Κατανομή Συχνοτήτων 📊
Ο πίνακας κατανομής συχνοτήτων μας δείχνει πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε δεδομένο στην καταγραφή μας. 📝
Τρόπος εργασίας 🛠️
- Συλλέγουμε τα δεδομένα. ✍️
- Τακτοποιούμε τα δεδομένα σε μια σειρά (αύξουσα ή φθίνουσα). 🗂️
- Καταμετρούμε τη συχνότητα εμφάνισης κάθε δεδομένου. 🔢
- Παρουσιάζουμε τα δεδομένα με γράφημα. 📉
Παραδείγματα 🌟
Στον πίνακα δεξιά, βλέπουμε πόσο χρόνο αφιερώνουν τα παιδιά για την καθημερινή προετοιμασία των μαθημάτων τους. 📚
Παράδειγμα Πίνακα 📋
Ώρες | Καταμέτρηση | Συχνότητα |
---|---|---|
<1 | ┃┃┃┃ | 4 |
1-2 | ┃┃┃┃┃ , ┃┃┃┃┃┃ , ┃┃ | 12 |
>2 | ┃┃┃┃┃ , ┃┃┃┃ | 9 |
Στο διάγραμμα 📊, βλέπουμε ότι τα περισσότερα παιδιά προετοιμάζονται 1-2 ώρες την ημέρα. ✏️
Δραστηριότητα 🎢
Οι υπεύθυνοι ενός πάρκου θέλουν να αποφασίσουν ποιες δραστηριότητες πρέπει να προσφέρονται στο πάρκο. Για να το πετύχουν, αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τις ηλικίες των παιδιών που επισκέπτονται το χώρο. Οι επισκέπτες έδωσαν τις ηλικίες τους, και τα αποτελέσματα καταγράφηκαν στις κάρτες που βλέπεις στην εικόνα.
Ερωτήσεις για συζήτηση 🗣️
- Πιστεύεις ότι τα δεδομένα που συγκέντρωσαν οι υπεύθυνοι είναι χρήσιμα;
- Με ποιους άλλους τρόπους μπορούμε να συγκεντρώσουμε στοιχεία για ένα θέμα;
- Πόσο εύκολο είναι να βγάλουμε συμπεράσματα από αυτά τα δεδομένα;
- Αρκεί να συλλέξουμε τα δεδομένα ή πρέπει και να τα οργανώσουμε;
Λύση ✏️
Για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις, έκαναν μια έρευνα όπου ζήτησαν από παιδιά και εφήβους που επισκέφτηκαν το πάρκο να αναφέρουν την ηλικία τους. Αφού μάζεψαν τις πληροφορίες:
- Ταξινόμησαν τις ηλικίες από την μικρότερη στη μεγαλύτερη.
- Καταμέτρησαν πόσα παιδιά υπήρχαν σε κάθε ηλικία, όπως φαίνεται στον πίνακα.
- Δημιούργησαν ένα γράφημα για να δουν καλύτερα τα αποτελέσματα.
Αποτελέσματα 🔍
Στον πίνακα βλέπουμε ότι η ηλικία με τη μεγαλύτερη συχνότητα είναι 13 ετών, με 14 παιδιά. Στο διάγραμμα, παρατηρούμε ότι οι περισσότερες επισκέψεις ήταν από παιδιά ηλικίας 11 έως 15 ετών.
Συμπέρασμα 📝
Οι υπεύθυνοι του πάρκου πρέπει να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες ώστε να είναι ενδιαφέρουσες για τις ηλικίες 11-15, αλλά και να προσθέσουν επιλογές για μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά.
Ερωτήσεις αυτοελέγχου ❓
Ο πίνακας κατανομής συχνοτήτων πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα;
➡️ Ναι, σωστό! ✅Με βάση τα δεδομένα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για το μέλλον;
➡️ Όχι, λάθος! ⛔
Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης