Διερεύνηση 🔍
Ο πίνακας του πολλαπλασιασμού είναι γνωστός και ως προπαίδεια. Συζητάμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τον συμπληρώσουμε.
x | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
2 | 0 | 2 | 4 | 6 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 | 20 |
3 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 15 | 18 | 21 | 24 | 27 | 30 |
4 | 0 | 4 | 8 | 12 | 16 | 20 | 24 | 28 | 32 | 36 | 40 |
5 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 |
6 | 0 | 6 | 12 | 18 | 24 | 30 | 36 | 42 | 48 | 54 | 60 |
7 | 0 | 7 | 14 | 21 | 28 | 35 | 42 | 49 | 56 | 63 | 70 |
8 | 0 | 8 | 16 | 24 | 32 | 40 | 48 | 56 | 64 | 72 | 80 |
9 | 0 | 9 | 18 | 27 | 36 | 45 | 54 | 63 | 72 | 81 | 90 |
10 | 0 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 |
α. Ποιο είναι το γινόμενο του πολλαπλασιασμού ενός αριθμού με το 1;
Ο ίδιος ο αριθμός. ➡️ Όταν πολλαπλασιάζουμε οποιονδήποτε αριθμό με το 1, το αποτέλεσμα είναι πάντα ο ίδιος ο αριθμός.
β. Ποιο είναι το γινόμενο του πολλαπλασιασμού ενός αριθμού με το 0;
Το μηδέν (0). ➡️ Κάθε αριθμός πολλαπλασιαζόμενος με το 0 δίνει ως αποτέλεσμα το μηδέν.
γ. Ποιο είναι το γινόμενο του πολλαπλασιασμού ενός αριθμού με τον εαυτό του;
Είναι ο αριθμός τόσες φορές μεγαλύτερος όσες ο αριθμός. ➡️ Το γινόμενο για κάθε αριθμό είναι διαφορετικό.
δ. Γράψτε πολλαπλασιασμούς στους οποίους το γινόμενο είναι:
Πίνακας Πολλαπλασιασμών 📊
Πολλαπλασιασμός | Γινόμενο |
---|---|
1 x 2 | 2 |
2 x 2 | 4 |
10 x 2 | 20 |
300 x 2 | 600 |
1.000 x 2 | 2.000 |
Πολλαπλασιασμοί με το 10:
Πολλαπλασιασμός | Γινόμενο |
---|---|
1 x 10 | 10 |
2 x 10 | 20 |
10 x 10 | 100 |
100 x 10 | 1.000 |
300 x 10 | 3.000 |
ε. Ποιοι μαθηματικοί τρόποι βοηθούν να θυμόμαστε ή να βρίσκουμε την προπαίδεια του 9;
Πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό 9:
- 0, 9, 9 + 9 = 18, 18 + 9 = 27, 27 + 9 = 36, 36 + 9 = 45, 45 + 9 = 54 ...
στ. Ποια μοτίβα χρησιμοποιούμε, για να συμπληρώσουμε τον πίνακα του πολλαπλασιασμού;
Για να συμπληρώσουμε τον πίνακα, χρησιμοποιούμε τα παρακάτω μοτίβα:
- Αριθμός x 0
- Αριθμός x 1
- Αριθμός x 2
- Αριθμός x 3
- Αριθμός x 4
- ...
- Αριθμός x 10
Διατυπώνουμε και λύνουμε ένα πρόβλημα πολλαπλασιασμού χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικούς διψήφιους αριθμούς:
Αν 15 κότες κάνουν 12 αυγά την ημέρα, πόσα αυγά κάνουν σε ένα μήνα;
Λύση:
Ο ένας μήνας θεωρούμε πως έχει 30 ημέρες.
Απάντηση:
Οι 15 κότες σε 1 μήνα κάνουν συνολικά 360 αυγά.
Συζητάμε:
🗣 Πότε σε ένα πρόβλημα κάνουμε πολλαπλασιασμό;
- Όταν γνωρίζουμε το ένα ή τα λίγα και ζητάει τα πολλά.
- Όταν στο πρόβλημα υπάρχουν οι λέξεις: , , κτλ.
Πολλαπλασιασμός 🔢
Πολλαπλασιασμός είναι η πράξη με την οποία από δύο φυσικούς αριθμούς βρίσκουμε έναν τρίτο φυσικό αριθμό, ο οποίος λέγεται των αριθμών αυτών.
Οι αριθμοί οι οποίοι πολλαπλασιάζονται λέγονται του γινομένου.
Αναστοχασμός 🤔
Ο Νίκος γνωρίζει ότι . Πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το γινόμενο, για να βρει πόσο κάνει ;
Λύση:
Άρα,
.
Η Δανάη βρήκε το γινόμενο πολλαπλασιάζοντας και αφαιρώντας το 8. Εξηγούμε και γενικεύουμε τη στρατηγική της Δανάης:
Λύση:
Η Δανάη δυσκολεύεται στην προπαίδεια του 9 😕 όμως γνωρίζει καλά την προπαίδεια του 10 ✔️. Έτσι προτίμησε να πολλαπλασιάσει το 8 δέκα φορές και έπειτα να αφαιρέσει τη μία φορά παραπάνω .
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης