Λογότυπο ήδη-έτερον
Περίληψη Μαθήματος

🏛️ Η Αγοραία Καμπύλη Προσφοράς

Όπως υπάρχει διάκριση μεταξύ της καμπύλης ζήτησης ενός μεμονωμένου καταναλωτή και της καμπύλης ζήτησης όλων των καταναλωτών, έτσι υπάρχει διάκριση και μεταξύ της προσφοράς μιας επιχείρησης και της αγοραίας καμπύλης προσφοράς.

🛠️ Τι είναι η Αγοραία Καμπύλη Προσφοράς;

Η αγοραία καμπύλη προσφοράς είναι το άθροισμα των ποσοτήτων που αντιστοιχούν στις καμπύλες προσφοράς όλων των επιχειρήσεων που προσφέρουν το προϊόν στην αγορά. Δείχνει την συνολική προσφερόμενη ποσότητα σε κάθε τιμή.

📈 Πώς προκύπτει;

Γραφικά, η αγοραία καμπύλη προσφοράς προκύπτει από το οριζόντιο άθροισμα των καμπυλών προσφοράς κάθε επιχείρησης. Η κλίση της καμπύλης είναι θετική, που σημαίνει ότι όταν η τιμή αυξάνεται, η προσφερόμενη ποσότητα αυξάνεται.

📊 Πίνακας 4.2 - Αγοραία Προσφορά

Τιμή (P)Ποσότητα Επιχείρησης Α (Q SA )Ποσότητα Επιχείρησης Β (QSB )Ποσότητα Επιχείρησης Γ (Q)Αγοραία Ποσότητα (Q)
201002010130
401504020210
602006030290
802508040370
10030010050450

📉 Διάγραμμα 4.2 - Αγοραία Καμπύλη Προσφοράς

Στο διάγραμμα 4.2 παρουσιάζεται η αγοραία καμπύλη προσφοράς που προκύπτει από το οριζόντιο άθροισμα των καμπυλών προσφοράς των τριών επιχειρήσεων:

  • Οι καμπύλες SA, SB και αντιστοιχούν στις επιμέρους καμπύλες προσφοράς των επιχειρήσεων Α, Β και Γ.
  • Η καμπύλη SM δείχνει την συνολική προσφορά στην αγορά.

🚀 Συμπεράσματα

  • Όπως βλέπουμε στον πίνακα και το διάγραμμα, η αγοραία προσφορά είναι το άθροισμα των προσφερόμενων ποσοτήτων όλων των επιχειρήσεων στην αγορά.
  • Όταν αυξάνεται η τιμή, η συνολική ποσότητα που προσφέρεται στην αγορά αυξάνεται επίσης.

    Αυτός είναι και ο λόγος που η αγοραία καμπύλη προσφοράς έχει θετική κλίση.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης