Λογότυπο ήδη-έτερον

🏗️ Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα

Η επιτυχία μιας αντικειμενοστραφούς εφαρμογής βασίζεται στη δημιουργία και τη συνεργασία αντικειμένων, τα οποία εργάζονται μαζί για να λύσουν ένα πρόβλημα. Η διαδικασία αναγνώρισης των απαραίτητων στοιχείων της εφαρμογής γίνεται ως εξής:

  • 🧩 Αντικείμενα: Τα αντικείμενα που συμμετέχουν με συγκεκριμένο ρόλο στο σενάριο.
  • 🔑 Ιδιότητες: Τα δεδομένα που χαρακτηρίζουν κάθε αντικείμενο και σχετίζονται με το πρόβλημα.
  • 🔧 Υπηρεσίες/Ενέργειες: Οι ενέργειες που προσφέρει κάθε αντικείμενο και υλοποιούν τις λειτουργίες του.
  • 🤝 Συνεργασίες: Οι τρόποι με τους οποίους τα αντικείμενα συνεργάζονται για να λύσουν το πρόβλημα.

Παράδειγμα «Αποστολή Λουλουδιών» 🌸

Ας εξετάσουμε το πρόβλημα της αποστολής λουλουδιών. Για να επιλύσουμε το πρόβλημα, εντοπίζουμε τα παρακάτω:

📦 Αντικείμενα

Τα αντικείμενα που συμμετέχουν στο σενάριο είναι:

  • Μαμά (Πελάτης)
  • Γιώργος (Ανθοπώλης)
  • Τζοβάνι (Ανθοπώλης)
  • Αντώνιο (Ανθοθέτης)
  • Πέπε (Ταχυμεταφορέας)
  • Άννα (Πελάτης)

🛠️ Ιδιότητες

Κάθε αντικείμενο έχει τις δικές του ιδιότητες που το χαρακτηρίζουν:

  • Μαμά & Άννα: Όνομα, Επώνυμο, Διεύθυνση, Τηλέφωνο, Email
  • Γιώργος & Τζοβάνι: Επωνυμία εταιρείας, Κωδικοί, Διεύθυνση
  • Αντώνιο: Επωνυμία εταιρείας, Ειδικότητα
  • Πέπε: Τύπος υπηρεσίας (Ταχυμεταφορά)

⚙️ Ενέργειες/Υπηρεσίες

Οι ενέργειες που εκτελεί κάθε αντικείμενο για να επιτευχθεί ο στόχος:

  • Μαμά: ΚάνειΠαραγγελία()
  • Γιώργος: ΔέχεταιΠαραγγελία(), ΖητάΣυνεργασία()
  • Τζοβάνι: ΑποδέχεταιΣυνεργασία(), ΑναθέτειΑνθοδεσία()
  • Αντώνιο: ΕτοιμάζειΑνθοδέσμη()
  • Πέπε: ΠαραδίδειΑνθοδέσμη()
  • Άννα: ΠαραλαμβάνειΑνθοδέσμη()

🤝 Είδος Συνεργασίας

Για την επίλυση του προβλήματος, τα αντικείμενα συνεργάζονται ως εξής:

  • Παραγγελία: Μαμά → Γιώργος
  • Συνεργασία: Γιώργος → Τζοβάνι
  • Ανάθεση Ανθοδέσμης: Τζοβάνι → Αντώνιο
  • Παράδοση: Τζοβάνι → Πέπε → Άννα

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης