4. Τα κόμματα ως εκφραστές του πνεύματος της εποχής 🕊️
Στην απελευθερωμένη Ελλάδα, οι ιδέες του δεν είχαν μεγάλη διάδοση. Αυτό είχε αντίκτυπο και στην πολιτική σκέψη της εποχής. 🤔
Οι άνθρωποι δυσκολεύονταν να κατανοήσουν:
- Τη διαμάχη συμφερόντων ⚔️
- Την αναγκαιότητα ιδεολογικών συγκρούσεων 🤯
Αυτά θεωρούνταν αρνητικά, ως:
- Συμπτώματα ηθικής κατάπτωσης 📉
- Δείγμα ασύστολης ιδιοτέλειας 😈
Μέσα σε αυτό το ιδεολογικό-πολιτικό πλαίσιο δημιουργήθηκαν τα τρία πολιτικά κόμματα:
- Το Αγγλικό 🇬🇧
- Το Γαλλικό 🇫🇷
- Το Ρωσικό 🇷🇺
Κοινά σημεία
Οικονομική Πολιτική 💰
Οι απόψεις των κομμάτων δεν διέφεραν σχεδόν καθόλου.
- Οι που προκάλεσε ο πόλεμος ήταν τεράστιες. 💥
- Χρειαζόταν κρατική παρέμβαση με έργα υποδομής. 🏗️
Όλα τα κόμματα συμφωνούσαν να στηριχθεί η οικονομία της χώρας σε:
- Αγροτική και βιοτεχνική παραγωγή 🌾
- Εμπόριο 🚢
- Ναυτιλία ⚓
Αυτό που τα απασχολούσε στον τομέα της οικονομικής πολιτικής αφορούσε:
- Τη νομοθεσία που σχετιζόταν με και φόρους 💸
- Την προώθηση του συγκοινωνιακού δικτύου 🛣️
- Την προστασία από ληστές και πειρατές ⚔️
- Την υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας, η οποία ιδρύθηκε το 1841 🏦
Προσοχή!
Στην και περίοδο (έως την ψήφιση του συντάγματος του 1844):
- Δεν υπήρχε σύνταγμα 📜
- Δεν υπήρχαν συλλογικές διαδικασίες, όπως εκλογές 🗳️
Σε ακραίες περιπτώσεις, τα κόμματα κατέφευγαν στη χρήση επαναστατικής βίας, για να καταστήσουν σαφή την αντίθεσή τους σε επιλογές της κυβέρνησης. 💣
Εικόνα: Ένα πλαίσιο με ένα απόσπασμα από τη φιλελεύθερη εφημερίδα "Αθηνά" του 1838, όπου ο Εμμ. Αντωνιάδης αναφέρεται στο πρόβλημα των κομμάτων.
Στις απαρχές του 1838 η φιλελεύθερη «Αθηνά», του Εμμ. Αντωνιάδη αφιέρωσε ένα κύριο άρθρο στο πρόβλημα των κομμάτων: «Αι συστηματικαί φατρίαι ή κόμματα υπάρχουν και στηρίζονται δια των πολιτικών αρχών, και αύται μόνον ημπορούν να ονομασθούν φατρίαι: ο δε διαγωνισμός των πολιτικών θέσεων, ούτε φατρία είναι ούτε κόμμα. Μόνος λοιπόν ο διαγωνισμός ούτος υπάρχει σήμερον μεταξύ των Ελλήνων και θέλει υπάρχει αιωνίως, ως εκ της φύσεως των πραγμάτων αυτών: αλλ' όστις ονομάζει τον διαγωνισμόν τούτον κόμμα, ας μας συγχωρήσει να τον είπωμεν ότι δεν γνωρίζει ούτε το πραγματικόν σημαινόμενον των λέξεων καμμιάς γλώσσης...».
Ιωάννης Πετρόπουλος - Αικατερίνη Κουμαριανού: ΙΕΕ, ΙΓ, σ. 25.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης