Κείμενο
📄 Lorem Ipsum
📝 Τι είναι το Lorem Ipsum;
Το Lorem Ipsum είναι ένα κείμενο που χρησιμοποιείται ευρέως στη γραφιστική και την εκτύπωση για να γεμίσει χώρο και να δείξει πώς θα φαίνεται ένα έγγραφο ή μια ιστοσελίδα με περιεχόμενο.
Lorem Ipsum
🔍 Λίγη ιστορία
Το Lorem Ipsum έχει τις ρίζες του σε ένα κλασικό λατινικό κείμενο από το 45 π.Χ. και έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες. Πιστεύεται ότι προέρχεται από ένα έργο του με τίτλο "de Finibus Bonorum et Malorum" (Τα όρια του καλού και του κακού).
📜 Το πλήρες κείμενο
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Phasellus imperdiet, nulla et dictum interdum, nisi lorem egestas odio, vitae scelerisque enim ligula venenatis dolor. Maecenas nisl est, ultrices nec congue eget, auctor vitae massa. Fusce luctus vestibulum augue ut aliquet. Nunc sagittis dictum nisi, sed ullamcorper ipsum dignissim ac. In at libero sed nunc venenatis imperdiet sed ornare turpis. Donec vitae dui eget tellus gravida venenatis. Integer fringilla congue eros non fermentum. Sed dapibus pulvinar nibh tempor porta. Cras ac leo purus. Mauris quis diam velit.
Προσοχή
🛠️ Χρήσεις του Lorem Ipsum
- Γραφιστική: Για να γεμίσει χώρο σε μακέτες και σχέδια.
- Εκτύπωση: Για να δείξει πώς θα φαίνεται το τελικό έντυπο.
- : Για να παρουσιάσει το layout μιας ιστοσελίδας.
🤔 Γιατί χρησιμοποιείται;
Το Lorem Ipsum χρησιμοποιείται επειδή έχει μια φυσιολογική κατανομή γραμμάτων και μοιάζει περισσότερο με πραγματικό κείμενο από ό,τι η απλή επανάληψη "Εδώ είναι το κείμενο, εδώ είναι το κείμενο". Αυτό βοηθά τους σχεδιαστές να επικεντρωθούν στο οπτικό αποτέλεσμα χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενο.
🌟 Συνοπτικά
- Χρησιμότητα: Βοηθά τους σχεδιαστές να δουν πώς θα φαίνεται το κείμενο στο τελικό προϊόν.
- Ιστορία: Προέρχεται από κλασικό λατινικό κείμενο.
- Χρήσεις: Σε γραφιστική, εκτύπωση και web design.
Πηγές
Τώρα ξέρετε τι είναι το Lorem Ipsum και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο! 🌐✍️
Κλειδωμένο μάθημα
# Η πολιορκία και η έξοδος του Μεσολογγίου ## Πρώτη Πράξη 🎬 Στην αριστερή μεριά της σκηνής έχουμε τοποθετήσει μια καρέκλα και ένα τραπέζι. Μπαίνει ο ιστορικός Α΄ κρατώντας ένα μεγάλο τετράδιο και μία πένα. Κάθεται και ανοίγει το τετράδιό του και κάνει πως γράφει. Ακούγεται ηχογραφημένα η σκέψη του. 🖼️ πίνακας του Eυγένιου Nτελακρουά **ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ Α΄:** «Πώς μπορώ με λόγια να περιγράψω την εντύπωση που έκανε, όχι μόνο σε μένα, αλλά και σ’ όλη την Ευρώπη, η έξοδος του Μεσολογγίου; Τα λόγια φτωχά, αδύνατο να υμνήσουν τα αισθήματα φιλοπατρίας και τόλμης που έδειξαν οι Έλληνες, περιφρονώντας τη ζωή. Μια κουκκίδα στον χάρτη το Μεσολόγγι, κι όμως ύψωσε το ανάστημά του και έγραψε τη δική του σελίδα στην Παγκόσμια Ιστορία!» **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** Ήταν Οκτώβρης του 1822. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** Η επανάσταση είχε ήδη αρχίσει. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Γ΄:** Ο Ομέρ Βρυώνης κι ο Κιουταχής μαζί με 11.000 άντρες κατέβηκαν στην κοιλάδα του Μεσολογγίου… **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Δ΄:** …ενώ ο Γιουσούφ πασάς απέκλειε την πόλη από τη θάλασσα… **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** μέσα στην πόλη… **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** ο Μαυροκορδάτος μαζί με τον Μπότσαρη… **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Γ΄:** καταστρώνουν ένα σχέδιο. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Δ΄:** Ας δούμε τι έγινε… Οι αφηγητές στέκονται στις μπροστινές γωνίες και παρακολουθούν, η αυλαία ανοίγει και στη σκηνή βλέπουμε το Μαυροκορδάτο να κάθεται στο γραφείο του και τον Μπότσαρη να βηματίζει νευρικά πάνω κάτω. **ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ:** Τι θα κάνουμε; Πώς θα τους σταματήσουμε; **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Πόσους άντρες έχουμε; **ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ:** Το πολύ εξακόσιους και μόνο λίγα όπλα! **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Και οι τροφές; **ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ:** Φτάνουν δε φτάνουν για έναν μήνα! **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Μια λύση μόνο υπάρχει, να τους καθυστερήσουμε! **ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ:** Και πώς θα γίνει αυτό; **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Θα τους μηνύσουμε με τον Γούναρη ότι δήθεν θέλουμε να διαπραγματευτούμε! **ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ:** Και τι θα κερδίσουμε με αυτό; **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Χρόνο, φίλε μου! Σηκώνεται ενθουσιασμένος και τον πιάνει από τους ώμους. **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Χρόνο! Έτσι θα προλάβει να έρθει η βοήθεια που ζητήσαμε! Δίνουν τα χέρια, η αυλαία κλείνει. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** Έτσι κι έγινε. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** Στα μέσα Νοεμβρίου ο Μιαούλης, με μία μοίρα του υδραίικου στόλου, φάνηκε μπροστά στην πόλη. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Γ΄:** Διέλυσε τον αποκλεισμό του Γιουσούφ πασά… **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Δ΄:** …κι έφερε τροφές και πολεμοφόδια! ## Δεύτερη Πράξη 🎬 Αυλαία, στην μπροστινή δεξιά γωνία κάθεται ο Ιστορικός Β΄, όπως κι ο προηγούμενος, κάνει πως γράφει, ενώ στην αριστερή μεριά της σκηνής είναι ξαπλωμένος ο λόρδος Βύρωνας. Ακούγεται το κείμενο ηχογραφημένο. **ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ Β΄:** «Τον επόμενο χρόνο ο Μαυροκορδάτος κατάφερε να οχυρώσει καλύτερα το Μεσολόγγι. Ένας μεγάλος αριθμός από Άγγλους, Γάλλους, Γερμανούς και Ιταλούς φιλέλληνες βρέθηκε στο πλευρό του. Ανάμεσά τους κι ο λόρδος Βύρωνας, που στις 4 Γενάρη του 1824 ήρθε στο Μεσολόγγι. Έδωσε θάρρος στους Έλληνες αλλά, κυρίως, πρόβαλε τον Αγώνα στο εξωτερικό. Δυστυχώς όμως αρρώστησε βαριά και στις 19 Απριλίου του 1824 πέθανε…» **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** Πολύ την αγαπούσε την Ελλάδα ο λόρδος Βύρωνας! **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** Τόσο πολύ, που της χάρισε τα τελευταία του λόγια. **ΛΟΡΔΟΣ ΒΥΡΩΝΑΣ:** Έδωσα στην Ελλάδα τον καιρό, την υγεία μου, την περιουσία μου. Τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι περισσότερο μπορούσα να κάνω; ## Τρίτη Πράξη 🎬 **ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ Α':** «Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου άρχισε από τον Κιουταχή τον Απρίλιο του 1825, μα πέρασαν εφτά ολόκληροι μήνες χωρίς να καταφέρει τίποτα! Ο Μιαούλης μαζί με τον Σαχτούρη τρεις φορές κατάφερε να περάσει τον κλοιό των τουρκικών πλοίων και να φέρει στην πόλη τροφές και πολεμοφόδια. Ο Κίτσος Τζαβέλας με τους Σουλιώτες του είχαν ήδη έρθει στο Μεσολόγγι από τον Αύγουστο για να ενισχύσουν τη φρουρά». Στη σκηνή βλέπουμε τον Κίτσο Τζαβέλα με τους Σουλιώτες και το Μαυροκορδάτο να «αγναντεύουν το πέλαγος» με αγωνία. **ΤΖΑΒΕΛΑΣ:** Να τοι, φάνηκαν! **ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ:** Πραγματικό παλικάρι αυτός ο Μιαούλης! **ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΣ:** Αν δεν ήταν αυτός, δε θα είχαμε αντέξει! Μπαίνει ο Μιαούλης, ο Σαχτούρης και οι Υδραίοι. **ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ Α΄:** Ναύαρχε, υποκλίνομαι! **ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ Β΄:** Πώς τα καταφέρνετε πάντα; **ΜΙΑΟΥΛΗΣ:** Αγαπητοί μου, ο πλοίαρχος δεν πρέπει ποτέ να οπισθοχωρεί, όσο σφοδρός κι αν είναι ο αντίθετος άνεμος! **ΤΖΑΒΕΛΑΣ:** Μάθαμε ότι έρχεται ο Ιμπραΐμ με τους Άραβες να βοηθήσει τον Κιουταχή. **ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ:** Κουράγιο και δύναμη, φίλοι μου! **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** Οι μάχες συνεχίστηκαν! **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** Οι Έλληνες άντεξαν και μαζί και το Μεσολόγγι! **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Γ΄:** Όμως η πείνα θέριζε τους πολίτες κι ο Μιαούλης δεν κατάφερε να περάσει για τέταρτη φορά τον κλοιό των Τούρκων. **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Δ΄:** Έτσι, οι Μεσολογγίτες αποφάσισαν να κάνουν την ηρωική έξοδο! **ΑΦΗΓΗΤΗΣ Α΄:** Ήταν 10 Απριλίου του 1826… **Α ΦΗΓΗΤΗΣ Β΄:** Σάββατο του Λαζάρου, ξημερώνοντας των Βαΐων! **ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ Β΄:** «Σιγά σιγά, προσεκτικά, σαν σκιές που ξεγλιστρούν μες στη μαύρη νύχτα, άρχισαν οι πολιορκημένοι να μαζεύονται στο καθορισμένο σημείο απ’ όπου θα γινόταν η έξοδος. Φίλοι και σύντροφοι αγκαλιάζονταν και παίρνανε κουράγιο. Οι Σουλιώτες μαζί με τον Κίτσο Τζαβέλα παρατάχτηκαν μπροστά και οι ελεύθεροι πολιορκημένοι παρατάχτηκαν πίσω τους σε τρεις γραμμές. Η πύλη άνοιξε κι οι Έλληνες με μια φωνή και ψέλνοντας το Χριστός Ανέστη έπεσαν με ορμή πάνω στους Τούρκους!» **ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ Α΄:** «Πολλοί τα κατάφεραν τελικά και γλίτωσαν. Μα δεν τους ένοιαζε αυτό! Σημασία δεν είχε η ζωή τους, ήθελαν μόνο να είναι ελεύθεροι! Γι’ αυτό, όσοι απόμειναν στο Μεσολόγγι μαζεύτηκαν στο σπίτι του γέροντα Καψάλη, κι όταν οι Τούρκοι τους περικύκλωσαν, έβαλαν φωτιά στα βαρέλια με το μπαρούτι κι έγινε ολοκαύτωμα!» Μπαίνουν στη σκηνή από αριστερά ο Καψάλης, η Γυφτογιάνναινα, γυναίκες και παιδιά, και από δεξιά η Ελευθερία. Κρατάει στα χέρια της στεφάνια δάφνης. Η Ελευθερία στεφανώνει έναν έναν και λέει: **ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ:** Τιμή και δόξα στα παιδιά μου, σ’ αυτούς που έχουν ακόμα ιδανικά και στη μικρή Ελλάδα που ξέρει να γράφει ιστορία! **Αυλαία** *Γωγώ Αγγελοπούλου, «Η Πολιορκία και η Έξοδος του Μεσολογγίου», περιοδικό Παράθυρο στην Εκπαίδευση του Παιδιού, τεύχος 20, Mάρτ. - Aπρ. 2003 (διασκευή)*