Διερεύνηση 🔍
Η γιαγιά θέλει να μοιράσει εξίσου μερικές σοκολάτες στα 4 εγγόνια της. 🍫👧👦👧👦
α. Αν οι σοκολάτες είναι 8, τι μέρος από αυτές θα πάρει το κάθε παιδί;
Γράφουμε την πράξη και υπολογίζουμε: σοκολάτες
Όταν μοιράζουμε, το αποτέλεσμα είναι πάντοτε φυσικός αριθμός; Συζητήστε με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας.
Όχι, δεν είναι πάντα φυσικός αριθμός, γιατί κάποιες διαιρέσεις έχουν υπόλοιπο και είναι . Συνεπώς κάποιες φορές το αποτέλεσμα μπορεί να είναι δεκαδικός αριθμός.
β. Αν οι σοκολάτες είναι 3, τι μέρος από αυτές θα πάρει το κάθε παιδί;
- Δυσκολεύομαι με τη διαίρεση.
- Πόσο κάνει ; 🤔
Για να βρω το μέρος, θα σχεδιάσω τις σοκολάτες και θα τις χωρίσω.
Εργαζόμαστε με τον τρόπο που προτείνει ο Νίκος.
Κάθε παιδί θα πάρει της σοκολάτας.
Παρατηρούμε το σχέδιο και συζητάμε τι δείχνουν οι όροι του .
- Ο παρανομαστής δείχνει ότι κόψαμε τη σοκολάτα σε 4 ίσα κομμάτια.
γ. Αν οι σοκολάτες είναι 5, τι μέρος από αυτές θα πάρει το κάθε παιδί;
Εργαζόμαστε σχεδιάζοντας και χωρίζοντας τις σοκολάτες.
Κάθε παιδί θα πάρει σοκολάτας.
Αναστοχασμός 🧠
Κάθε κλάσμα μπορεί να θεωρηθεί ως το αποτέλεσμα μιας διαίρεσης.
Τα 2 αδέλφια θέλουν να μοιραστούν 3 σοκολάτες. Τι μέρος της σοκολάτας θα φάει το κάθε αδελφάκι;
Λύση:
3 σοκολάτες τις μοιράζω στα 2 αδέλφια.
της σοκολάτας.
Ο αριθμητής δείχνει πόσες είναι οι σοκολάτες που θα μοιραστούν και ο παρανομαστής δείχνει σε πόσα αδέλφια θα μοιραστούν.
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης