Λογότυπο ήδη-έτερον

4. Τα κόμματα ως εκφραστές του πνεύματος της εποχής 🕊️

Στην απελευθερωμένη Ελλάδα, οι ιδέες του δεν είχαν μεγάλη διάδοση. Αυτό είχε αντίκτυπο και στην πολιτική σκέψη της εποχής. 🤔

Οι άνθρωποι δυσκολεύονταν να κατανοήσουν:

  • Τη διαμάχη συμφερόντων ⚔️
  • Την αναγκαιότητα ιδεολογικών συγκρούσεων 🤯

Αυτά θεωρούνταν αρνητικά, ως:

  • Συμπτώματα ηθικής κατάπτωσης 📉
  • Δείγμα ασύστολης ιδιοτέλειας 😈

Μέσα σε αυτό το ιδεολογικό-πολιτικό πλαίσιο δημιουργήθηκαν τα τρία πολιτικά κόμματα:

  • Το Αγγλικό 🇬🇧
  • Το Γαλλικό 🇫🇷
  • Το Ρωσικό 🇷🇺

Οικονομική Πολιτική 💰

Οι απόψεις των κομμάτων δεν διέφεραν σχεδόν καθόλου.

  • Οι που προκάλεσε ο πόλεμος ήταν τεράστιες. 💥
  • Χρειαζόταν κρατική παρέμβαση με έργα υποδομής. 🏗️

Όλα τα κόμματα συμφωνούσαν να στηριχθεί η οικονομία της χώρας σε:

  • Αγροτική και βιοτεχνική παραγωγή 🌾
  • Εμπόριο 🚢
  • Ναυτιλία ⚓

Αυτό που τα απασχολούσε στον τομέα της οικονομικής πολιτικής αφορούσε:

  • Τη νομοθεσία που σχετιζόταν με και φόρους 💸
  • Την προώθηση του συγκοινωνιακού δικτύου 🛣️
  • Την προστασία από ληστές και πειρατές ⚔️
  • Την υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας, η οποία ιδρύθηκε το 1841 🏦

Στην και περίοδο (έως την ψήφιση του συντάγματος του 1844):

  • Δεν υπήρχε σύνταγμα 📜
  • Δεν υπήρχαν συλλογικές διαδικασίες, όπως εκλογές 🗳️

Σε ακραίες περιπτώσεις, τα κόμματα κατέφευγαν στη χρήση επαναστατικής βίας, για να καταστήσουν σαφή την αντίθεσή τους σε επιλογές της κυβέρνησης. 💣

Εικόνα: Ένα πλαίσιο με ένα απόσπασμα από τη φιλελεύθερη εφημερίδα "Αθηνά" του 1838, όπου ο Εμμ. Αντωνιάδης αναφέρεται στο πρόβλημα των κομμάτων.

Στις απαρχές του 1838 η φιλελεύθερη «Αθηνά», του Εμμ. Αντωνιάδη αφιέρωσε ένα κύριο άρθρο στο πρόβλημα των κομμάτων: «Αι συστηματικαί φατρίαι ή κόμματα υπάρχουν και στηρίζονται δια των πολιτικών αρχών, και αύται μόνον ημπορούν να ονομασθούν φατρίαι: ο δε διαγωνισμός των πολιτικών θέσεων, ούτε φατρία είναι ούτε κόμμα. Μόνος λοιπόν ο διαγωνισμός ούτος υπάρχει σήμερον μεταξύ των Ελλήνων και θέλει υπάρχει αιωνίως, ως εκ της φύσεως των πραγμάτων αυτών: αλλ' όστις ονομάζει τον διαγωνισμόν τούτον κόμμα, ας μας συγχωρήσει να τον είπωμεν ότι δεν γνωρίζει ούτε το πραγματικόν σημαινόμενον των λέξεων καμμιάς γλώσσης...».

Ιωάννης Πετρόπουλος - Αικατερίνη Κουμαριανού: ΙΕΕ, ΙΓ, σ. 25.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης