Διερεύνηση 📚
Η Δανάη, η Αγγελική και ο Αντρέα φτιάχνουν προσκλήσεις για τη γιορτή του σχολείου τους. Χρειάζονται 8 προσκλήσεις 🎉.
💬 Συζήτηση:
- Ας κόψουμε δύο ίσα χαρτόνια σε 4 ίσα κομμάτια το καθένα.
- Παίρνω τα τρία κομμάτια.
α' τρόπος ✂️
Σχεδιάζουμε τα κομμάτια από τα χαρτόνια που έχουν τα κορίτσια.
Γράφουμε κάτω από κάθε κομμάτι το κλάσμα που εκφράζει το μέρος του χαρτονιού.
Κλάσματα:
Γράφουμε με κλάσματα το μέρος από το χαρτόνι που έχουν συνολικά τα κορίτσια:
Παρατηρούμε ότι το κλάσμα αυτό ως αριθμητής είναι μεγαλύτερος από το παρονομαστή:
β' τρόπος ✏️
Σχεδιάζουμε τα κομμάτια και γράφουμε με κλάσματα το χαρτόνι που έχουν τα κορίτσια, σχηματίζοντας:
Τα ολόκληρα χαρτόνια:
Τα μέρη του χαρτονιού που έμειναν:
Συνολικά:
Παρατηρούμε ότι:
Εφαρμογή: Μετατροπή ενός κλάσματος σε μεικτό αριθμό και αντίστροφα 🔄
Μετατροπή του κλάσματος
σε μεικτό αριθμό:
- Ο παρονομαστής δείχνει ότι χωρίζουμε την ακέραια μονάδα σε 4 ίσα μέρη.
Το κάθε μέρος της είναι το
- Ο αριθμητής δείχνει ότι παίρνουμε 9 ίσα μέρη.
Χωρίζουμε και άλλες ακέραιες μονάδες:
Μετατροπή του μεικτού αριθμού
σε κλάσμα:
- Ο παρονομαστής δείχνει ότι χωρίζουμε την ακέραια μονάδα σε 4 ίσα μέρη.
Η ακέραια μονάδα είναι ίση με
Συνολικά:
Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίες | Παραδείγματα |
---|---|
Αν ο αριθμητής είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή είναι μεγαλύτερα από το 1 | |
Mετατρέπουμε σε μεικτούς αριθμούς γράφοντας χωριστά τις ακέραιες μονάδες τους |
Αναστοχασμός 🧐
Αν το κλάσμα
είναι μεγαλύτερο της ακέραιας μονάδας, ποιος αριθμός μπορεί να είναι το ;
Συμπεραίνουμε:
Το είναι αριθμός μεγαλύτερος από 3, γιατί ξέρω ότι:
- Για να είναι ένα κλάσμα μεγαλύτερο από τη μονάδα, πρέπει ο αριθμητής να είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης