Λογότυπο ήδη-έτερον

Διερεύνηση 📚

Η Δανάη, η Αγγελική και ο Αντρέα φτιάχνουν προσκλήσεις για τη γιορτή του σχολείου τους. Χρειάζονται 8 προσκλήσεις 🎉.

💬 Συζήτηση:

  • Ας κόψουμε δύο ίσα χαρτόνια σε 4 ίσα κομμάτια το καθένα.
  • Παίρνω τα τρία κομμάτια.

α' τρόπος ✂️

Σχεδιάζουμε τα κομμάτια από τα χαρτόνια που έχουν τα κορίτσια.

Γράφουμε κάτω από κάθε κομμάτι το κλάσμα που εκφράζει το μέρος του χαρτονιού.

Κλάσματα:

Γράφουμε με κλάσματα το μέρος από το χαρτόνι που έχουν συνολικά τα κορίτσια:

Παρατηρούμε ότι το κλάσμα αυτό ως αριθμητής είναι μεγαλύτερος από το παρονομαστή:


β' τρόπος ✏️

Σχεδιάζουμε τα κομμάτια και γράφουμε με κλάσματα το χαρτόνι που έχουν τα κορίτσια, σχηματίζοντας:

Τα ολόκληρα χαρτόνια:

Τα μέρη του χαρτονιού που έμειναν:

Συνολικά:

Παρατηρούμε ότι:


Εφαρμογή: Μετατροπή ενός κλάσματος σε μεικτό αριθμό και αντίστροφα 🔄

  1. Μετατροπή του κλάσματος

σε μεικτό αριθμό:

  • Ο παρονομαστής δείχνει ότι χωρίζουμε την ακέραια μονάδα σε 4 ίσα μέρη.
  • Το κάθε μέρος της είναι το

  • Ο αριθμητής δείχνει ότι παίρνουμε 9 ίσα μέρη.
  • Χωρίζουμε και άλλες ακέραιες μονάδες:

  1. Μετατροπή του μεικτού αριθμού

σε κλάσμα:

  • Ο παρονομαστής δείχνει ότι χωρίζουμε την ακέραια μονάδα σε 4 ίσα μέρη.
  • Η ακέραια μονάδα είναι ίση με

Συνολικά:



Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίεςΠαραδείγματα
Αν ο αριθμητής είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή είναι μεγαλύτερα από το 1
Mετατρέπουμε σε μεικτούς αριθμούς γράφοντας χωριστά τις ακέραιες μονάδες τους

Αναστοχασμός 🧐

Αν το κλάσμα

είναι μεγαλύτερο της ακέραιας μονάδας, ποιος αριθμός μπορεί να είναι το ;

Συμπεραίνουμε:

  • Το είναι αριθμός μεγαλύτερος από 3, γιατί ξέρω ότι:

  • Για να είναι ένα κλάσμα μεγαλύτερο από τη μονάδα, πρέπει ο αριθμητής να είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης