Τετράδιο Εργασιών
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
<AccordionRoot> <AccordionItem value='1η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 1η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βρούμε τους αριθμούς που δεν μπορούν να είναι υπόλοιπο σε κάθε διαίρεση, εξετάζουμε τον πίνακα των διαιρέσεων και παρατηρούμε ότι το υπόλοιπο ενός αριθμού δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο ή ίσο με τον διαιρέτη. Επομένως, οι αριθμοί που διαγράφουμε είναι: **Πίνακας Υπολοίπων** | Διαιρέτης | Μη έγκυρο Υπόλοιπο | |-----------|----------| | 3 | 3, 4, 5, 6 | | 4 | 4, 5, 6 | | 5 | 5, 6 | | 6 | 6 | | 9 | 9 | </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 2η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βρούμε τον διαιρετέο \( Δ \) που έχει διαιρέτη \( δ = 48 \), πηλίκο \( π = 7 \) και υπόλοιπο \( υ = 25 \), χρησιμοποιούμε τον τύπο της Ευκλείδειας διαίρεσης: \[ Δ = π \times δ + υ \] Αντικαθιστούμε τις τιμές στον τύπο: \[ Δ = 7 \times 48 + 25 = 336 + 25 = 361 \] Άρα ο διαιρετέος είναι 361. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 3η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να υπολογίσουμε τα πηλίκα και να εξηγήσουμε ποια στρατηγική χρησιμοποιήθηκε, διαιρούμε τους αριθμούς με το 1, το 2 και το 3 αντίστοιχα για κάθε στήλη και αφαιρούμε όσους αριθμούς είναι πολλαπλάσιοι των διαιρετών. | **Διαίρεση** | **Πηλίκο** | |-------------------|:----------:| | 160.000:10 | **16.000** | | 160.000:100 | **1.600** | | 160.000:1.000 | **160** | | 160.000:10.000 | **16** | | 680.000:20 | **34.000** | | 680.000:200 | **3.400** | | 680.000:2.000 | **340** | | 680.000:20.000 | **34** | | 1.500.000:30 | **50.000** | | 1.500.000:300 | **5.000** | | 1.500.000:3.000 | **500** | | 1.500.000:30.000 | **50** | </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='4η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 4η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να κυκλώσουμε τις διαιρέσεις που το πηλίκο τους είναι μικρότερο από 60, υπολογίζουμε τις ακόλουθες διαιρέσεις: **Υπολογισμός Πηλίκων** | Αριθμός | Διαιρέτης | Πηλίκο | Έλεγχος αν < 60 | |---------|-----------|---------|-----------------| | 980 | 20 | 49 | Ναι | | 3.902 | 60 | 65.033 | Όχι | | 2.880 | 35 | 82.2 | Όχι | | 4.988 | 75 | 66.5 | Όχι | Άρα, μόνο το 980:20 δίνει πηλίκο μικρότερο από 60. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='5η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 5η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να βρούμε αριθμούς που όταν διαιρούνται με το 7 δίνουν υπόλοιπο 0, εξετάζουμε τους εξής αριθμούς: **Υπολογισμός Πηλίκων** | Αριθμός | Διαιρέτης | Πηλίκο | Υπόλοιπο | Έλεγχος αν Υπόλοιπο = 0 | |---------|-----------|--------|----------|-------------------------| | 861 | 7 | 123 | 0 | Ναι | | 168 | 7 | 24 | 0 | Ναι | Άρα, οι αριθμοί 861 και 168 δίνουν υπόλοιπο 0 όταν διαιρούνται με το 7. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='6η Άσκηση'> <AccordionTrigger> ## 6η Άσκηση </AccordionTrigger> <AccordionContent> Για να υπολογίσουμε τα πηλίκα και να τα επαληθεύσουμε: **Υπολογισμός Πηλίκων** | Αριθμός | Διαιρέτης | Πηλίκο | |---------|-----------|--------| | 972 | 24 | 40 | | 2.880 | 32 | 90 | | 48.390 | 48 | 1.008 | **Επαλήθευση** | Πράξη | Αποτέλεσμα | |---------------------------|------------| | 24 × 40 + 12 | 972 | | 32 × 90 + 0 | 2.880 | | 48 × 1.008 + 6 | 48.390 | </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='1ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 1ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> Ο Νίκος θέλει να αγοράσει ένα πιάνο που κοστίζει 1.248€. Θα το αγοράσει σε δύο χρόνια, δηλαδή σε 24 μήνες, και η τιμή παραμένει η ίδια. Πόσα χρήματα πρέπει να αποταμιεύει κάθε μήνα; **Στρατηγική** Γνωρίζουμε ότι 2 χρόνια είναι 24 μήνες. Για να βρούμε πόσα πρέπει να αποταμιεύει κάθε μήνα, διαιρούμε το συνολικό ποσό με τον αριθμό των μηνών: \[ 1.248 \div 24 = 52 \] Άρα, ο Νίκος πρέπει να αποταμιεύει κάθε μήνα 52€. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='2ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 2ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> 168 παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες και πρέπει να χωριστούν σε ομάδες των 3, 4, 6 και 7 ατόμων. Πόσες ομάδες θα σχηματιστούν σε κάθε περίπτωση; **Στρατηγική** Για να βρούμε πόσες τριάδες, τετράδες, εξάδες και επτάδες θα σχηματιστούν, διαιρούμε τον αριθμό των παιδιών με τον αριθμό των ατόμων ανά ομάδα: **Υπολογισμοί** \[ 168 \div 3 = 56 \quad (\text{τριάδες}) \] \[ 168 \div 4 = 42 \quad (\text{τετράδες}) \] \[ 168 \div 6 = 28 \quad (\text{εξάδες}) \] \[ 168 \div 7 = 24 \quad (\text{επτάδες}) \] Άρα, θα σχηματιστούν 56 τριάδες, 42 τετράδες, 28 εξάδες και 24 επτάδες. </AccordionContent> </AccordionItem> <AccordionItem value='3ο Πρόβλημα'> <AccordionTrigger> ## 3ο Πρόβλημα </AccordionTrigger> <AccordionContent> Η Αγγελική έχει 600€ σε χαρτονομίσματα των 100€, 50€, 20€ και 10€. Πόσα χαρτονομίσματα από κάθε αξία έχει; **Στρατηγική** Μπορούμε να κάνουμε διάφορους συνδυασμούς για να φτάσουμε το συνολικό ποσό των 600€. Εξετάζουμε μερικές από τις πιθανές λύσεις: **Υποθέσεις και Λύσεις** 1. 3 χαρτονομίσματα των 100€, 3 χαρτονομίσματα των 50€, 7 χαρτονομίσματα των 20€ και 1 χαρτονόμισμα των 10€: \[ 3 \times 100 + 3 \times 50 + 7 \times 20 + 1 \times 10 = 600 \] 2. 2 χαρτονομίσματα των 100€, 4 χαρτονομίσματα των 50€, 9 χαρτονομίσματα των 20€ και 2 χαρτονομίσματα των 10€: \[ 2 \times 100 + 4 \times 50 + 9 \times 20 + 2 \times 10 = 600 \] 3. 1 χαρτονόμισμα των 100€, 5 χαρτονομίσματα των 50€, 10 χαρτονομίσματα των 20€ και 5 χαρτονομίσματα των 10€: \[ 1 \times 100 + 5 \times 50 + 10 \times 20 + 5 \times 10 = 600 \] Άρα, το πρόβλημα έχει πολλές σωστές λύσεις. </AccordionContent> </AccordionItem> </AccordionRoot>