Λογότυπο ήδη-έτερον

🚨 Κατηγορίες Λαθών

Κάθε προγραμματιστής, ανεξάρτητα από το επίπεδό του, μπορεί να δημιουργήσει λάθη κατά την ανάπτυξη ενός προγράμματος. Τα λάθη αυτά μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:

💻 Λάθη κατά την Υλοποίηση

Αυτά τα λάθη εμφανίζονται όταν το πρόγραμμα εκτελείται για πρώτη φορά, και προκαλούνται κυρίως από λάθος σύνταξη εντολών, όπως:

  • Λανθασμένη χρήση λέξεων της γλώσσας προγραμματισμού.
  • Χρήση λανθασμένων δομών ελέγχου.

🛠️ Αν ένα τέτοιο λάθος συμβεί, ο μεταγλωττιστής το ανιχνεύει και εμφανίζει προειδοποιήσεις ή μηνύματα λάθους, εμποδίζοντας την εκτέλεση μέχρι να διορθωθεί. Τα σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα παρέχουν αυτόματα εργαλεία που βοηθούν στην ανίχνευση και διόρθωση τέτοιων λαθών.

⚡ Λάθη κατά την Εκτέλεση

Αυτά τα λάθη εμφανίζονται κατά την εκτέλεση του προγράμματος και συχνά προκαλούν:

  • Τερματισμό της εφαρμογής (crash).
  • Προβλήματα στη λειτουργία του υλικού (π.χ. σκληρός δίσκος).

🛑 Είναι πιο δύσκολο να προληφθούν γιατί εμφανίζονται σε πραγματικό περιβάλλον. Παραδείγματα τέτοιων λαθών είναι:

  • Διαίρεση με το μηδέν.
  • Αναζήτηση διαγραμμένων αρχείων.
  • Υπερχείλιση αριθμητικών μεταβλητών.

Για την αντιμετώπιση αυτών των λαθών απαιτούνται ειδικές εντολές χειρισμού σφαλμάτων στο πρόγραμμα.

🧠 Λογικά Λάθη

Αυτά τα λάθη δεν προκαλούν διακοπή του προγράμματος, αλλά το πρόγραμμα δεν παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι λάθη σχεδιασμού και δεν ανιχνεύονται από τον μεταγλωττιστή. Συμβαίνουν όταν ο προγραμματιστής σκέφτεται λανθασμένα τον τρόπο επίλυσης του προβλήματος.

🧐 Ανίχνευση: Η ανίχνευση αυτών των λαθών γίνεται μόνο μέσω δοκιμών (testing) και ανάλυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης