Βιβλίο και Λύσεις
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
## Πότε χρησιμοποιούμε τη μέθοδο της αναγωγής στην κλασματική μονάδα; 🤔 | **Στρατηγική Επίλυσης Προβλήματος** 🧠 | **Παραδείγματα** 📚 | |:---|:---| | Χρησιμοποιούμε τη **μέθοδο της αναγωγής στην κλασματική μονάδα**, όταν: <br><br> 1. Γνωρίζουμε το **όλο** και θέλουμε να βρούμε **ένα κλασματικό μέρος**. <br><br> 2. Γνωρίζουμε ένα **κλασματικό μέρος του όλου** και θέλουμε να βρούμε: <br> α) το **όλο** ή <br> β) ένα **άλλο κλασματικό μέρος** του όλου. | 1. Πόσα γραμμάρια είναι τα **4/10** του κιλού; <br><br> 2α. Τα **3/5** του σχολείου μας είναι 93 παιδιά. Πόσα παιδιά φοιτούν στο σχολείο μας; 🏫 <br><br> 2β. Τα **2/5** μιας σοκολάτας ζυγίζουν 50 γραμμάρια. 🍫 <br> Ο Μπιλ έφαγε τα **3/5** αυτής. Πόσα γραμμάρια της σοκολάτας έφαγε; 😋 | ### α) Γνωρίζουμε το **όλο** και θέλουμε να βρούμε ένα **κλασματικό μέρος**. ### Παράδειγμα: Ένα καρπούζι 🍉 ζυγίζει 12 κιλά. Θέλουμε να βρούμε πόσο ζυγίζει το 1/4 του καρπουζιού. - Τα 4/4 (**όλο**) καρπούζι είναι 12 κιλά. - Το 1/4 του καρπουζιού είναι: 12 ÷ 4 = 3 κιλά. --- ### β) Γνωρίζουμε ένα **κλασματικό μέρος** του όλου και θέλουμε να βρούμε ή το **όλο** (2α) ή ένα **άλλο κλασματικό μέρος** του όλου (2β). ## Παραδείγματα: ### 2α. Το 2/3 της απόστασης ενός αγώνα δρόμου 🏃♂️ είναι 10 χιλιόμετρα. Πόσα χιλιόμετρα είναι όλη η απόσταση του αγώνα; - Το 2/3 της απόστασης είναι 10 χιλιόμετρα. - Το 1/3 της απόστασης είναι 10 ÷ 2 = 5 χιλιόμετρα. - Όλη η απόσταση (δηλαδή τα 3/3) είναι 5 × 3 = 15 χιλιόμετρα. --- ### 2β. Ένα ποτήρι χυμός 🍹 περιέχει 250 ml. Αν ο Κώστας ήπιε τα 3/5 του χυμού, πόσα ml χυμού ήπιε; - Τα 5/5 (**όλο**) ποτήρι χυμός είναι 250 ml. - Το 1/5 του χυμού είναι 250 ÷ 5 = 50 ml. - Ο Κώστας ήπιε τα 3/5, δηλαδή 50 × 3 = 150 ml. --- ## Διερεύνηση 🚀 ### 1. Τα παιδιά στην αυλή του σχολείου έπαιξαν το παιχνίδι «διελκυστίνδα». Είχαν ένα σκοινί μήκους 20 μέτρων. Για να παίξουν το παιχνίδι, χρησιμοποίησαν τα **2/5** του σκοινιού. Πόσα μέτρα σκοινιού χρησιμοποίησαν; ### Συζητήστε τους δύο τρόπους που μας προτείνουν τα παιδιά. 💬 - Θέλουμε να βρούμε ένα **μέρος** του σκοινιού. Κάνουμε **πολλαπλασιασμό**. - Γνωρίζουμε το **μήκος όλου** του σκοινιού. Για να βρούμε τα **2/5** του, μπορούμε να βρούμε πρώτα το μήκος του **1/5**. **Όταν ξέρω το όλο και ψάχνω το μέρος μιας ποσότητας, κάνω πολλαπλασιασμό.** 1. Τα **5/5** του σκοινιού είναι 20 μέτρα. 2. Το **1/5** του σκοινιού είναι 20 ÷ 5 = 4 μέτρα. 3. Τα **2/5** του σκοινιού είναι 2 × 4 = 8 μέτρα. **Άρα, χρησιμοποίησαν 8 μέτρα σκοινιού.** ➰ --- ### 2. Φτιάχνουμε ένα αντίστροφο πρόβλημα 🔄 με το παραπάνω πρόβλημα και το λύνουμε. Τα παιδιά στην αυλή του σχολείου έπαιξαν το παιχνίδι διελκυστίνδα με ένα σκοινί. Τα **2/5** του σκοινιού ήταν 8 μέτρα. Πόσα μέτρα ήταν όλο το σκοινί; 1. Τα **2/5** του σκοινιού είναι 8 μέτρα. 2. Το **1/5** του σκοινιού είναι 8 ÷ 2 = 4 μέτρα. 3. Τα **5/5** του σκοινιού είναι 4 × 5 = 20 μέτρα. **Άρα, όλο το σκοινί είχε μήκος 20 μέτρα.** ➰ --- ## Εφαρμογή: Υπολογίζω το κλασματικό μέρος του όλου, όταν γνωρίζω κάποιο άλλο 🧮 ### Παράδειγμα: Τα **2/5** μιας σοκολάτας ζυγίζουν 50 γραμμάρια. Ο Νίκος έφαγε τα **3/5** αυτής. Πόσα γραμμάρια της σοκολάτας έφαγε; 🍫 ### Σκέψη: - Γνωρίζουμε ότι τα **2/5** της σοκολάτας ζυγίζουν 50 γραμμάρια και θέλουμε να βρούμε πόσα γραμμάρια ζυγίζουν τα **3/5** της σοκολάτας. - Βρίσκουμε πρώτα την τιμή της κλασματικής μονάδας, δηλαδή του **1/5** της σοκολάτας: - Αν τα **2/5** ζυγίζουν 50 γραμμάρια, τότε το **1/5** θα ζυγίζει 50 ÷ 2 = 25 γραμμάρια. - Τώρα, υπολογίζουμε πόσο ζυγίζουν τα **3/5** της σοκολάτας. Αφού βρούμε το **1/5**, πολλαπλασιάζουμε με το 3. ### Λύση: 1. Τα **2/5** της σοκολάτας ζυγίζουν 50 γραμμάρια. 2. Το **1/5** της σοκολάτας ζυγίζει 50 ÷ 2 = 25 γραμμάρια. 3. Τα **3/5** της σοκολάτας ζυγίζουν 3 × 25 = 75 γραμμάρια. **Άρα ο Νίκος έφαγε 75 γραμμάρια από τη σοκολάτα.** 🍫 --- ## Αναστοχασμός 💡 Γιατί η παραπάνω στρατηγική επίλυσης προβλήματος ονομάζεται **μέθοδος αναγωγής στην κλασματική μονάδα**; Η παραπάνω στρατηγική ονομάζεται **μέθοδος αναγωγής στη μονάδα** γιατί πριν βρούμε το **όλο** ή το **μέρος** της ποσότητας που μας ζητάει, εμείς πρέπει να βρούμε πρώτα πόσο είναι η κλασματική μονάδα.