Λογότυπο ήδη-έτερον

Κεφάλαιο 1

Χρησιμοποίησε και εφάρμοσε τις έννοιες που έμαθες:


3.Τι είναι μέτρηση; Να αναφέρετε τρία παραδείγματα μετρήσιμων μεγεθών.

Μέτρηση ενός μεγέθους είναι η σύγκρισή του με ένα ίδιο μέγεθος που το ονομάζουμε μονάδα μέτρησης.Τρία μετρήσιμα μεγέθη είναι το μήκος, ο χρόνος και η ταχύτητα.


4.Να συμπληρωθούν οι προτάσεις έτσι ώστε να είναι επιστημονικά ορθές:

Η πυκνότητα ενός υλικού ορίζεται ως το ...κλάσμα... που έχει ..αριθμητή..την ...μάζα... του σώματος από αυτό το υλικό και ...παρονομαστή... τον ...όγκο... του. Δηλαδή .


5.Στις παρακάτω ερωτήσεις να κυκλώσεις το γράμμα με τη σωστή απάντηση:

i-γ, ii-γ, iii-a


Εφάρμοσε τις γνώσεις σου και γράψε τεκμηριωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν:


1.Πόσο μήκος νομίζεις ότι έχει το χέρι σου; Έλεγξε την απάντησή σου μετρώνταςτο. Ποιο νομίζεις ότι έχει μεγαλύτερο μήκος, το άνοιγμα των χεριών σου ή το σώμα σου; Μέτρησέ τα για να ελέγξεις την απάντησή σου

.

Το μήκος του χεριού ενός μαθητή γυμνασίου είναι 50 cm περίπου. Το ύψος του μαθητή είναι 1,5m, ενώ το άνοιγμα των χεριών του είναι λίγο μικρότερο, περίπου 1,2m.


2.Πόσο μήκος νομίζεις ότι έχει η διάμετρος ενός κέρματος δύο ευρώ; Έλεγξε την απάντησή σουμετρώντας τη. Κατόπιν, υπολόγισε το μήκος της περιμέτρου του κέρματος.

Χρησιμοποιούμε ένα χάρακα και μετράμε τη διάμετρο του κέρματος η οποία είναι ίση με 2,6cm ή 26mm. Για την μέτρηση της περιμέτρου χρησιμοποιούμε ένα σχοινί που τυλίγουμε γύρω από το κέρμα. Το κόβουμε και μετρώντας το βρίσκουμε 82mm ή 8,2cm


3.Πόσο νομίζεις ότι είναι το εμβαδόν του δωματίου σου; Να ελέγξεις την απάντησή σου μετρώντας τις διαστάσεις του και υπολογίζοντάς το.

Το εμβαδόν του δωματίου, ως ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, δίνεται από το γινόμενο των δύο πλευρών του. Αν η μια πλευρά του δωματίου είναι 4m και η άλλη 5m τότε το εμβαδόν του δωματίου είναι ίσο με:


4.Διαθέτεις έναν ογκομετρικό σωλήνα βαθμονομημένο σε (mL) και ένα κουτί με σκάγια. Πώς μπορείς μεαυτό τον ογκομετρικό σωλήνα να προσδιορίσεις τον όγκο κάθε σκαγιού;

Προσθέτω νερό στον ογκομετρικό σωλήνα. Αν ρίξω ένα σκάγι, η στάθμη του νερού θα ανέβει ελάχιστα. Αυτή η ανύψωση της στάθμης, είναι ίση με τον όγκο ενός σκαγιού που ζητάμε. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να μετρήσουμε των όγκο και περισσότερων σκαγιών.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημοσύνης