21}{3} = 7\text{€}. \] - **Αν ο Νίκος είχε 24€ και η Δανάη 15€**, τότε: - Ο Νίκος ξόδεψε: \[ \frac{1}{4} \times 24 = \frac{24}{4} = 6\text{€}. \] - Η Δανάη ξόδεψε: \[ \frac{1}{3} \times 15 = \frac{15}{3} = 5\text{€}. \] - **Αν ο Νίκος είχε 16€ και η Δανάη 9€**, τότε: - Ο Νίκος ξόδεψε: \[ \frac{1}{4} \times 16 = \frac{16}{4} = 4\text{€}. \] - Η Δανάη ξόδεψε: \[ \frac{1}{3} \times 9 = \frac{9}{3} = 3\text{€}. \] --- **Συμπέρασμα:** - **Είναι πιθανό ο Νίκος να ξόδεψε περισσότερα χρήματα από τη Δανάη, αν είχε περισσότερα χρήματα στην αρχή.** 💸 </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>