Βασικές Μαθηματικές Έννοιες και Διαδικασίες 📚
Διαίρεση Κλασμάτων
Για να διαιρέσουμε δύο , διαιρούμε τους αριθμητές τους.
- Παράδειγμα:
Για να διαιρέσουμε δύο , τα μετατρέπουμε πρώτα σε ομώνυμα και έπειτα διαιρούμε τους αριθμητές τους.
- Παράδειγμα:
Όταν σε μια διαίρεση οι αριθμοί είναι διαφορετικής μορφής, τους μετατρέπουμε όλους στην ίδια μορφή.
- Παράδειγμα:
Πρόσθετη Μαθηματική Ιδέα 💡
Ένας άλλος τρόπος για να διαιρέσουμε δύο κλάσματα είναι να τους όρους του δεύτερου κλάσματος και, αντί για διαίρεση, να κάνουμε πολλαπλασιασμό.
Παράδειγμα:
Διερεύνηση 🧐
α. Τα κορίτσια φτιάχνουν προσκλήσεις ✉️
Τα κορίτσια της Ε' τάξης φτιάχνουν προσκλήσεις με τα του χαρτονιού. Για κάθεμία χρησιμοποιούν το του χαρτονιού. Πόσες προσκλήσεις φτιάχνουν; 🤔
Βάζουμε στη μαθηματική πράξη που μας οδηγεί στο αποτέλεσμα:
Άρα, τα κορίτσια θα φτιάξουν 4 προσκλήσεις.
β. Τα αγόρια φτιάχνουν αφίσες 📜
Τα αγόρια έχουν 3 ίδια χαρτόνια για να φτιάξουν αφίσες. Για κάθεμία χρησιμοποιούν τα του χαρτονιού. Πόσες αφίσες φτιάχνουν; 🤔
Βάζουμε στη μαθηματική πράξη που μας οδηγεί στο αποτέλεσμα:
Άρα τα αγόρια θα φτιάξουν 5 αφίσες.
Εφαρμογή ✍️
Στη γιορτή της Δανάης 🎉
Οι καλεσμένοι μοιράστηκαν εξίσου τα ενός ταψιού με μουσακά. Πόσοι ήταν οι καλεσμένοι, αν κάθε κομμάτι μουσακά ήταν το του ταψιού; 🤔
Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής:
Στην αριθμογραμμή, από το 0 έως το 1 αντιστοιχεί ολόκληρο το ταψί. Χωρίζουμε την αριθμογραμμή σε 4 ίσα μέρη και παίρνουμε τα . Κάθε κομμάτι είναι το του ταψιού. Αυτό μας δίνει 12 κομμάτια, άρα οι καλεσμένοι είναι 12.
Δημιουργία ομώνυμων κλασμάτων:
Αναστροφή του διαιρέτη και πολλαπλασιασμός:
Αναστοχασμός 🤔
Μοιράζουμε σοκολάτα 🍫
Μοιράζουμε το μιας σοκολάτας σε 4 παιδιά. Τι μέρος της σοκολάτας θα πάρει το κάθε παιδί; 🧐
Πράξη:
Άρα, το κάθε παιδί θα πάρει το της σοκολάτας.
Με σχέδιο:
Χωρίζουμε μια σοκολάτα σε και μετά το κάθε μισό σε 4 ίσα μέρη. Παίρνουμε το της σοκολάτας για το κάθε παιδί.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης