Λογότυπο ήδη-έτερον
Βασική Θεωρία

🔢 Μεταβλητές

📚 Τι είναι οι μεταβλητές;

Η έννοια της μεταβλητής είναι γνωστή από τα μαθηματικά. Πρόκειται για μια ποσότητα της οποίας η τιμή μπορεί να αλλάζει. Για παράδειγμα, στον τύπο της γεωμετρίας:

E = αβ, όπου:

  • Ε είναι το εμβαδόν,
  • α και β είναι οι διαστάσεις του ορθογωνίου.

Αν αλλάξουν οι τιμές του α και β, τότε αλλάζει και το εμβαδόν. Το ίδιο ισχύει και στον προγραμματισμό με τις μεταβλητές, που κρατούν τιμές οι οποίες μπορούν να αλλάξουν κατά την εκτέλεση του προγράμματος.

🔄 Χρήση των μεταβλητών στον προγραμματισμό

Οι μεταβλητές στον χρησιμοποιούνται για να κρατούν τιμές στη μνήμη του υπολογιστή. Αυτές οι τιμές μπορούν να αλλάζουν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος.

📝 Πώς λειτουργούν οι μεταβλητές

  • Κάθε μεταβλητή αντιστοιχεί σε μια θέση στη .
  • Σκεφτείτε τη θέση της μεταβλητής σαν ένα κουτάκι στο οποίο αποθηκεύεται μια τιμή.
  • Η τιμή που περιέχει το κουτάκι μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή!

🖥️ Τύποι μεταβλητών

Η ΓΛΩΣΣΑ (μια γλώσσα προγραμματισμού) επιτρέπει τη χρήση τεσσάρων τύπων μεταβλητών:

  • Ακέραιες: ακέραιοι αριθμοί (δίχως δεκαδικά ψηφία)
  • Πραγματικές: αριθμοί με δεκαδικά ψηφία
  • Χαρακτήρων: γράμματα και σύμβολα
  • Λογικές: τιμές όπως ΑΛΗΘΗΣ ή ΨΕΥΔΗΣ

Κάθε τύπος μεταβλητής δηλώνεται από τη στιγμή που γράφεται το πρόγραμμα και δεν αλλάζει κατά την εκτέλεση.

🖍️ Ονόματα μεταβλητών

Τα ονόματα των μεταβλητών μπορούν να είναι συνδυασμός χαρακτήρων και αριθμών. Καλή πρακτική είναι να δίνουμε ονόματα που περιγράφουν το περιεχόμενο της μεταβλητής. Αυτό βοηθά στην καλύτερη κατανόηση του προγράμματος.

📊 Παράδειγμα:

  • Αν θέλουμε να υπολογίσουμε το εμβαδόν ενός ορθογωνίου, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε τη μεταβλητή EMBADO αντί για Ε ή A. Έτσι γίνεται πιο κατανοητό τι ακριβώς αντιπροσωπεύει η μεταβλητή.

📜 Συνοπτικά:

  • Μια μεταβλητή κρατά τιμές που μπορούν να αλλάξουν κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος.
  • Υπάρχουν διάφοροι τύποι μεταβλητών ανάλογα με το είδος των δεδομένων (ακέραιοι, πραγματικοί, χαρακτήρες, λογικοί).
  • Τα ονόματα των μεταβλητών πρέπει να είναι περιγραφικά για να διευκολύνεται η κατανόηση του προγράμματος.

Ο Ευκλείδης λειτουργεί μέσω τεχνητής νοημσύνης