🚨 Κατηγορίες Λαθών
Κάθε προγραμματιστής, ανεξάρτητα από το επίπεδό του, μπορεί να δημιουργήσει λάθη κατά την ανάπτυξη ενός προγράμματος. Τα λάθη αυτά μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:
💻 Λάθη κατά την Υλοποίηση
Αυτά τα λάθη εμφανίζονται όταν το πρόγραμμα εκτελείται για πρώτη φορά, και προκαλούνται κυρίως από λάθος σύνταξη εντολών, όπως:
- Λανθασμένη χρήση λέξεων της γλώσσας προγραμματισμού.
- Χρήση λανθασμένων δομών ελέγχου.
🛠️ Αν ένα τέτοιο λάθος συμβεί, ο μεταγλωττιστής το ανιχνεύει και εμφανίζει προειδοποιήσεις ή μηνύματα λάθους, εμποδίζοντας την εκτέλεση μέχρι να διορθωθεί. Τα σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα παρέχουν αυτόματα εργαλεία που βοηθούν στην ανίχνευση και διόρθωση τέτοιων λαθών.
⚡ Λάθη κατά την Εκτέλεση
Αυτά τα λάθη εμφανίζονται κατά την εκτέλεση του προγράμματος και συχνά προκαλούν:
- Τερματισμό της εφαρμογής (crash).
- Προβλήματα στη λειτουργία του υλικού (π.χ. σκληρός δίσκος).
🛑 Είναι πιο δύσκολο να προληφθούν γιατί εμφανίζονται σε πραγματικό περιβάλλον. Παραδείγματα τέτοιων λαθών είναι:
- Διαίρεση με το μηδέν.
- Αναζήτηση διαγραμμένων αρχείων.
- Υπερχείλιση αριθμητικών μεταβλητών.
Για την αντιμετώπιση αυτών των λαθών απαιτούνται ειδικές εντολές χειρισμού σφαλμάτων στο πρόγραμμα.
🧠 Λογικά Λάθη
Αυτά τα λάθη δεν προκαλούν διακοπή του προγράμματος, αλλά το πρόγραμμα δεν παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι λάθη σχεδιασμού και δεν ανιχνεύονται από τον μεταγλωττιστή. Συμβαίνουν όταν ο προγραμματιστής σκέφτεται λανθασμένα τον τρόπο επίλυσης του προβλήματος.
🧐 Ανίχνευση: Η ανίχνευση αυτών των λαθών γίνεται μόνο μέσω δοκιμών (testing) και ανάλυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης