Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='1η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 1η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για την 1η άσκηση, οι σωστές αντιστοιχίες είναι οι εξής: - Η πρώτη εικόνα (κύκλος χωρισμένος σε 4 ίσα μέρη) αντιστοιχεί στο κλάσμα \(\frac{16}{6}\ = 2\frac{4}{6}\). - Η δεύτερη εικόνα (ορθογώνιο χωρισμένο σε 5 ίσα μέρη) αντιστοιχεί στο κλάσμα \(\frac{12}{5}\= 2\frac{2}{5}\). - Η τρίτη εικόνα (ορθογώνιο χωρισμένο σε 6 ίσα μέρη) αντιστοιχεί στο κλάσμα \(\frac{7}{4}\= 1\frac{3}{4}\). </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 2η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για την 2η άσκηση, η μετατροπή των κλασμάτων σε μεικτούς αριθμούς και η τοποθέτησή τους στην αριθμογραμμή γίνεται ως εξής: - \(\frac{9}{8} = 1 \frac{1}{8}\) - \(\frac{3}{2} = 1 \frac{1}{2}\) - \(\frac{9}{4} = 2 \frac{1}{4}\) - \(\frac{23}{8} = 2 \frac{7}{8}\) </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 3η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για την 3η άσκηση: 1. Το κλάσμα που δείχνει την ποσότητα πίτσας που φαίνεται στην εικόνα είναι \(\frac{11}{4}\). 2. Το κλάσμα \(\frac{11}{4}\) σε μεικτό αριθμό μετατρέπεται σε \(2 \frac{3}{4}\). </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='1ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 1ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> Στον όμιλο της ρομποτικής, η Αθηνά προγραμματίζει το ρομποτάκι της να κινείται πάνω σε μια ευθεία γραμμή. Κάθε φορά που πατά το κουμπί, το ρομποτάκι της προχωράει κατά \(\frac{5}{4}\). Αν το ρομποτάκι βρίσκεται στο σημείο 0, να σημειώσεις πάνω στη <Tooltip><TooltipTrigger>αριθμογραμμή</TooltipTrigger><TooltipContent>Μια ευθεία γραμμή με σημεία που αντιστοιχούν σε αριθμούς, συνήθως χρησιμοποιείται για να απεικονίζει θέσεις και διαστήματα αριθμών.</TooltipContent></Tooltip> πού θα φτάσει, αν η Αθηνά πατήσει το κουμπί δύο φορές. Να γράψεις το <Tooltip><TooltipTrigger>κλάσμα</TooltipTrigger><TooltipContent>Ένας αριθμός που εκφράζει τη διαίρεση ενός συνόλου σε ίσα μέρη, π.χ. \(\frac{5}{4}\) δείχνει 5 μέρη από ένα σύνολο 4 μερών.</TooltipContent></Tooltip> που αντιστοιχεί σε αυτό το σημείο της αριθμογραμμής: **Κάθε φορά που η Αθηνά πατάει το κουμπί, το ρομποτάκι προχωράει κατά \(\frac{5}{4}\).** 👉 Αν πατήσει το κουμπί δύο φορές, τότε το ρομποτάκι θα προχωρήσει συνολικά: \[ \frac{5}{4} + \frac{5}{4} = \frac{10}{4} \] 🎯 **Στη αριθμογραμμή, το σημείο που θα φτάσει το ρομποτάκι είναι το \(\frac{10}{4}\)**. Αυτό το σημείο είναι επίσης το 2.5 στην αριθμογραμμή, καθώς: \[ \frac{10}{4} = 2.5 \] </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='Διερεύνηση - Επέκταση'> <AccordionTrigger> ## Διερεύνηση - Επέκταση </AccordionTrigger> <AccordionContent> **Ο Νίκος με τους τρεις φίλους του αγόρασαν μερικά παστέλια.** Αγόρασαν τα λιγότερα που θα μπορούσαν, ώστε ο καθένας τους να φάει τα \(\frac{2}{3}\) του παστελιού. 1. **Να σχεδιάσεις τα παστέλια που αγόρασαν τα παιδιά και τον τρόπο με τον οποίο τα μοιράστηκαν:** 🍬 --- ### Λύση: #### Πίνακας Κατανάλωσης Παστελιών 🍬 | **Παιδί** | **Κομμάτια που Έφαγε** | **Περίσσευμα** | |-------------|------------------------|------------------------------| | 🟩 **Πρώτο** | 🟩🟩 | 🟧 | | 🟦 **Δεύτερο** | 🟦🟦 | 🟧 | | 🟥 **Τρίτο** | 🟥🟥 | 🟨 | - **Πράσινα:** τα κομμάτια που έφαγε το πρώτο παιδί. - **Γαλάζια:** τα κομμάτια που έφαγε το δεύτερο παιδί. - **Κόκκινα:** τα κομμάτια που έφαγε το τρίτο παιδί. - **Πορτοκαλί:** τα κομμάτια που έφαγε το τέταρτο παιδί. - **Κίτρινο:** το κομμάτι που περίσσεψε. --- ### Σκέφτομαι ότι: - **Κάθε παιδί έφαγε τα \(\frac{2}{3}\).** - **Τα 4 παιδιά έφαγαν** \[ \frac{2}{3} + \frac{2}{3} + \frac{2}{3} + \frac{2}{3} = \frac{8}{3} = 2\frac{2}{3}. \] - **Περίσσεψε \(\frac{1}{3}\) του παστελιού.** --- 2. **Ποιο κλάσμα εκφράζει την ποσότητα από τα παστέλια που έφαγαν συνολικά τα παιδιά;** **Απάντηση:** - **Κάθε παιδί έφαγε τα \(\frac{2}{3}\).** - **Τα 4 παιδιά έφαγαν** \[ \frac{2}{3} + \frac{2}{3} + \frac{2}{3} + \frac{2}{3} = \frac{8}{3}. \] --- 3. **Πόσα παστέλια αγόρασαν τα παιδιά;** **Απάντηση:** - **Τα παιδιά αγόρασαν 3 παστέλια.** --- 4. **Περίσσεψε κάποιο κομμάτι παστελιού;** **Απάντηση:** - **Περίσσεψε το \(\frac{1}{3}\) του παστελιού.** --- 5. **Πόσα μπορεί να είναι τα παιδιά, ώστε να μην περισσεύει κανένα κομμάτι παστελιού;** Να συμπληρώσεις τον διπλανό πίνακα. 📊 **Απάντηση:** - **Αν το πλήθος των παιδιών ήταν πολλαπλάσιο του 3 (δηλαδή 3, 6, 9, 12...), δεν θα περίσσευε κανένα κομμάτι παστελιού.** </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>