Βασική Θεωρία
📦 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός (object-oriented programming) εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '70 και έχει εξελιχθεί σε μία από τις βασικές μεθοδολογίες προγραμματισμού.
💡 Βασικές Ιδέες:
- Προσεγγίζει τον προγραμματισμό μέσω αντικειμένων (objects), που αποτελούν βασικές μονάδες δεδομένων και ενεργειών.
Αντί να εστιάζει μόνο στις ενέργειες (functions/procedures), ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός δίνει έμφαση στη σύνδεση ενεργειών με τα δεδομένα.
👷 Πώς δουλεύει;
- Ουσιαστικά, ένα πρόγραμμα χωρίζεται σε αντικείμενα που περιέχουν τόσο τα δεδομένα όσο και τις ενέργειες που επεξεργάζονται αυτά τα δεδομένα.
- Αυτή η προσέγγιση διευκολύνει τη συντήρηση και επανεκμετάλλευση του κώδικα, αφού τα αντικείμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά σε διαφορετικά προγράμματα.
➕Πλεονεκτήματα:
- Τα προγράμματα γίνονται πιο ευέλικτα και επαναχρησιμοποιήσιμα.
- Βελτιώνεται η συντηρησιμότητα και η αναβάθμιση των προγραμμάτων.
- Επικρατεί ευκολότερη κατανόηση των μεγάλων προγραμμάτων, αφού τα δεδομένα και οι ενέργειες οργανώνονται σε αντικείμενα.
Σχέση με άλλες μεθοδολογίες:
- Παρότι είναι πιο εξελιγμένη, η αντικειμενοστραφής προσέγγιση ακολουθεί τις βασικές αρχές του δομημένου προγραμματισμού και του ιεραρχικού σχεδιασμού.
Σημαντικό
Ο Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός θα μελετηθεί σε βάθος σε επόμενο κεφάλαιο.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης